
Om Tormod Harbo
Tormod Harbo er Talerlistens yngste foredragsholder. Med sitt unge blikk og jevnlige oppdatering i feltene, holder han foredrag om hvordan unge forholder seg til blant annet sosiale medier, arbeid, ledelse, økonomi, næringsliv, filosofi, politikk og samfunn. Hans mål er å hjelpe ledere, eiere, styrere og medarbeidere med å ta strategiske bærekraftige beslutninger og øke deres interessentverdi.
Forskning- og erfaringsbasert kompetanse danner grunnlag for kompetansen Tormod tilegner seg og deler. Han tok BI Executive kurs innen bærekraft, forretningsmodeller og innovasjon mens han gikk på videregående. Deretter fortsatte han med Organisasjonspsykologi, HR og ledelse, og nå Finans. Han deler kompetanse om unges hverdag og viser hvordan kompetansen kan brukes til å tiltrekke, beholde og utvikle unge mennesker som medarbeidere, kunder eller interessenter. På denne måten bidrar han til strategisk bærekraftig utvikling, med ekstra fokus samfunnsansvar, effektivitet, produktivitet, lønnsomhet og avkastning.
Som publisert skribent i blant annet Ledernytt og Khrono, prisvinnende influenser og innholdskreatør i egne medier, har han oppnådd dyp innsikt i kommunikasjon, informasjonsdeling og samhandling. Der publiserer han politisk- og livssynsnøytrale innlegg om helse, livsstil, økonomi, næringsliv, filosofi, bærekraft og relatert. Hans seere er demografisk mangfoldige, de fleste er 18-35 år. Sentralt står å øke seernes bærekraftige, økonomiske, kritiske og kreative kompetanse, herunder finansielle kompetanse (“Financial literacy”).
Tormod kan holde foredrag, kurs og workshops og delta i diskusjoner, panelsamtaler, debatter og lignende. Man vil sitte igjen med verktøy, metoder og strategier for å dra nytte av kompetanse om unges hverdag, helg, utdanning, arbeid, og ikke minst fest og feiring.
Oslo
Ja
Foredrag med Tormod Harbo
Gen Z i arbeid og fritid - fremtidens lederskap og eierskap
I dette foredraget gir Tormod innsikt i unges tanker og holdninger til arbeid, ledelse, karriere og fritid. Hva må arbeidsgivere vite for å tiltrekke, rekruttere, beholde og utvikle unge talenter? Han gir praktiske strategier for å skape en arbeidsplass som appellerer til generasjonen, og forståelse for hvilke verdier og forventning de har til arbeidslivet. Hvordan tar unge eierskap og lederskap til sitt arbeid? Kanskje det er forskjeller og likheter du ikke var klar over?
Digital generasjon og sosiale medier, markedsføring og kommunikasjon
Unge bruker sosiale medier annerledes enn tidligere generasjoner. Hva betyr dette for virksomheter? Tormod viser hvordan digitale plattformer påvirker meninger, kjøpsatferd og kommunikasjon, og gir innsikt i hvordan bedrifter kan engasjere unge med troverdig markedsføring. Du får innsikt i psykologien bak den unge hjernens beslutningsprosesser, og hvordan du effektivt fanger oppmerksomheten i en tid preget av informasjonsoverflod og kortere oppmerksomhetsspenn.
Strategiske bærekraftige beslutninger i styring og ledelse
Gen Z er kjent for sine krav til organisasjonenes samfunnsansvar for bærekraft. Hva betyr dette i praksis? Tormod viser hvordan toppledere og styremedlemmer kan tilpasse seg disse kravene, og hvordan bærekraft ikke bare er et samfunnsansvar, men også en strategisk nødvendighet for langsiktig vekst og konkurransefortrinn. Han deler konkrete verktøy for hvordan organisasjoner kan integrere sosial, økonomisk og miljømessig bærekraft, teknologi og unges verdier i beslutninger. Han går også inn på hvordan de kan kommunisere og innovere med et bærekraftig fokus for å skape verdi og sikre fremtidig suksess.
Unge perspektiver på styret og ledelsens finansprosjekter
Hvordan kan unge perspektiver bidra til strategiske bærekraftige beslutninger i styrearbeid og ledelse? Tormod viser hvordan unge perspektiver kan fremme innovative og bærekraftige beslutninger som gir høyere avkastning. Han deler hvordan finansprosjekter kan tilpasses unges krav til bærekraft, samtidig som aksjonærverdier og langsiktig økonomisk vekst sikres.
“Financial literacy" i usikker fremtid
Alle møter utfordringer uten nødvendig kompetanse om sparing, investering, finansiering og andre finansielle beslutninger. Konsekvenser kan være forverrede allerede usikre situasjoner. I foredraget viser Tormod hvorfor kompetanse innen privat-, bedrift-, finansiell og samfunnsøkonomi og politikk – tverrfaglig med temaer som psykologi, ledelse og entreprenørskap – er kritisk og viktige verktøy. Formålet er å bygge en økonomisk ansvarlig befolkning. Foredraget hjelper å navigere privat og profesjonelt og kan tilpasses ulike grader av økonomisk kompetanse. Er du klar for å bli en 'finance bro’?