Fredrik Sahlin

Inspirerende leder, selger og markedsfører

Fra kr 20.000,-

For 45 min. oppdrag nær talers hjemsted. Reise, evt. overnatting og mva kommer i tillegg.
Send forespørsel

Om Fredrik Sahlin

Fredrik Sahlin er en engasjert og entusiastisk leder og kommunikator. Fredrik har solid erfaring innenfor Ledelse, Markedsføring og Salg. I dag er han Salg- og Markedsdirektør i Redningsselskapet hvor han er leder for ca. 50 medarbeidere. Fredrik er opptatt av god ledelse og at vi alle kan, med relativt enkle grep og bevisstgjøring, bli bedre ledere. Bedre ledere legger til rette for bedre resultater. Det har blitt jobbet strukturert og strategisk med salg og merkevarebygging gjennom flere år i Redningsselskapet, bla med opprettelsen av et «in-house reklamebyrå». 2020 ble nok et godt år med gode resultater som bla ble kronet med flere internasjonale priser, bla. Gull i «European Excellence Awards» in PR and Communication og i “Communicator Awards”. Sahlin er utdannet siviløkonom fra Norges Handelshøyskole og tar for tiden en Executive MBA i ledelse på Handelshøyskolen BI. Med erfaring fra gründervirksomhet til store internasjonale konsern (Egmont/ExxonMobil) deler han sukseer og læring.

Hjemsted
Oslo
Foredrag på engelsk
Ja

Foredrag med Fredrik Sahlin

Ledelse er enkelt!

Ledelse blir ofte gjort "vanskeligere" enn det egentlig er. Du kan med enkle grep bli en bedre leder. Du må kjenne deg selv og ta ledelse på alvor. Hva har god ledelse og relasjonsbygging til felles? I løpet av dette foredraget blir du bevisst på hva som skal til og hva du må gjøre for å bli en bedre leder i dag. Fredrik har mer enn 20 års erfaring i ulike lederroller og dette foredraget er en kombinasjon av teori og praksis kommunisert på en pedagogisk, varm og engasjerende måte.

Hva kan vi lære om lederskap av Ted Lasso?

Vær litt mer som Ted Lasso! Om du klarer det så vil du garantert få bedre relasjoner på jobb og privat. Du blir en bedre leder. Du vil legge til rette for enda bedre prestasjoner. Dette er lærerikt, morsomt og engasjerende foredrag som tar for seg 13 "prinsipper" om godt lederskap basert på karakteren Ted Lasso spilt av Jason Sudeikis i serien Ted Lasso. Mye av filosofien til Ted Lasso er basert på "The pyramid of Success" av John R. Wooden.

Slik skapte Redningsselskapet bølger på TikTok

Våren 2020 bestemte Redningsselskapet seg for å lansere "årets kuleste sommerjobb" på TikTok. Dette ble begynnelsen på en suksessfull seilas med meget gode resultater. Budskapet ble synlig for hundretusener i alderen i 15-25. Målgruppen ble aktivert, og i kjølvannet kom en PR-suksess med en medieoppslag, der både taktiske budskap og Redningsselskapet ble gjentatt. Hva gjorde Redningsselskapet? Hvordan ble dette en suksess? Og hvordan kan dette endre måten vi utøver effektivt markedsarbeid på?

7 tips på hvordan lykkes med merkevarebygging på Sosiale Medier

7 tips på hvordan man skal lykkes med effektiv markedsføring på sosiale media. Praktiske eksempler på hvordan Redningsselskapet har lykkes med å etablere og gjennomføre strategisk kommunikasjon på Sosiale Medier.

Strategisk Kommunikasjon og Merkevarebygging på 48 minutter

Hvordan skape effektiv strategisk kommunikasjon? Hva er effektiv kommunikasjon og viktige suksesskriterier for å lykkes med effektiv kommunikasjon og strategisk markedsføring? Du vil få en praktisk tilnærming til hvordan bygge opp strategisk kommunikasjon og merkevarebygging. Fredrik tar utgangspunkt i teori, praksis og egne erfaringer fra merkevarer som Donald Duck, Esso og Redningsselskapet.

2024 © Talerlisten AS