Hallgeir Gustavsen

Hallgeir Gustavsen

Hjelper bedrifter - digital aficionado

NOK 15.000,- per foredragCa. pris for 45 min. i foredragsholders hjem-region. Mva. kommer i tillegg.

Send forespørsel

Om Hallgeir Gustavsen

Hallgeir Gustavsen har vært på sosiale medier i snart 10 år og har jobbet med salg i ca. 20 år.  Erfaringen han har opparbeidet seg er omfattende. Han har tidligere bygd opp merkevarer i form av podcaster og flere nettprosjekter, og i dag er han digital rådgiver for bedrifter, og jobber både med gode nettsider og annonser, samt synlighet på digitale flater. Hallgeir holder foredrag om markedsføring, salg og sosiale medier. Hans hovedfokus er på hvordan bedrifter kan maksimere sin sosiale profil og hvordan man kan benytte sosiale medier og ny teknologi til å effektivisere salgsprosesser.

Foredrag

Om det å ha en plan - Hvordan lage en markedsplan

Forfatter Alan Lakein er tilskrevet sitatet: “Failing to plan is planning to fail” - et sitat han mest sannsynlig lånte/stjal fra Winston Churchil som skal ha sagt: “He who fails to plan is planning to fail” - som igjen skal ta lånt det fra Benjamin Franklin som skal ha sagt: “By failing to prepare, you are preparing to fail". Noe som lærer oss 3 ting: 1. alltid ha en plan 2. lån / stjel av andre som sier ting bedre enn deg 3. hvis du låner ting av andre kan det lønne seg å gi kred

Hva er en dårlig nettside? Og hvordan unngår jeg det?

Jeg lagde min første nettside i 1998 - den fant jeg nylig igjen, og det var spennende. Og flaut. Nettsiden er din bedrifts ansikt utad, det kreves at den er brukervennlig og nyttig i forhold til det brukeren forventer å finne. Jeg tar en gjennomgang av det som gjør en nettside dårlig, hva som gjør at man river seg i håret og heller går et annet sted. Til slutt går jeg gjennom hvordan man kan unngå fellene.

Skreddersøm/workshop

Jeg lager et skreddersydd opplegg til deg og din bedrift basert på behovene og situasjonen du befinner deg i. Med min bakgrunn fra salg og kreative prosesser så lager jeg et opplegg som geleider deg gjennom prosessene som skal få de små grå til å våkne litt. - Hvordan kan vi nå kundene våre? - Hvordan vil vi fremstå? - Hvem er kundene våre? - Hva er det vi ønsker å kommunisere? - Hvordan får vi en potensiell kunde til å bli en faktisk kunde?

Markedsføring i 2018/19

Hvor er vi? Hvor skal vi? Jeg holder foredrag om status på markedsføringen i 2018. Det er for veldig mange et stort behov for en oppvåkning. Flere har sovet i timen og trenger å få tydelig beskjed om hva som faktisk skjer. Foredraget deles vanligvis opp i 2. Hvor del 2 er en mer praktisk Q&A seksjon hvor deltagerene får muligheten til å spør om de tingene de lurer på ift sin situasjon.

Hallgeir Gustavsen har 4 vurderinger

Sverre Jonassen

8. februar 2018

Semaforum

5

Hallgeir har ved flere anledninger hatt korte innlegg om markedsføring i Semaforum. Gjennomgående fremstår Hallgeir som en entusiastisk gledesspreder som brenner for det han jobber med.

Roar Reke

6. februar 2018

Sandnes Sør Rotary

6

Vi var en gjeng fra Næringslivet i Sandnes som trengte å vite mer om markedsføring i sosiale medier. Hallgeir holdt et godt foredrag om hvordan Vecora jobber og om alle mulighetene som finnes når det gjelder profilering og markedsføring på nett. Vi takker Hallgeir for en lærerik kveld.

John Arthur Johnson

16. mars 2017

Stadion Bowling

6

Hallgeir lagde et skreddersydd opplegg for vår bedrift og hadde en workshop på markedsføring i sosiale medier. Vi lærte veldig mye og responsen har vært veldig god både hos ansatte og hos kundene våre i ettertid.

Per Inge Ree

22. februar 2017

Byggelaget

6

Byggelaget og jeg er meget fornøyd med Hallgeir sitt arbeid angående ny hjemmeside og markedsføring av bedriften. Ble faktisk enda bedre enn vi hadde forventet.

Legg igjen en vurdering

Jeg bekrefter at denne vurderingen er basert på min egen erfaring. Jeg får ikke betalt for å skrive den, og er ikke i slekt med, god venn med eller i en arbeidsrelasjon med personen jeg har vurdert. Jeg er innforstått med at talerlisten.no sletter vurderinger som ansees som uekte og kan utestenge personer som skriver falske vurderinger.

2018 © Talerlisten AS

Vi benytter cookies på talerlisten.no til analyseformål, tilpasning av innhold og annonser og for å videreutvikle våre tjenester. OK, jeg forstår.