Om Lars N. Sæthre
Lars N. Sæthre er en engasjert kommunikasjonsleder og erfaren foredragsholder som blant annet snakker om intern kulturbygging, endringskommunikasjon, hvordan prestere når du presenterer og posisjonering. Jobberfaring: Kommunikasjonsdirektør i Handelsbanken, nordisk partner i PR-byrået JKL Group, partner i pr-byrået Woldsdal & Partnere, økonomijournalist i Aftenposten – og en rekke aviser. Siviløkonomutdannelse fra BI innen markedsføring og kundeadferd + fotojournalist fra Norsk pressefotografskole. Pris avtales individuelt.
Oslo
Ja
Foredrag med Lars N. Sæthre
Internkultur som skaper glade kunder og økt lønnsomhet
En sterk internkultur kan skape store verdier, i form av både bedre kundeopplevelse og økt lønnsomhet! Men hvordan en sterk intern kultur? Hvordan jobber lederskap, HR og kommunikasjon med dette? Foredraget har flere cases, med Handelsbanken som naturlig hovedcase. Annerledesbanken har over tid skapt en unik intern kultur med en tenkning som skiller seg klart fra konkurrentene. Resultatet har vært stor lønnsomhet for aksjonærer og ansatte, - og mer fornøyde kunder enn konkurrentene.
Verdien av å være annerledes
Å ta en tydelig posisjon handler om å være annerledes - og tydelig. Løsningen er ikke kommunikasjon alene, men verdier og intern kultur. Annerledesheten må kort og godt sitte i ryggraden på hver enkelt medarbeider. Lars tar dere med på Handelsbankens spennende reise fra massebank med svake resultater til desentralisert og lønnsom annerledesbanken. Noe av forklaringen? Ingen bonuser, salgsmål, budsjetter, massemarkedsføring og kundeprogrammer. Men mye individuelt ansvar og kulturbygging.
Å prestere når du presenterer
Du har noe på hjertet, og vil så gjerne formidle det så det huskes og kjennes - og har effekt! Hva er det som avgjør, når alt kommer til alt? Lars har over tid samlet egen erfaring og spurt mange av de beste foredragsholderne på jakt etter gullet, og trekker her konklusjoner som alle kan ta med seg. Her får du konkret innsikt og konkrete tips du kan bruke for umiddelbart å bli bedre i interne møter, kundemøter - eller som foredragsholder og taler. Garantert nyttig!