Om Hallgeir Gustavsen
Hallgeir Gustavsen har vært på sosiale medier i snart 150 år og har jobbet med salg og web siden 1998. Erfaringen han har opparbeidet seg er omfattende. Han har tidligere bygd opp merkevarer i form av podcaster og flere nettprosjekter, og i dag er han digital rådgiver for bedrifter, og jobber både med gode nettsider og annonser, samt synlighet på digitale flater. Hallgeir holder foredrag om markedsføring, salg og sosiale medier. Hans hovedfokus er på hvordan bedrifter kan maksimere sin sosiale profil og hvordan man kan benytte sosiale medier og ny teknologi til å effektivisere salgsprosesser.
Rogaland
Ja
Foredrag med Hallgeir Gustavsen
Om det å ha en plan - Hvordan lage en markedsplan
Forfatter Alan Lakein er tilskrevet sitatet: “Failing to plan is planning to fail” - et sitat han mest sannsynlig lånte/stjal fra Winston Churchil som skal ha sagt: “He who fails to plan is planning to fail” - som igjen skal ta lånt det fra Benjamin Franklin som skal ha sagt: “By failing to prepare, you are preparing to fail". Lær hvorfor og hvordan lage en markedsplan.
Hva kan HR og rekruttering lære av markedsføring? Employer branding i 2023 - hva bør du vite?
Det er nesten umulig å overdrive viktigheten av employer branding. Faktisk har Employer branding en stor innvirkning på bunnlinjen. Hvis du har en god Employer branding så kan du redusere gjennomtrekk av ansatte med 28 %, og halvere kostnadene per ansettelse. I tillegg vil sannsynligvis 75 % av aktive arbeidssøkere søke på en jobb hvis arbeidsgiveren aktivt forvalter sin employer brand.
Skreddersøm/workshop
Jeg lager et skreddersydd opplegg til deg og din bedrift basert på behovene og situasjonen du befinner deg i. Med min bakgrunn fra salg og kreative prosesser så lager jeg et opplegg som geleider deg gjennom prosessene som skal få de små grå til å våkne litt. - Hvordan kan vi nå kundene våre? - Hvordan vil vi fremstå? - Hvem er kundene våre? - Hva er det vi ønsker å kommunisere? - Hvordan får vi en potensiell kunde til å bli en faktisk kunde?
Markedsføring i 2022
Hvor er vi? Hvor skal vi? Jeg holder foredrag om status på markedsføringen i 2022. Det er for veldig mange et stort behov for en oppvåkning. Flere har sovet i timen og trenger å få tydelig beskjed om hva som faktisk skjer. Foredraget deles vanligvis opp i 2. Hvor del 2 er en mer praktisk Q&A seksjon hvor deltagerene får muligheten til å spør om de tingene de lurer på ift sin situasjon.
The Secret Sauce - Kunder, salgskanaler og markedsføring
Hva er hemligheten? Hvordan legger vi opp kampanjer som gir kundene våre 5X, 10X og noen ganger 25X innsatsen? Hvordan identifiserer du kundene dine, hvilke salgskanaler velger du og hva kan du gjøre for å nå ut til dem? I løpet av foredraget gir jeg dere rådene og tipsene som trengs for å vite hvordan man kan lykkes med markedsføring i digitale kanaler, og jeg gir bort min egen "secret sauce" som inneholder faktiske oppskrifter på hvordan gjøre markedsføringen..
Talerlisten mener
Hallgeir Gustavsens styrke er hans lange "hands-on" erfaring med digital markedsføring. Han kjenner verktøyene og teknikkene og har en pedagogisk og inkluderende måte å presentere dem på. En engasjert formidler med matnyttige budskap.