Erlend Hovgaard

Erlend Hovgaard

Innovasjonsleder og designer

Fra kr 17.500,-

For 45 min. oppdrag nær talers hjemsted. Reise, evt. overnatting og mva kommer i tillegg.
Send forespørsel Bli kontaktet

Om Erlend Hovgaard

Erlend T. Hovgaard er innovasjonsleder, tjenestedesigner, økonom og foredragsholder med ti års erfaring innen innovasjon, forretningsutvikling og design thinking. Han holder inspirerende foredrag og kurs om temaer som brukerorientert innovasjon, tjenestedesign, kundeopplevelse, forretningsmodellering, brukerundersøkelser og design thinking. Erlend lever og ånder for innovasjon. Han har dedikert sin karriere til å løse floker og lage tjenester med mål om å gjøre verden litt bedre, både for folk og forretning, ett prosjekt av gangen. De siste årene har han ledet store prosjekter innen digital innovasjon og strategisk design for kunder som Telenor, DNB, Nav og Rema. Med sin varierte faglige tyngde, og sin erfaring innen musikk og teater, evner Erlend å kombinere kreativitet og analyse i sitt arbeid. Og, som du vil oppleve i hans foredrag, mener han at vi er mest effektive når vi har det gøy! Etter et foredrag med Erlend vil du være både inspirert og i stand til å ta grep for økt innovasjon i din organisasjon – for folk og forretning.

Foredrag med Erlend Hovgaard

Hvordan du kan skape en bærekraftig og sirkulær forretningsmodell for din virksomhet

Bærekraftig innovasjon er både en forpliktelse overfor fremtidige generasjoner og en forretningsmulighet verdt 40 billioner kroner i følge Accenture. Men nye teknologier med litt mindre utslipp eller nye produkter som kan resirkuleres er ikke nok. Vi nye måter å skape og utveksle verdi på, det vil si bedre forretningsmodeller og verdikjeder. I dette foredraget vil du lære om de grunnleggende prinsippene for innovasjon av bærekraftige forretningsmodeller og hvordan du kommer i gang.

Design thinking: Hvorfor innovasjon må være brukerorientert og hvordan du gjør det

Har buzz-ordet design thinking pirret interessen din? Drømmer du om å skape den første norske Google eller Apple? Eller bare fikse det kundene dine stadig vekk klager på? Da bør du begynne med å sette brukeren i sentrum for alt du utvikler. I dette foredraget vil du lære hvordan du kommer i gang med designtenkning for innovasjon, slik at du også kan skape bærekraftig vekst og mer lojale kunder.

Business Model Canvas: Innovasjon av forretningsmodeller

Mange av vår tids mest vellykkede selskaper, Amazon, Facebook, Airbnb, Uber for å nevne noen, har ikke først og fremst laget et nytt og genialt produkt. De har laget en ny og genial forretningsmodell. (Studier viser at innovasjon av forretningsmodeller gir betydelig mer avkastning enn vanlig produkt- eller prosessinnovasjon.) Business Model Canvas er blitt en både kjent og anerkjent metode for sin enkle og utprøvende tilnærming til innovasjon av forretningsmodeller – og det er dette du vil dere lære om dette foredraget.

Tjenestedesign for gode kundereiser: Hva er det og hvordan kommer jeg i gang?

Vi går mot en økonomi basert på tjenester, og samtidig står og faller suksessen til produkter på hvor god kundereisen er – før, under og etter bruk. Likevel er innovasjon og forretningsutvikling stort sett produktorientert. Kundeopplevelsen over tid glemmes, og vi lager fortsatt ting innenfra og ut, som om vi bare skal lage og så selge det. “Vår jobb her er over!” Nei. Derfor er tjenestedesign svaret, og det vil du forstå hvordan du kan gripe an i dette foredraget.

Måling og testing: Hvordan du treffer blink med innovasjon og design

Omtrent 90% av ny innovasjon mislykkes. En viktig del av grunnen er at gode ideer ikke viser seg å være så gode likevel – de er basert på feilaktige antagelser og ønsketenkning. Så hvordan kan vi designe nye tjenester og produkter, eller forbedre eksisterende, på en mer treffsikker på måte? Jo, svaret er metodisk måling og testing underveis i prosessen. I dette foredraget vil du lære hvordan!

Erlend Hovgaard har 1 vurdering

Håkon Njøten

1. februar 2021

Høyskolen Kristiania

6

Svært kompetent og engasjerende.

Legg igjen en vurdering

Jeg bekrefter at denne vurderingen er basert på min egen erfaring. Jeg får ikke betalt for å skrive den, og er ikke i slekt med, god venn med eller i en arbeidsrelasjon med personen jeg har vurdert. Jeg er innforstått med at talerlisten.no sletter vurderinger som ansees som uekte og kan utestenge personer som skriver falske vurderinger.

2022 © Talerlisten AS