Om Kornelia Minsaas

Sosiale medier- og innholdsrådgiver

Fra kr 25.000,-

For 45 min. oppdrag nær talers hjemsted. Reise, evt. overnatting og mva kommer i tillegg.
Send forespørsel

Om Om Kornelia Minsaas

Bli lagt merke til og bety noe for målgruppa. Kornelia Minsaas hjelper deg å skille deg ut gjennom god, digital kommunikasjon. Alt du trenger er en mobil.

Ønsker du at dine ansatte skal framsnakke bedriften din på LinkedIn? Hvordan designer du en video som går viralt på TikTok? Hvordan engasjerer du forbrukere med dine bærekraftstiltak? Hvordan bør du snakke når du formidler budskap i sosiale medier? Minsaas har mange års erfaring som frontfigur, innholdsprodusent, konseptutvikler, rådgiver og kursholder. Hun hjelper bedrifter med alt fra strategi, kreative konsepter og produksjon til hvordan en bruker aktualitet og trender til å tiltrekke oppmerksomhet. Kornelia gir tips og råd for at du og din bedrift skal nå deres mål.

Som tidligere frontfigur, konseptutvikler og innholdsskaper i DNB var Kornelia med på satsningen, DNB Ung. De bygger opp en Instagram konto med 27.000 følgere, og engasjerte millioner av mennesker gjennom betalt og organisk innhold. Kornelia tok med følgerne på en personlig reise der de lærte om alt fra sparetips, investering, matsvinn til shoppestopp, og smarte grep man kan ta for å bli økonomisk sterkere. I årene etter jobben som «bankinfluencer» har Minsaas jobbet mye med bærekraftskommunikasjon, og har skapt mye engasjement rundt tema som matsvinn og delingsøkonomi.

Kornelia ånder for god formidling og kommunikasjon, og har jobbet med digital kommunikasjon siden 2015. Hun hjelper bedrifter med å forstå målgruppen – og ikke minst vise hvordan du når dem.

Kursholder
Humor
Hjemsted
Oslo
Foredrag på engelsk
Ja

Foredrag med Om Kornelia Minsaas

Hvordan engasjere - og bety noe for målgruppa?

Klarer du å treffe publikumet ditt på et personlig og relevant plan, kan store muligheter åpne seg. Gjennom å snakke med og lytte til målgruppa over tid, blir det enklere å bygge tillit og tilfredsstille deres behov. Så: Hvordan bygger man community i sosiale medier? Dette har jeg flere års erfaring med, og vil dele nyttige tips til hvordan du kan gjøre det samme.

Innholdsproduksjon: Lag og design innhold som folk vil se.

Droppe reklamebyrået og fikse innholdet selv? Jepp! God reklame kan lages på budsjett. Du vet hva du ønsker å formidle til målgruppa, men hvordan skal du gjøre det? I dette foredraget går jeg gjennom enkel og effektiv innholdsproduksjon og utforming av budskap . Hva bør man tenke over før man setter i gang produksjonen? Jeg vil snakke om konsept, manus, regi, produksjon, innholdsdesign, stopp-effekt og publisering av organisk godt innhold. Hvorfor skal folk stoppe opp for å se innhold fra akkurat deg? Hver éneste dag scroller mennesker flere hundre meter med feed. Hva skaper en snakkis i sosiale medier, og hvordan man bruke en trend for å skape mer oppmerksomhet rundt eget brand? I dette foredraget viser jeg til eksempler hvor innhold fra reklamer, kampanjer, influencersamarbeid og annonser har skilt seg ut og skapt oppmerksomhet. Ta med deg inspirasjon, og finn ut hvordan ditt brand kan skille seg ut og bli ukas snakkis!

Bærekraftskommunikasjon: Engasjer målgruppa med dine tiltak

Kommuniser dine tiltak på en måte som engasjerer og smitter. Nå ut til forbrukere i sosiale medier, inspirer til å redusere forbruk og spare penger og miljø innen mat, klær og så videre.

Personlig økonomi: Hvordan spare når du har lite å rutte med?

Ta smarte grep i hverdagen som sparer både penger og miljø. I dette foredraget viser Kornelia deg en rekke tips om hvordan du kan gjøre enkle og lønnsomme grep. Lær hvordan du sparer penger på mat, klær og opplevelser, slik at du får både en tyngre lommebok, renere samvittighet og bedre livskvalitet. Et inspirerende foredrag for publikum i alle aldre.

Hvordan bygge profil?

Slik kan du nå ut til målgrupper med dine tanker og meninger. Bygg din egen profil og bli en person media går til for informasjon om din nisje.

Kurs med Om Kornelia Minsaas

Innholdsproduksjon:

Lær hvordan du enkelt kan bruke mobilen til å skape godt innhold. Produksjonsløp fra idé til ferdig publisert resultat. Historiefortelling gjennom video og bilder.

Digital formidling:

I denne workshopen jobber vi med hvilke budskap du ønsker å spre, og hvordan du velger riktig kanal, språk og format for å treffe målgruppa. Fokus på formidling; korte, tydelige budskap som engasjerer. Hjelper deg med å finne vinklinger som vekker interesse hos målgruppen. Til digital kanal etter behov.

2024 © Talerlisten AS