Om Kornelia Minsaas
Bli lagt merke til og bety noe for målgruppa. Kornelia Minsaas hjelper deg å skille deg ut gjennom god, digital kommunikasjon. Alt du trenger er en mobil.
Ønsker du at dine ansatte skal framsnakke bedriften din på LinkedIn? Hvordan designer du en video som går viralt på TikTok? Hvordan engasjerer du forbrukere med dine bærekraftstiltak? Hvordan bør du snakke når du formidler budskap i sosiale medier? Minsaas har mange års erfaring som frontfigur, innholdsprodusent, konseptutvikler, rådgiver og kursholder. Hun hjelper bedrifter med alt fra strategi, kreative konsepter og produksjon til hvordan en bruker aktualitet og trender til å tiltrekke oppmerksomhet. Kornelia gir tips og råd for at du og din bedrift skal nå deres mål.
Som tidligere frontfigur i DNB, konseptutvikler og innholdsskaper har Kornelia bygget følgerskarer for en rekke aktører samt egne kanaler, og oppnådd millioner av visninger og samhandlinger. Dette har bidratt positivt i kommunikasjonsmål som omdømme- og merkevarebygging, salg og økt trafikk. Hun har jobbet med aktører som som DNT, Redd Barna, Equality Check, Nettavisen, Northern Playground, Hennig Olsen, NTE, Adressa, Munkholm og HVL Skape.
Siden 2018 har Minsaas jobbet tett på områdene forbrukerøkonomi, kortreist friluftsliv og bærekraft, og har skapt stort engasjement rundt tema som matsvinn og delingsøkonomi. Kornelia ånder for god formidling og kommunikasjon, og har jobbet med digital kommunikasjon siden 2015. Hun hjelper bedrifter med å forstå målgruppen – og viser hvordan du når dem.
Oslo
Ja
Foredrag med Kornelia Minsaas
Hvordan engasjere - og bety noe for målgruppa?
Klarer du å treffe publikumet ditt på et personlig og relevant plan, kan store muligheter åpne seg. Gjennom å snakke med og lytte til målgruppa over tid, blir det enklere å bygge tillit og tilfredsstille deres behov. Så: Hvordan bygger man community i sosiale medier? Dette har jeg flere års erfaring med, og vil dele nyttige tips til hvordan du kan gjøre det samme.
Innholdsproduksjon: Lag og design innhold som folk vil se.
Droppe reklamebyrået og fikse innholdet selv? Jepp! God reklame kan lages på budsjett. Du vet hva du ønsker å formidle til målgruppa, men hvordan skal du gjøre det? I dette foredraget går jeg gjennom enkel og effektiv innholdsproduksjon og utforming av budskap . Hva bør man tenke over før man setter i gang produksjonen? Jeg vil snakke om konsept, manus, regi, produksjon, innholdsdesign, stopp-effekt og publisering av organisk godt innhold. Hvorfor skal folk stoppe opp for å se innhold fra akkurat deg? Hver éneste dag scroller mennesker flere hundre meter med feed. Hva skaper en snakkis i sosiale medier, og hvordan man bruke en trend for å skape mer oppmerksomhet rundt eget brand? I dette foredraget viser jeg til eksempler hvor innhold fra reklamer, kampanjer, influencersamarbeid og annonser har skilt seg ut og skapt oppmerksomhet. Ta med deg inspirasjon, og finn ut hvordan ditt brand kan skille seg ut og bli ukas snakkis!
Bærekraftskommunikasjon: Engasjer målgruppa med dine tiltak
Kommuniser dine tiltak på en måte som engasjerer og smitter. Nå ut til forbrukere i sosiale medier, inspirer til å redusere forbruk og spare penger og miljø innen mat, klær og så videre.
Personlig økonomi: Hvordan spare når du har lite å rutte med?
Ta smarte grep i hverdagen som sparer både penger og miljø. I dette foredraget viser Kornelia deg en rekke tips om hvordan du kan gjøre enkle og lønnsomme grep. Lær hvordan du sparer penger på mat, klær og opplevelser, slik at du får både en tyngre lommebok, renere samvittighet og bedre livskvalitet. Et inspirerende foredrag for publikum i alle aldre.
Hvordan bygge profil?
Slik kan du nå ut til målgrupper med dine tanker og meninger. Bygg din egen profil og bli en person media går til for informasjon om din nisje.