Jill Hawkins

Jill Hawkins

Ekspert på forbrukertrender

Fra 30.000,- per foredrag

Send forespørsel Bli kontaktet

Om Jill Hawkins

Jill Hawkins er fremtidskonsulent og jobber med globale bedrifter for å sikre at de har relevans i vår fremtidige verden og til deres fremtidige forbrukere. Jill oversetter visuelle trender, kulturelle skifter og forbrukeres holdninger. Hun hjelper merkevarer med å skape en fremtid som folk virkelig vil ha og som de trenger. I arbeidet med å inspirere virksomheter med å bli sterkere og modigere i sine beslutningsprosesser, utfordrer Jill de etablerte normene, og provoserer til sunn diskusjon med spørsmål som «hva om…?». Jill er opprinnelig fra UK, men bor nå i Danmark, hvor hun er en del av foredragsholderne til pej gruppen, et av Skandinavias fremste trendbyråer. Med en utdannelse innen design, internasjonal erfaring fra flere felt, kombinert med forbrukerempati, har Jill et godt øye for det kommersielle og et overblikk over fremtidens trender. Jill fokusere på å kommunisere fremtidige muligheter på en visuelt engasjerende og opplevelsesutfordrende måte. I over 10 år har hun jobbet med en rekke ulike kategorier: fra alkohol, skjønnhet, sko og mote til forsikring, aviser og leker, med globale navn som Nike, Converse, H&M, LEGO, Diageo, News UK, Aldo, Johnson & Johnson og JWT. Jill holder kun foredrag på engelsk.

Foredrag med Jill Hawkins

Moving on from ‘peak Scandi’: the future of Scandinavian fashion is… not Scandinavian.

The world has reached ‘peak Scandinavian’. So what’s next for Scandinavian fashion brands, and what will it take for them to ensure future success both at home and abroad? Does it even require being “Scandinavian”, and if so, what does that mean in the future? Based on extensive research, Jill will talk about how Scandinavian style is evolving more dramatically that you might think, and how there are opportunities for success lying in new categories.

Why the wellness industry is dictating the future

Our preoccupation with physical fitness and mental wellness has reached new heights, and it’s affecting our behaviour across all other categories. But is its emphasis on self-fulfilment drastically shaping our lifestyle choices and purchasing behaviours? And is that for better or for worse? Jill will talk about what lies in the future for wellness, and how we can use this evolution of self-awareness as a tool for innovative, multi-category design.

The fight between retail and entertainment

How will we behave in a future where shops as we know them today no longer exist? Consumer loyalty is hard to win in a world where showrooming is a fact of retail life, so retailers are rapidly rethinking their business models in order to keep up. But, the future is about more than ‘immersive experiences’, so Jill will talk about the best and worst possible future scenarios for retailers, and how the best inspiration for innovation will come from unexpected places.

Eating for status: Extreme food futures

Our relationship with food has become about status, visual satisfaction and eliminating the need to think in a world with ever increasing choice. So what happens when our eating-for- Instagram habits, hatred of waste and ordering-in habits evolve a little too far? What will we wish that we’d known? Jill inspires change by exploring the very possible and very threatening futures for our relationship with food and drink, and how brands can prepare themselves for it.

Why we should look to Boomers and Alphas for entrepreneurial advice

At a time when big corporations are trying to act like start-ups, the actual starting and running of a successful creative business is fashionable, but hard work. In Scandinavia, entrepreneurs are recognised as having the ideas, but not the success rate… why? Jill will talk about the recipe for success, and what we can learn from two surprising, and seemingly very different groups of people: Alphas and Boomers.

Jill Hawkins har ingen vurderinger

Legg igjen en vurdering

Jeg bekrefter at denne vurderingen er basert på min egen erfaring. Jeg får ikke betalt for å skrive den, og er ikke i slekt med, god venn med eller i en arbeidsrelasjon med personen jeg har vurdert. Jeg er innforstått med at talerlisten.no sletter vurderinger som ansees som uekte og kan utestenge personer som skriver falske vurderinger.

2019 © Talerlisten AS