Fredrik Fornes

Merkevarebygging og synlighet på LinkedIn

Fra kr 25.000,-

For 45 min. oppdrag nær talers hjemsted. Reise, evt. overnatting og mva kommer i tillegg.
Send forespørsel Bli kontaktet

Om Fredrik Fornes

Fredrik postet sitt første innlegg på LinkedIn i august 2020. Et år senere hadde han over én million visninger av innleggene sine. Det førte til at store firma som Schibsted, SpareBank 1, Norstat og Deloitte tok kontakt for å be ham holde foredrag om plattformen. Fredrik, som ikke liker å bli kalt ekspert, mener det sier mer om LinkedIn enn om han selv. Gjennom å dele mens han lærer har Fredrik på rekordtid bygget seg et stort nettverk, og fått flere til å innse hvorfor LinkedIn er viktig – og hvordan det bør brukes. Innleggene hans har ofte en humoristisk snert og direkte tone. Det gjenspeiles også i foredragene hans. Fredrik sier for eksempel at det dør en kattunge hver gang noen trykker på «Del»-knappen på LinkedIn. Lurer du på hvorfor, og vil du ha enda mer innsikt i hvordan du maksimerer rekkevidden og synligheten på den viktigste digitale plattformen i næringslivet? Da er Fredrik en god kandidat. Men ingen ekspert, altså …

Foredrag med Fredrik Fornes

De tre stegene for å lykkes med LinkedIn

LinkedIn er enkelt å bli god på – hvis du bare vet hvordan. Men hva er poenget med å få tusenvis av visninger? Fredrik gir deg først en innføring i hva LinkedIn kan gi deg og firmaet ditt, og ufarliggjør bruken av det. Deretter går han gjennom de tre stegene for å lykkes: Optimalisering av egen profil, deling av eget innhold og engasjement. Du får også nyttig informasjon om algoritmen som vil hjelpe deg å maksimere rekkevidden på plattformen. Her får du alt du trenger for å briljere på LinkedIn.

Skap suksess med godt innhold på LinkedIn

Innhold er det som gjør deg synlig på LinkedIn. Men det er også det vanskeligste å lage. Fordi det er skummelt. Fordi du har lite tid. Og fordi du ikke vet hva du skal skrive om. Hvem vil egentlig bry seg? Og hvordan ser en bra post ut? Skal du bruke emojis? Hva med hashtags? Fredrik forteller i dette foredraget om hvilket innhold som treffer folk og får tusenvis av visninger. Du får konkrete tips og eksempler til virkemidler, struktur og innhold som fungerer – og ikke fungerer.

Den ultimate LinkedIn-profilen

De fleste av oss har en LinkedIn-profil – fordi vi på et eller annet tidspunkt fant ut at det var lurt å opprette. Men nå ligger den der, halvferdig og ikke oppdatert. Det er veldig dumt. For den er veldig søkbar. Og folk vil søke deg opp. LinkedIn-profilen din er mye mer enn en online CV. Den er hele førsteinntrykket ditt. Den MÅ være bra. Men hva er en god LinkedIn-profil? Det får du vite i dette foredrag, hvor Fredrik går gjennom hvordan du optimaliserer hver del – fra topp til tå.

Slik skriver du gode stillingsannonser

Fredrik har i flere innlegg på LinkedIn harselert med det han mener er dårlige stillingsannonser i Norge. Og responsen viser at han nok er inne på noe: Med over 400.000 visninger på innleggene hans om temaet. I dette foredraget utdyper han hva han mener er problemet med en typisk annonse, og hvordan annonsen fra et kommunikasjonsfaglig standpunkt enkelt kan gjøres mye bedre. Fredrik gir konkrete tips og øvelser rundt språk, innhold og oppsett.

2022 © Talerlisten AS