
Om Peder Haugfos
Peder Haugfos holder foredrag om kreativ konseptutvikling, strategi og merkevarebygging, spesielt mot unge målgrupper. Hans spisskompetanse er hvordan virksomheter og annonsører bør jobbe for å treffe de yngre generasjonene. Ved å bygge communities og tillit gjennom godt innhold, design og strategi, kan bedrifter høste et enormt potensial. Hvordan dere kan gjøre dette, lærer Peder bort i sine foredrag.
Foredragene til Peder baserer seg på aktuelle eksempler, med bunn i forskning. Han har både bidratt i, og gjort egen forskning innen sosiale medier, GEN Z og populærkultur, og har flere akademiske publikasjoner på sin CV. I sine foredrag, vever Peder Haugfos ofte sammen ulike tematikker for å belyse hvor vi kommer fra, hvor vi er og hvor vi er på vei innen feltene ungdomskultur og sosiale medier. Han er kjent for å ha hypervisuelle presentasjoner og gi publikum en vitamininnsprøytning og innsikt utenom det vanlige.
Peder har lang erfaring som foredragsholder, konferansier, programleder og ordstyrer blant annet fra NRK P2 og P3. Han har også erfaring fra å jobbe med redaksjonelle mediebedrifter internasjonalt og med merkevarer innen populærkultur.
Peder Haugfos gjør også konferansieroppdrag, og holder ulike kurs tilpasset kundens behov. Dersom dere ønsker å bedre forstå ungdomskulturen og Gen Z, eller lære mer om sosiale medier, merkevarebygging, og branding mot denne gruppen, er Peder Haugfos et godt valg!
Ta kontakt for å høre mer om hvordan Peder kan hjelpe deres bedrift.
Vestland
Ja
Foredrag med Peder Haugfos
400 slides om digitale trender, oppmerksomhetsøkonomi, branding og ungdomskultur på 40 minutter
Dette hypervisuelle foredraget tar for seg ungdomskultur, Gen Z, identitetsforståelse i 2025, dere forhold til merkevarer, medier og ny teknologi og hvordan man kan bygge tillitsfulle relasjoner med de unge i dag.
Sosiale Medier i dag og i morgen
Dette foredraget handler om oppslutning i ulike SoMe-plattformer, hva folk gjør i de ulike plattformene og hvordan SoMe-universet kommer til å bli seende ut i fremtiden. Lær hvordan dere bør jobbe for å nå deres målgruppe på rett plattform.
Slik når du ungt i 2025
Et grundig foredrag om hvordan man bygger tillitsfulle relasjoner med unge brukere som merkevare i 2025. Både med og utenfor sosiale medier.
Subkulturell merkevarebygging
Dette er et foredrag om hvorfor det er vanskelig å nå brede målgrupper i 2025 og hvordan man med hjelp av globale subkulturer og ny merkevarestrategi kan bygge en troverdighet som merkevare i 2025.
Gjennomsnittlighetens tidsalder
Dette foredraget handler om hvorfor all merkevarebygging, design og innhold ser likt ut i 2025. Foredraget tar for seg hvorfor innhold ser likere ut i dag enn før, hvorfor vi har endt opp her og 3 strategier for hvordan du kan bryte gjennom og begynne å bli lagt merke til og få masse fans.
Talerlisten mener
Peder Haugfos er en kreativ kraft som bygger sine foredrag og anbefalinger både på forskning og analyse og på praktisk erfaring og observasjoner. Han har en frisk formidlingsstil med mange eksempler og case, både fra Norge og ellers i verden. Han både viser dere det store bildet og kan problematisere konkrete utfordringer, som for eksempel hvordan å tilpasse en sterk merkevare til nye målgrupper.