Hallgeir Gustavsen

Employer branding, digital markedsstrategi og lead generering

Fra kr 12.500,-

For 45 min. oppdrag nær talers hjemsted. Reise, evt. overnatting og mva kommer i tillegg.
Send forespørsel Bli kontaktet

Om Hallgeir Gustavsen

Hallgeir Gustavsen har vært på sosiale medier i snart 150 år og har jobbet med salg og web siden 1998.  Erfaringen han har opparbeidet seg er omfattende. Han har tidligere bygd opp merkevarer i form av podcaster og flere nettprosjekter, og i dag er han digital rådgiver for bedrifter, og jobber både med gode nettsider og annonser, samt synlighet på digitale flater.  Hallgeir holder foredrag om markedsføring, salg og sosiale medier. Hans hovedfokus er på hvordan bedrifter kan maksimere sin sosiale profil og hvordan man kan benytte sosiale medier og ny teknologi til å effektivisere salgsprosesser.

Foredrag med Hallgeir Gustavsen

Om det å ha en plan - Hvordan lage en markedsplan

Forfatter Alan Lakein er tilskrevet sitatet: “Failing to plan is planning to fail” - et sitat han mest sannsynlig lånte/stjal fra Winston Churchil som skal ha sagt: “He who fails to plan is planning to fail” - som igjen skal ta lånt det fra Benjamin Franklin som skal ha sagt: “By failing to prepare, you are preparing to fail". Lær hvorfor og hvordan lage en markedsplan.

Hva kan HR og rekruttering lære av markedsføring? Employer branding i 2023 - hva bør du vite?

Det er nesten umulig å overdrive viktigheten av employer branding. Faktisk har Employer branding en stor innvirkning på bunnlinjen. Hvis du har en god Employer branding så kan du redusere gjennomtrekk av ansatte med 28 %, og halvere kostnadene per ansettelse. I tillegg vil sannsynligvis 75 % av aktive arbeidssøkere søke på en jobb hvis arbeidsgiveren aktivt forvalter sin employer brand.

Skreddersøm/workshop

Jeg lager et skreddersydd opplegg til deg og din bedrift basert på behovene og situasjonen du befinner deg i. Med min bakgrunn fra salg og kreative prosesser så lager jeg et opplegg som geleider deg gjennom prosessene som skal få de små grå til å våkne litt. - Hvordan kan vi nå kundene våre? - Hvordan vil vi fremstå? - Hvem er kundene våre? - Hva er det vi ønsker å kommunisere? - Hvordan får vi en potensiell kunde til å bli en faktisk kunde?

Markedsføring i 2022

Hvor er vi? Hvor skal vi? Jeg holder foredrag om status på markedsføringen i 2022. Det er for veldig mange et stort behov for en oppvåkning. Flere har sovet i timen og trenger å få tydelig beskjed om hva som faktisk skjer. Foredraget deles vanligvis opp i 2. Hvor del 2 er en mer praktisk Q&A seksjon hvor deltagerene får muligheten til å spør om de tingene de lurer på ift sin situasjon.

The Secret Sauce - Kunder, salgskanaler og markedsføring

Hva er hemligheten? Hvordan legger vi opp kampanjer som gir kundene våre 5X, 10X og noen ganger 25X innsatsen? Hvordan identifiserer du kundene dine, hvilke salgskanaler velger du og hva kan du gjøre for å nå ut til dem? I løpet av foredraget gir jeg dere rådene og tipsene som trengs for å vite hvordan man kan lykkes med markedsføring i digitale kanaler, og jeg gir bort min egen "secret sauce" som inneholder faktiske oppskrifter på hvordan gjøre markedsføringen..

Kurs med Hallgeir Gustavsen

Intro til netthandel

Hvordan kan man optimalisere inntjening på netthandel? Introduksjon til optimalisering og millioner av kroner i inntjening.

Facebook / Instagram / LinkedIn i praksis

Hvordan kan man bruke sosiale medier effektivt som markedskanal?

Analytics for markedsførere

Som bedagelig leder i Vecora, har jeg alltid spurt rådgiverene mine følgende spørsmål, "Fungerer det?" – Og, “bevis det for meg.” Her er den kule delen. Du trenger ikke å være en analytisk nerd, ha et stort team eller betale tusenvis i dyre analyse-selskap for å oppnå like god oversikt! ✅ Skulle du ønske at du hadde en enkel måte å bevise for sjefen din - eller kundene dine - at markedsføringen din fungerer? ✅ Hva om du på få sekunder kunne se nøyaktig hva som fungerer - og hva som ikke gjør

Talerlisten mener

Hallgeir Gustavsens styrke er hans lange "hands-on" erfaring med digital markedsføring. Han kjenner verktøyene og teknikkene og har en pedagogisk og inkluderende måte å presentere dem på. En engasjert formidler med matnyttige budskap.

2022 © Talerlisten AS