Om Helene Svendsrud
Helene Svendsrud er noe så sjeldent som en tidligere Facebook, Twitter og Criteo-ansatt i Barcelona, som ble gründer av et social performance byrå i Oslo. I 2016 startet hun og hennes bedre halvdel «Singlot», der de spesialiserer seg på markedsføring og strategi på sosiale medier og Google. Helene har jobber med alt fra dypdykking i annonsekampanjer på Google og sosiale medier, til strategisk rådgiving og workshops med kunder. I tillegg driftet hun nettbutikken, kundeservice og sosiale medier til klesbutikken «Rått og Sanselig», og har holdt flere foredrag om butikkmarkedsføring. En av grunnverdiene til Singlot er at digital markedsføring ikke eksisterer i vakuum, men at nøkkelen til suksess er å kombinere kundefokus og relevant innhold med teknisk innsikt, strukturert analyse og strategisk planlegging, noe hun fokuserer på i foredrag. Helene dekker gjerne mer avanserte og tekniske temaer enn de fleste, og bidrar med konkrete råd og praktiske eksempler du kan dra nytte av i fremtiden.
Oslo
Ja
Foredrag med Helene Svendsrud
Skreddersydd foredrag om performance i sosiale medier
Social performance er "enkelt sagt" data-drevet distribusjon av innhold til utvalgte segmenter på SoMe (Phu!). Jeg tror ikke på "one size fits all, men skreddersyr foredraget til dine behov. Typiske temaer som kan dekkes er annonseverktøy, optimalisering, AB-testing, definere målsetting, UTM-koder og hvordan maksimere ROI. Et eksempel på dette er da VR produsent Wec360 holdt messe for eiendomsutviklere, og ønsket et foredrag som knyttet deres produkt til 360-innhold på SoMe, som jeg holdt.
Skreddersydd foredrag om Google Ads (Søk, YouTube og Display)
Søkeordkampanjer er en grunnsten i digital markedsføring for de fleste bedrifter, men det er dessverre mange som kaster bort budsjett på dårlige kampanjer. YouTube og Display er ukjent for mange, men kan gi fantastiske resultater. Jeg tror ikke på "one size fits all", og skreddersyr derfor foredraget til dine behov. Typiske temaer som kan dekkes er annonseverktøy, søkeord-innsikt, innholdsplanlegging, korrekt sporing, definere mål og konverteringer, og hvordan maksimere ROI.
Skreddersydd foredrag om innhold for digital markedsføring
Mange glemmer hvor viktig innhold er for gode kampanjer i digitale medier. Vi flytter fokuset vekk fra tradisjonell innholdsproduksjon, og over til digital innholdsmarkedsføring, med fokus på strategi, struktur, analyse og optimalisering. Jeg tror ikke på "one size fits all", og skreddersyr derfor foredraget for dine behov. Fokuset ligger på en praktisk tilnærming til innhold for digitale medier sett med performance-øyne.
Skreddersydd foredrag om butikkmarkedsføring
Hvordan overleve som butikk når bransjen er i så stor endring? Som ansvarlig for nettbutikken, sosiale medier og kundeservice til klesbutikken Rått og Sanselig opplevde jeg hvor tøff hverdagen i varehandelen kan være. Jeg holder foredrag for både fysiske og nettbaserte butikker som ønsker å vite hvordan de kan holde seg konkurransedyktige (hint: det finnes ingen snarveier). Jeg tror ikke på "one size fits all", men skreddersyr foredrag for dine behov.