Sigurd Herrlin Sørensen

Sigurd Herrlin Sørensen

Merkevarebygger - har blant annet ledet Harley Davidson Nordic og Kari Traa

NOK 25.000,- per time

Send forespørsel

Om Sigurd Herrlin Sørensen

Sigurd Herrlin Sørensen har lang (30 år) og bred nasjonal og internasjonal erfaring fra varehandel og merkevarebygging. Han har ledet kjeder og merkevarer som bla. a. Dobber Corp., Voice ASA, Harley Davidson Nordic og Kari Traa. I reklame- og retail marketing bransjen har han hatt sentrale stillinger i Leo Burnett og DDB. Sigurd har mottatt prisen: Årets Markedsfører for ledelse- og byggingen av merkevaren Kari Traa. Han er i dag leder og eier av konsulent- og reklameselskapene Retail Consult og Retail Energy som jobber med å utvikle kommunikasjon, merkevare, butikk- og kjedekonsepter nasjonalt og internasjonalt. Sigurd er kjent som en engasjerende og inspirerende foredragsholder innen varehandel, butikk og kommunikasjon

Foredrag

Butikkmarkedsføring

Foredraget tar utgangspunkt i hvordan utnytte den fysiske butikken som salgs- og kommunikasjonskanal. Butikken består av fantastisk mange muligheter for hvordan løfte salget, bygge kjennskap til butikken og hvordan optimalt bruke varer, egne- og leverandørenes merkevarer i salgs- og markedsarbeidet. Foredraget bygger på konkrete eksempler fra ulike bransjer, internasjonale caser, enkle modeller og bruk av bilder. Alt presentert på en engasjerende, underholdende og inspirerende måte.

Kjøpsadferd i - og utenfor - den fysiske butikken

Foredraget tar utgangspunkt i hvordan kundene oppfører seg, beveger seg og forhåpentligvis handler i den fysiske butikken. Hvordan utnytte kundenes ulike adferdsmønstre i forhold til planløsning, vareplassering og ulike kampanje og kommunikasjonstiltak for å få dem til å kjøpe mest mulig. Foredraget bygger på konkrete eksempler fra ulike bransjer, caser, enkle modeller og bruk av bilder. Alt presentert på en engasjerende, underholdende og inspirerende måte.

Merkevarebygging med BUTIKKEN som utgangspunkt

Merkevarer som distribueres og selges gjennom fysiske butikker har et spesielt ansvar i hvordan merkevaren trygges på tvers av analoge, digitale og det fysiske møtestedet. Det fysiske møte med en merkevare/produkt er syretesten på om merkevarebyggingen evner å skape SALG. Det hjelper ikke med kreativ og god kommunikasjon dersom ikke den evner å levere "fra hylla og ut". Foredraget bygger på konkrete eksempler fra ulike bransjer, caser, enkle modeller og bruk av bilder.

Varehandels og butikktrender

Gjennom et omfattende internasjonalt nettverk, trendrapporter og reiser i inn og utland, presenteres suksessfulle- og mindre suksessfulle nye og innovative butikker og konsept på en underholdene og morsom måte. Det har aldri vært brukt så mye ressurser på å bygge spennende fysiske og digitale butikker - kreativiteten er stor og det er mange ideer og inspirasjon å hente for egen konsept- og idè utvikling. Foredraget bygger på konkrete eksempler fra ulike bransjer, caser og bruk av bilder.

Butikken og nettbutikken i et omnikanal landskap

Den fysiske butikken er utfordret som aldri før av netthandel og andre innkjøpskanaler. Netthandels aktører åpner fysiske butikker, og tradisjonelle butikkaktører starter nettbutikk som supplement til den fysiske butikken. Hvilke muligheter og utfordringer skaper dette for hvordan drive BUTIKK i dag og inn i fremtiden - begrep som crosschannel, multichannel og omnichannel og hvilke konsekvenser disse skaper. Foredraget bygger på konkrete eksempler fra ulike bransjer og caser.

2018 © Talerlisten AS