Om Frida Marie Grande
Frida Marie er kanskje best kjent som @frida.tegner på Instagram, hvor hun engasjerer sin målgruppe i de sakene hun er spesielt opptatt av. Ellers er Frida rådgiver i eget firma, hvor hun hjelper virksomheter med å nå sine mål i sosiale medier, i tillegg til at hun designer merch til egen nettbutikk (www.fridategner.no). Hun startet karrieren sin i Trigger og Släger før hun tok fatt på organisasjonslivet, først i Redd Barna og så i Amnesty. Resultatene hun har oppnådd sammen med gode kolleger i Amnesty, er formidable, både når det gjelder engasjement og spredning av viktig innhold. Fridas kommunikasjon har nådd ut til mennesker verden over, og i Norge har Amnestys tilstedeværelse spesielt på Instragram skapt såpass mye engasjement at andre organisasjoner nå ser til nettopp Amnesty for læring og inspirasjon. Er det noe hun er opptatt av så er det å kommunisere på målgruppenes premisser og alltid sette publikum først. Dette har vist seg å fungere bra, og er noe av det hun forteller om i foredragene sine.
Oslo
Nei
Foredrag med Frida Marie Grande
Slik lykkes du på Instagram
Da Frida begynte i Amnesty, var hun fast bestemt på at organisasjonen skulle oppnå bedre resultater på Instagram. Med en tydelig strategi og kontinuerlig testing av nye måter å kommunisere på, fikk organisasjonen raskt resultater og titusenvis av nye følgere. I dette foredraget forteller Frida om alle tiltakene som lå til grunn for veksten på Amnestys Instagram-konto og senere hennes eget Instagram-prosjekt @frida.tegner.
Skill deg ut fra støyet i sosiale medier
I dag er alle sosiale medier fylt til randen av aktører som kjemper om publikums oppmerksomhet. Noen lykkes og skaper store bølger av engasjement, mens flertallet sliter med å nå utenfor sin egen boble. Nøyaktig hva er det som gjør at noen får det til og andre ikke? Frida Marie Grande ledet arbeidet med sosiale medier i Amnesty Norge gjennom tre år, og har erfart hva som skal til for å engasjere tusenvis av mennesker. I dette foredraget deler hun sine erfaringer, på tvers av flere kanaler.
Talerlisten mener
Frida er ung og engasjert, og har mye hands on-erfaring med sosiale medier. Hun passer godt til å gi organisasjoner og bedrifter konkrete råd om hvordan de kan bruke sosiale medier for å skape engasjement, og spesielt da Instagram.