Stefan Engeseth

Dykker, futurist og kreativ strateg

Fra kr 30.000,-

For inntil 45 min. oppdrag nær talers hjemsted. Reise, evt. overnatting og mva kommer i tillegg.
Send forespørsel Bli kontaktet

Om Stefan Engeseth

Stefan er dykker, har bakgrunn innen økonomi og har skrevet bøker om strategi og ledelse, blant annet boka «Sharkonomics». Boka har fått ros og skryt fra kjente eksperter innen markedsføring og strategi, som Philip Kotler, Kevin Keller og Brian Solis. Stefan Engeseths foredrag kombinerer flere hundre tusen års kunnskap om haiers atferd med markeds- og forretningsstrategi. Koblingen kan høres søkt ut, men det er er mange fellestrekk mellom hvordan haier tenker og oppfører seg og hvordan du som leder kan tenke når det gjelder å angripe et nytt marked eller å forsvare bedriften din mot angrep. Stefan Engeseth deler derfor 10 angrepsstrategier eller 10 forsvarsstrategier – og knytter sine råd til fakta og anekdoter fra sine erfaringer fra å dykke med haier. Et annerledes og spennende foredrag!

Inspirator
Hjemsted
Sverige
Foredrag på engelsk
Ja

Foredrag med Stefan Engeseth

Sharkonomics: 10 måter å angripe en markedsleder på

I dette foredraget forteller Stefan Engeseth om likheten mellom hvordan haiene tenker og handler, og hvordan du og din bedrift kan handle for å angripe en markedsleder. Han kombinerer egne dykkerhistorier med teorier og eksempler fra business-verdenen, og gir konkrete råd og advarsler som er lette å huske. Engasjerende og provoserende, og bygget på Engeseths bok Sharkonomics.

Sharkonomics: 10 måter å forsvare seg mot angrep på

Som i et farvann med haier, der de som er fete og trege vil bli angrepet først, vil det være i et marked. Aktører som er "fat and lazy" er mest utsatt for angrep fra mindre og sprekere konkurrenter. I dette foredraget forteller Stefan Engeseth hvordan du bør forsvare deg mot angrep fra andre, og kanskje raskere og farligere, markedsaktører og konkurrenter. Underholdende og tankevekkende, og bygget på Engeseths bok Sharkonomics.

Se video

2024 © Talerlisten AS