Om Aleksander Aas
Aleksander Aas er en energisk digitalkomunikatør. Stor bredde i kunnskap om retail fysisk og på nett, teknologi, GDPR og kundelojalitet – innen B2C og B2B. Aleksander snakker gjerne om kundelojalitet og om utnyttelse av data i måling og kommunikasjon. Han har jobbet med de største kundeklubbene i Skandinavia, og kjenner derfor godt til de juridiske og teknologiske utfordringene rundt bruk av person- og kjøpsdata. Etter et foredrag med Aleksander vil dere sitte igjen med praktiske eksempler på hvordan dere kan utnytte mulighetsrommet for digitale kommunikasjon.
Oslo
Ja
Foredrag med Aleksander Aas
GDPR og ePrivacy for markedsførere
Juli 2018 ble det nye personverndirektivet GDPR implementert i Norge. Hvordan kan vi nå benytte kundedata i alt fra e-post til sosiale medier? Foredraget hjelper markedsførere forstå det nye regelverket, grensene mellom GDPR og ePrivacy og hvilke andre lover vi må forholde oss til. Avsluttes gjerne med en lenger del med spørsmål og svar, slik at alle sitter igjen med nyttig informasjon om alt fra DPA, personvernombud, samtykker og behandlingsgrunnlag. Tid: 30 min > 2 timer
CRM og loyalty i 2020
Fra e-post markedsføring til tunge CRM systemer. Hvordan rigge best mulig basert på dine behov. Når er tiden inne for å gå videre og ikke minst hvordan sørge for at arbeidet som gjøres idag tilrettelegger for fremtidige behov. Foredraget kan tilpasses bransje eller nivå. Målet er å gi inspirasjon fra de beste innen kundelojalitet i skandinavia samt se trendene vi må forberede oss på fremover. Tid: 30 min > 1 time
Det skjer på gateplan
Mange snakker om ehandel, men hva skjer på gateplan? Er det rom for fysisk retail og utsalgssteder? Blir kjøpesenterene de nye samlingsplassene? Foredraget belyser utfordringer og løsninger for at fysisk retail skal finne sin plass. Fra kjeder og kjøpesenter til entusiastbutikkene på Grünerløkka. Der noen taper er det rom for andre å vinne. Tid: 30 min > 1 time
Kortløs 2020 - Betalingsløsninger
Hver 6. måned går jeg uten lommebok og overlever utelukkende på kontaktløs betaling. Fra iPhone og iWatch til FitBit og Vipps. Her deler jeg mine erfaringer etter snart to år med eksperimenter innen betalingsløsninger på web og fysisk. Foredraget er en god oppvarming til en dag der teknologi står i fokus. Humoristisk, men backet opp av empirisk data og trender. Tid: 15 min > 30 min