Rune Bjerke

Rune Bjerke

Førsteamanuensis og ekspert på sponsing og sponsorsamarbeid

Fra 15.000,- per foredrag

Send forespørsel Bli kontaktet

Om Rune Bjerke

Rune Bjerke er førsteemanuensis på Høyskolen Kristiania og emneansvarlig for kursene Event Management og Organisasjonsdrevet Merkebygging. Han er i tillegg medforfatteren av boken med samme navn, utgitt av Cappelen Damm. Tidligere har Rune jobbet for Handelshøyskolen BI (1996-2004). Han har jobbet med forskingsprosjekter relatert til markedsføring, forbrukeratferd, merkevarebygging, organisasjon og menneskelige ressurser. Rune er spesielt opptatt av å kunne dokumentere effekter av investeringer i markedsføringsverktøy eksternt og internt og hvordan tiltak påvirker merkestyrke og organisasjonskultur. I disse dager forsker han på effekter av sponsorater og skriver på boken Helse i hver krone – eventledelse og sponsing (Fagbokforlaget). Rune har en doktorgrad fra University of Otago i New Zealand.

Foredrag med Rune Bjerke

Event og sponsing som interne og eksterne merkebyggingsverktøy

Foredraget handler om strategisk bruk av event og sponsing i merkebyggingsprosessen. Teoretiske betrakninger vil bli sett i sammenheng med flere praktiske eksempler. Det vil også bli presentert tanker om samfunnsutviklingen og mulighetene for event og sponsing, spesielt koplet til området mental og fysisk helse. Dessuten vil potensialet til kultursponsing bli vurdert opp mot idrettssponsing. Foredraget er basert på den nyutkommede boken av Rune Bjerke: Eventledelse og Sponsing - Helse i hver krone, Fagbokforlaget 2016.

Rune Bjerke har ingen vurderinger

Legg igjen en vurdering

Jeg bekrefter at denne vurderingen er basert på min egen erfaring. Jeg får ikke betalt for å skrive den, og er ikke i slekt med, god venn med eller i en arbeidsrelasjon med personen jeg har vurdert. Jeg er innforstått med at talerlisten.no sletter vurderinger som ansees som uekte og kan utestenge personer som skriver falske vurderinger.

2021 © Talerlisten AS