Talerlisten
Alf Bendik Bendixen

Alf Bendik Bendixen

Ekspert innen analyse, merkevare og reklame. | Oslo

Pris / 45 min

NOK 35.000,- (eks. mva)

Pris / hel dag

NOK 50.000,- (eks. mva)

Veldedighet

100% rabatt

Engelsk

Nei

Beskrivelse

Alf Bendik Bendixen har vært en av de ledende rådgiverne innen analyse, merkevarestrategi og reklame siden 1990-tallet. De siste åtte årene har han gjort prosjekter i over 20 land, og skaffet seg en betydelig internasjonal erfaring. Foredragene hans blir omtalt som utfordrende på etablerte sannheter, innsiktsfulle og forskningsbaserte og med mange gode, relevante og ikke minst morsomme eksempler. Grunntemaet i alle hans foredrag er hvordan skape vekst. Vekst er viktig for alle virksomheter og organisasjoner, enten det er for en kjede, en nettside, givere til en veldedig organisasjon, medlemmer i en fagforening, kunder til en restaurant eller salg av et konkret produkt / tjeneste innen B2C eller B2B. Etter et foredrag om posisjonering i regi av bladet Kampanje der det var mer enn 200 tilhørere fikk Alf Bendixen på en skala fra 1 til 6 skåren 5,4. Det sier mye om det faglige innholdet i hans foredrag og ikke minst underholdningsverdien og den enkle og pedagogiske presentasjonsformen.

Foredrag

Merkevarebygging er et virkemiddel for vekst

Merkevarebygging er noe av det viktigste en bedrift eller organisasjon gjør for å skape vekst.

Reklame kan være effektivt, men er det langt fra alltid

De fleste sliter med å få effekt av reklamen. Årsaken ligger både i innholdet / posisjonen og medievalget. Gjort riktig kan reklame skape svært gode resultater, men det krever gode prosesser og at en legger bort mange av mytene om hva som er god reklame.

Butikken er en fantastisk kanal for økt salg

De fleste kjeder er dårlige på å utnytte den muligheten en har for å påvirke shopperne til økt salg. En av hovedårsakene er at mange tror den eksterne reklamen og butikkreklamen må være lik. Det som påvirker forbrukerens preferanse er noe annet enn det som påvirker shopperen til å ta med seg enda et produkt. Butikken har en helt egen verktøykasse for økt salg. Og det er ikke bare butikkreklame.

Nyhetsbrev

Meld deg på vårt nyhetsbrev for arrangører og få spesialtilbud, nyheter og nyttig informasjon!

Alf Bendik Bendixen har 2 vurderinger

Nina Gade Tenvik

19. september 2017

Kampanje AS

6

Kampanje arrangerte Merkevaredagen i mai 2017 der Alf Bendixen var en av foredragsholderne. Alf Bendixen fikk høyeste score av samtlige foredragsholdere (5,4/6). Hans foredrag «Gjort riktig er posisjonering starten på å skape vekst» var meget solid og engasjerende. Alf Bendixen er meget sterk faglig og har en usedvanlig god fremstillingsevne og er en ener innen sitt felt.

Nils Jacob Førli

18. september 2017

Artisti AS

6

Artisti-gruppen arrangerte fagseminar for sine største kunder. Deltakerne kommer fra en rekke bransjer, med salg og markedsføring som fellesnevner. Alf Bendiksen presenterte foredraget «Hvordan bygge merkevarer med kommunikasjon?». Selv et erfarent publikum ble presentert for ny innsikt. Flere myter ble kunst. Alf klarte gjennom gode cases, understøttet av empiri, å engasjere og motivere forsamlingen. Mange av oss møte opp på jobben etter seminaret med tanker om hva vi skal endre i kommunikasjonen.

Legg igjen en vurdering

Jeg bekrefter at denne vurderingen er basert på min egen erfaring. Jeg får ikke betalt for å skrive den, og er ikke i slekt med, god venn med eller i en arbeidsrelasjon med personen jeg har vurdert. Jeg er innforstått med at talerlisten.no sletter vurderinger som ansees som uekte og kan utestenge personer som skriver falske vurderinger.

© 2018 Talerlisten AS