Fredrik Sahlin

Leder med betydelig erfaring innen markedsføring og merkebygging

Fra 15.000,- per foredrag

Send forespørsel Hjelp meg

Om Fredrik Sahlin

Fredrik Sahlin er en engasjert og entusiastisk leder og kommunikator. Fredrik har solid erfaring innenfor Ledelse, Markedsføring og Salg. I dag er han Salg- og Markedsdirektør i Redningsselskapet hvor han er leder for ca. 50 medarbeidere. Fredrik er opptatt av god ledelse og at vi alle kan, med relativt enkle grep og bevisstgjøring, bli bedre ledere. Bedre ledere legger til rette for bedre resultater. Det har blitt jobbet strukturert og strategisk med salg og merkevarebygging gjennom flere år i Redningsselskapet, bla med opprettelsen av et «in-house reklamebyrå». 2020 ble nok et godt år med gode resultater som bla ble kronet med flere internasjonale priser, bla. Gull i «European Excellence Awards» in PR and Communication og i “Communicator Awards”. Sahlin er utdannet siviløkonom fra Norges Handelshøyskole og tar for tiden en Executive MBA i ledelse på Handelshøyskolen BI. Med erfaring fra gründervirksomhet til store internasjonale konsern (Egmont/ExxonMobil) deler han sukseer og læring.

Foredrag med Fredrik Sahlin

Ledelse er enkelt!

Du kan med relativt enkle grep bli en bedre leder (om du ønsker). Det fine er at det er ikke så veldig komplisert heller. Du må ta det på alvor og ønske det selv. I løpet av dette foredraget blir du bevisst på hva som skal til, hva du må tenke på (og gjøre) for å bli en bedre leder. Fredrik har mer enn 20 års erfaring i ulike lederroller og dette foredraget er en kombinasjon av teori og praksis kommunisert på en pedagogisk og engasjerende måte.

Strategisk Kommunikasjon og Merkevarebygging på 45 minutter

Hvordan skape effektiv strategisk kommunikasjon? Hva er effektiv kommunikasjon og viktige suksesskriterier for å lykkes med effektiv kommunikasjon og strategisk markedsføring? Du vil få en praktisk tilnærming til hvordan bygge opp strategisk kommunikasjon og merkevarebygging. Fredrik tar utgangspunkt i teori, praksis og egne erfaringer fra merkevarer som Donald Duck, Esso og Redningsselskapet.

Slik skapte Redningsselskapet bølger på TikTok

Våren 2020 bestemte Redningsselskapet seg for å lansere "årets kuleste sommerjobb" på TikTok. Dette ble begynnelsen på en suksessfull seilas med meget gode resultater. Budskapet ble synlig for hundretusener i alderen i 15-25. Målgruppen ble aktivert, og i kjølvannet kom en PR-suksess med en medieoppslag, der både taktiske budskap og Redningsselskapet ble gjentatt. Hva gjorde Redningsselskapet? Hvordan ble dette en suksess? Og hvordan kan dette endre måten vi utøver effektivt markedsarbeid på?

7 tips på hvordan lykkes med merkevarebygging på Sosiale Medier

7 tips på hvordan man skal lykkes med effektiv markedsføring på sosiale media. Praktiske eksempler på hvordan Redningsselskapet har lykkes med å etablere og gjennomføre strategisk kommunikasjon på Sosiale Medier.

Hvordan kan TikTok gjøre oss til bedre markedsførere?

Hvordan kan en kanal som TikTok endre måten vi utøver effektivt markedsarbeid på? Fredrik har konkrete råd på hvordan en merkevare skal lykkes i å nå nye målgrupper, i nye kanaler? Hvordan skape engasjerende og effektivt innhold? Våren 2020 bestemte Redningsselskapet seg for å lansere "årets kuleste sommerjobb" på TikTok - kampanjen oppnådde meget gode resultater, høstet solid anerkjennelse og vunnet flere internasjonale priser.

Fredrik Sahlin har 2 vurderinger

Nina Gade Tenvik

6. oktober 2021

Kampanje Media AS

5

Fredrik holdt et svært inspirerende foredrag for oss på kurset :TikTok, Instagram, Facebook og Snapchat – hva må du kunne for å lykkes? Fredrik holdt innlegget; «Slik skapte Redningsselskapet bølger på TikTok» og var veldig god i sin fremstilling og presenterte caset på en grundig og levende måte. Vi kan anbefale Fredik på det varmeste som foredragsholder og vil sikkert bruke ham igjen!

Janna Myerscough Aarvik

4. oktober 2021

PwC Norge

6

Fredrik S er helt king kong! Så inspirerende og lærerikt om hvordan skape noe helt unikt i sosiale medier.

Legg igjen en vurdering

Jeg bekrefter at denne vurderingen er basert på min egen erfaring. Jeg får ikke betalt for å skrive den, og er ikke i slekt med, god venn med eller i en arbeidsrelasjon med personen jeg har vurdert. Jeg er innforstått med at talerlisten.no sletter vurderinger som ansees som uekte og kan utestenge personer som skriver falske vurderinger.

2021 © Talerlisten AS