Ida Pernille Hatlebrekke

Rådgiver i Trigger Akselerator

Fra 10.000,- per foredragCa. pris for 45 min. i foredragsholders hjem-region. Mva. kommer i tillegg.

Send forespørsel Bli kontaktet

Om Ida Pernille Hatlebrekke

Ida er en uredd bergenser som tror på magien som skjer når innovative ideer møter engasjerende kommunikasjon. Som rådgiver i Trigger har hun jobbet med noen av Norges ledende virksomheter fra DNB til Kari Traa, NAF, Mills og Ikea der hun har bidratt til å skape gode kommunikasjonsløsninger og strategiske løft. Som en del av Trigger Akselerator har Ida vært en av drivkreftene bak lanseringen av Charge – Norges første gründerinkubator for flyktninger og førstegenerasjons innvandrere . Tidligere har hun jobbet med lederutvikling av unge kvinnelige studenter i Kambodsja og har engasjert seg i en rekke samfunnsendrende initiativer. Ida er lidenskapelig opptatt av tema som mental helse, likestilling, kroppspositivitet og selvbilde, noe hun prater åpenhjertig og ærlig om på bakgrunn av personlige erfaringer. I foredragene sine snakker Ida om samfunnsansvar, sosiale medier, bærekraft, forbrukertrender og emosjonell kommunikasjon.

Foredrag

Hva føler du nå? Hvorfor endringskraften i effektiv kommunikasjon handler om følelser

Vi mennesker er heldigvis ikke kun rasjonelle skapninger, men også emosjonelle individer som tar våre valg basert på følelser og fornuft. For å skape engasjement blant dagens forbrukere blir det stadig viktigere å forstå makten i emosjonelle virkemidler og hvordan du skal bruke disse strategisk for å nå frem til dine viktigste målgrupper. I dette foredraget gir Ida konkrete råd og verktøy samt relevante eksempler på bruken av følelser i kommunikasjon.

Når naturen har et kommunikasjonsproblem

Hvordan nå frem til DE UNGE om klima og miljø? VI UNGE er både et problem og en løsning. Dataspill og teknologi har skapt en avstand mellom den fysiske og digitale virkeligheten. 75 prosent av britiske barn tilbringer mindre tid ute enn innsatte i fengsel. Samtidig er "Millenials" og Generasjon Z verdibevisste forbrukere som ser det som en samfunnsplikt å ta hensyn til miljøet. I dette foredraget deler Ida perspektiver på hvordan klimasaken må kommuniseres på nye måter, der de unge er.

Gullfiskeffekten - fremtidens markedsføring handler om sekunder

Fremtidens markedsføring handler om fart. For å lykkes med å nå målgruppene må du kommunisere raskt, men også effektivt. Dette foredraget gir innsikt i relevante forbrukertrender innenfor digital markedsføring og vil samtidig belyse hva som skal til for å gripe forbrukerens oppmerksomhet innenfor 8 magiske sekunder. Hold deg fast!

Ikke så flink pike

Å vokse opp med sosiale medier kan bære med seg et voldsomt press. Man innser ikke selv hvilket overgripende fokus det tar og hvor påvirket man kan bli av å skulle leve opp til idealer som er tilnærmet umulig å tilfredsstille. I dette foredraget prater Ida om mekanismer i samfunnet som bidrar til å forsterke og opprettholde kroppspress blant unge og hvordan hun selv har taklet 10 år med spiseforstyrrelser.

Ida Pernille Hatlebrekke har 1 vurdering

Birgitte Kleivsey

30. august 2017

Smeigedag

6

Engasjerende, inspirerende og tankevekkende

Legg igjen en vurdering

Jeg bekrefter at denne vurderingen er basert på min egen erfaring. Jeg får ikke betalt for å skrive den, og er ikke i slekt med, god venn med eller i en arbeidsrelasjon med personen jeg har vurdert. Jeg er innforstått med at talerlisten.no sletter vurderinger som ansees som uekte og kan utestenge personer som skriver falske vurderinger.

2019 © Talerlisten AS