Om Jan Blichfeldt
Jan Blichfeldt er en foredragsholder som evner å gjøre viktig stoff lattervekkende enkelt. Han har jobbet 30 år som direktør og rådgiver i reklamebransjen, samtidig som han har undervist på BI, NHH og Høyskolen Kristiania. Han har skussmål som høyest rangerte foreleser fra alle institusjoner, og har også vunnet Årets Foredragsholder i ANFO (Annonsørforeningen). Han driver i dag firmaet BTF Innsikt as, Norges første firma spesialisert på målgruppeinnsikt. Han er også mye brukt av radio og TV-kanaler som ekspert. Han har vært på Nyhetskanalen, God Morgen Norge samt Skavlan. Blichfeldt har gitt ut tre bøker om merkevarebygging og skrevet mange artikler og kronikker i Aftenposten, VG og Dagens Næringsliv.
Oslo
Ja
Foredrag med Jan Blichfeldt
Alt du noensinne trenger å vite om merkevarebygging. På én time.
Med generelle og kundespesifikke eksempler demonstrerer Blichfeldt hva «merkevarebygging» er og hvordan merkevarer bygges. Han kaster vrak på alle avanserte fagord og viser ved hjelp av enkle norske ord som alle forstår hva dette egentlig dreier seg om. Den vanligste reaksjon etter foredraget er: «Dette var jammen mye nyttigere – og mye morsommere – enn jeg trodde på forhånd!»
Absolutt alt du trenger å vite for å utvikle din egen merkevarestrategi - på én time!
The Seven Steps to Branding Enlightenment
I dette foredraget tar Blichfeldt utgangspunkt i sin “guru-plakat” med syv absoluter som må beherskes for å lykkes stort i merkevarebygging. Fra step 1: «Know thy customer» til step 7 «Love thy customer». Prinsippene er bare blitt enda viktigere i en tid med cookies og sosiale medier. Gjennom slående eksempler og mye latter settes skapet på plass!
The Importance of Being Sixty
Dette foredraget ble første gang avholdt på Litteraturhuset i Oslo på foredragsholders seksti-års-dag. Det ar på en humoristisk måte et oppgjør med ungdomshysteriet i samfunnet og reklamen. Som motvekt lanserer Blichfeldt «Age Pride» og forklarer hvordan eldre selv kan påvirke det aldersstigma som samfunnet lider under. Foredraget resulterte i intervjuer på EKKO (P2), sommerintervjuet (P1) og på God Morgen Norge. Det ble også et blogginnlegg på Senter for Seniorpolitikk, hvor det er tidenes mest leste og delte.
Hvem skal kjøpe vårt produkt? Og hvorfor?
En rask og underholdene innføring i forbrukersosiologi med høy nytteverdi. Foredraget skreddersys for den enkelte kunde som får de siste tall fra Kantar TNS (tidl. Norsk Gallup) som viser hvor mange preferenter en har, samt hvilke sosiale grupper en har flest tilhengere i. Her gis det konkrete råd og analyser avhengig av hvor ditt produkt scorer. Et foredrag alle kjenner seg igjen i. Og så lærer de kundene bedre å kjenne også!