
Om Kornelia Minsaas
Med energi og tilstedeværelse på scenen og et fokus på å treffe målgruppens behov viser Kornelia deg hvordan du kan nå ut med ditt budskap i digitale kanaler. Alt du trenger er en mobil(og ståpåvilje).
Uansett om du å ønsker å engasjere målgruppen din i sosiale medier, få ansatte til å framsnakke bedriften din eller skape engasjement internt hos dine ansatte, kan Kornelia gi deg tips og råd for å få nå dine mål.
Som tidligere frontfigur, konseptutvikler og innholdsskaper i DNB var Kornelia med på satsningen, DNB Ung. De bygger opp en Instagram konto med 27.000 følgere, og engasjerte millioner av mennesker gjennom betalt og organisk innhold. Kornelia tok med følgerne på en personlig reise der de lærte om alt fra sparetips, investering, matsvinn til shoppestopp, og smarte grep man kan ta for å bli økonomisk sterkere.
Kornelia ånder for god formidling og kommunikasjon, og har jobbet med digital kommunikasjon siden 2015. Hun hjelper bedrifter med å forstå målgruppen – og ikke minst vise hvordan du når dem.
Oslo
Ja
Foredrag med Kornelia Minsaas
Personlig kommunikasjon: Hvordan knytte bånd med målgruppa?
Klarer du å treffe publikumet ditt på et personlig og relevant plan, kan store muligheter åpne seg. Gjennom å snakke med og lytte til målgruppa over tid, blir det enklere å bygge tillit og tilfredsstille deres behov. Så: Hvordan bygger man community i sosiale medier? Dette har jeg flere års erfaring med, og vil dele nyttige tips til hvordan du kan gjøre det samme.
Innholdsproduksjon: Lag innhold som engasjerer.
Droppe reklamebyrået og fikse innholdet selv? Jepp! God reklame kan lages på budsjett. Du vet hva du ønsker å formidle til målgruppa, men hvordan skal du gjøre det? I dette foredraget går jeg gjennom enkel og effektiv innholdsproduksjon og utforming av budskap . Hva bør man tenke over før man setter i gang produksjonen? Jeg vil snakke om konsept, manus, regi, produksjon, innholdsdesign, stopp-effekt og publisering av organisk godt innhold.
Stopp-effekten: Bli lagt merke til på sosiale medier
Hvorfor skal folk stoppe opp for å se innhold fra akkurat deg? Hver éneste dag scroller mennesker flere hundre meter med feed. Hva skaper en snakkis i sosiale medier, og hvordan man bruke en trend for å skape mer oppmerksomhet rundt eget brand? I dette foredraget viser jeg til eksempler hvor innhold fra reklamer, kampanjer, influencersamarbeid og annonser har skilt seg ut og skapt oppmerksomhet. Ta med deg inspirasjon, og finn ut hvordan ditt brand kan skille seg ut og bli ukas snakkis!
Bli relevant for målgruppa!
I dette foredraget går jeg gjennom virkemidler som hjelper deg å bli relevant for målgruppa di. Det innebærer hvordan du kan skape stopp-effekt, designe innholdet på en smart måte som vekker interesse, hvordan du opptrer personlig, er aktuell og kan lage faste konsepter for innholdet ditt.
Personlig økonomi: Hvordan spare når du har lite å rutte med?
Ta smarte grep i hverdagen som sparer både penger og miljø. I dette foredraget viser Kornelia deg en rekke tips om hvordan du kan gjøre enkle og lønnsomme grep. Lær hvordan du sparer penger på mat, klær og opplevelser, slik at du får både en tyngre lommebok, renere samvittighet og bedre livskvalitet. Et inspirerende foredrag for publikum i alle aldre.
Kurs med Kornelia Minsaas
Innholdsproduksjon:
Lær hvordan du enkelt kan bruke mobilen til å skape godt innhold. Produksjonsløp fra idé til ferdig publisert resultat. Historiefortelling gjennom video og bilder.
Digital formidling:
I denne workshopen jobber vi med hvilke budskap du ønsker å spre, og hvordan du velger riktig kanal, språk og format for å treffe målgruppa. Fokus på formidling; korte, tydelige budskap som engasjerer. Hjelper deg med å finne vinklinger som vekker interesse hos målgruppen. Til digital kanal etter behov.