Kari Skybak

Ekspert på servicekultur

Fra kr 25.000,-

For inntil 45 min. oppdrag nær talers hjemsted. Reise, evt. overnatting og mva kommer i tillegg.
Send forespørsel Bli kontaktet

Om Kari Skybak

Kari Skybak har solid erfaring innen ledelse og har bidratt til utviklingen av organisasjonskulturen i kjente merkevarevirksomheter. Hun har erfart både hvor avgjørende medarbeideres engasjement og lederrollen er for å oppnå ønskede resultater. Kari holder foredrag om moderne ledelse i lys av vesentlig endrede krav og forventninger til lederen. Hun holder også foredrag om selvledelse, som i dag er så tett knyttet opp mot lederrollen. Kari er opptatt av at både ledere og medarbeidere skal få mer ut av hverdagen uten å gjøre ting for komplisert. Ofte er det ikke så mye som skal til å endre en holdning eller en vane.

I sine foredrag fokuserer Kari på HVORDAN man kan få til endringer i praksis, enten det gjelder å lede eller bli ledet. Hun har en engasjerende form, og har både en strategisk og praktisk tilnærming til temaene, som hun formidler gjennom aktiv bruk av eksempler. Karis foredrag passer for ledere og medarbeidere både i private og offentlige virksomheter, som ønsker å bli inspirert til å utvikle seg i egen rolle. Og få verktøy til å gjøre det.

Kari har over 30 års ledererfaring, og har sittet i toppledergruppen i ulike bransjer; i Ving, DHL International og GET(Telia). I over 13 år var hun HR-direktør i Flytoget AS, som i hennes periode oppnådde svært gode resultater, topp-plasseringer i Great Place to Work, stadig høyere kundetilfredshet og halvering av sykefraværet. Kari var helt sentral i utviklingen av service-kulturen.

Book et foredrag i dag, for å få unik innsikt og teknikker som hjelper både ledere og medarbeidere med å få mest mulig ut av den enkeltes kompetanse, og lær hvordan gode ledere kan jobbe for å oppnå økt arbeidsglede og effektivitet hos de ansatte.

Kursholder
Fagekspert
Hjemsted
Akershus
Foredrag på engelsk
Ja

Foredrag med Kari Skybak

«Ledelse Anno 2024»- Hvordan navigere mellom millennials, boomers og zoomers?

Mange klager på «dårlige ledere». Men det betyr ikke nødvendigvis at en leder er dårlig. Det handler primært om at lederrollen er vesentlig endret. Det er mer å gjøre, og det er økte forventinger og krav til ledere. Ikke minst stiller nye generasjoners inntreden i arbeidslivet nye krav. Innholdet i foredraget belyser hva som faktisk er endringene og bakgrunnen til disse. Kari viser også hva man som leder kan gjøre helt konkret, og beskriver HVORDAN man kan få brukt den enkeltes kompetanse best mulig, hvordan ansvarliggjøre og sikre engasjerte medarbeidere.

«Selvledelse» - Bli sjef over egen hjerne

Undersøkelser viser at både ledere og medarbeidere opplever vesentlig økning av arbeidsmengde, økt stress og forventninger som ikke innfris. Det stilles andre krav til ledere enn før, ett av disse er å være god på selvledelse. Med økt krav om mer fleksibilitet og tilhørende frihet til å strukturere egen arbeidsdag er det viktig å forstå hvordan man praktisk kan håndtere dette. God selvledelse reduserer stress, og skaper større grad av mestring, økt trivsel og høyere kvalitet på jobben. Foredraget gir en innsikt i hvordan vi påvirkes når det stilles krav og hvordan vi kan håndtere dette (stressmestring). Kari belyser hvordan hverdagssituasjoner kan håndteres bedre gjennom påvirkning av eget mindset. I løpet av foredraget gjennomgås også ulike teknikker som bidrar til å få en mer effektiv hverdag med bedre vaner, til dels med inspirasjon av Stephen Coveys og Morten T Hansens prinsipper for gode vaner.

Hvordan bli kundens favoritt - Fra «grei» service» til service excellence

Kari har jobbet med utvikling av kundeservice i mange kjente bedrifter og har hjulpet virksomheter å utmerke seg. Mange ønsker å utvikle sin kundeservice, men hvordan gjør man det? Formålet til dette foredraget er til dels beskrive hvordan man bygger kultur, og også hvordan man får den enkelte til å bli mer bevisst og engasjert og bli i bedre stand til å forstå kundens forventninger. Medarbeidere vil oppleve at de får nyttig påfyll og inspirasjon i hverdagen; slik at de får energi i kundemøtet fremfor å bli «tappet»

Lederen som kulturdriver

Man vet at en sterk kultur er en viktig faktor for dagens medarbeidere da det i stor grad handler om å møte behovet for felleskap og tilhørighet. Man vet også at positivt engasjement i stor grad påvirker bunnlinjen. I foredraget belyses lederens rolle i kulturbygging, og hva lederen må gjøre i praksis for å få medarbeidere til å føle engasjement og eierskap. Målet for foredraget er både å skape innsikt i betydningen av lederens rolle, men også få helt konkrete og praktiske råd om ledelse i hverdagen i stadig endring.

Kurspakken «Ledelse anno 2024»

Dette er en 3-dagers kurspakke som kan leveres fortløpende, eller hver for seg. Pakken tar for seg kursene "Lederrollen i dag og medarbeiderutvikling", "Hverdagskommunikasjon" og kurset "Selvledelse". Pris på 1 kurs: 30.000,-, Pris for 3-dagers kurspakke: 75.000,-.

Se video

Talerlisten mener

Kari Skybak har stor tyngde og mye erfaring når hun holder foredrag om servicekultur. Hun bruker en rekke historier og eksempler, noe som gjør det interessant og fengende å høre på. Hun er personlig, konkret og engasjerende i sine foredrag, og kan også lage kortere og lengre kurs og workshop om salg, service og servicekultur, der deltakerne blir engasjert underveis.

2024 © Talerlisten AS