Last ned bilde

Ivar Vereide

Reklamemann, ekspert på å engasjere

Fra kr 40.000,-

For inntil 45 min. oppdrag nær talers hjemsted. Reise, evt. overnatting og mva kommer i tillegg.
Send forespørsel Bli kontaktet

Om Ivar Vereide

Ivar Vereide er en av de mest erfarne og prisbelønte i norsk reklamebransje. Han har over 30 års erfaring som kreativ leder, tekstforfatter, konseptutvikler og rådgiver. «Lottomillionærer er ikke som andre millionærer», «Dagen er ikke helt den samme uten VG» og Blindeforbundets «Å bli sett er viktigere enn å se», er noen av konseptene han har utviklet og skapt reklame rundt. I tillegg har han bidratt i utviklingen av NRK-serier som «Eldrebølgen» og «Landeplage med Ravi». Han har fått Kreativt Forums ærespris og vunnet en rekke priser som kreatør, bla. annet Gullfisken 5 år på rad. Ivar er opptatt av at effektiv kommunikasjon må engasjere! Han har derfor vært en mye brukt foredragsholder innen temaer som merkevarebygging, kommunikasjon og hvordan skape engasjement. Han har også ledet merkevare- og identitetsprosesser for en rekke annonsører og organisasjoner. Ivar er flere ganger blitt kåret til beste foredragsholder – blant annet under Mediadagene i Bergen og på Mediaforum. Et foredrag med Ivar er engasjerende, morsomt, tankevekkende og nyttig.

Fagekspert
Humor
Hjemsted
Oslo
Foredrag på engelsk
Nei

Foredrag med Ivar Vereide

Hvordan engasjere det norske folk?

Et foredrag om betydningen av å kjenne og å respektere sitt publikum – om at det er forskjell på folk – om den norske folkesjela – og om hvorfor god, gammeldags folkeskikk er noe som alltid hører hjemme i moderne massekommunikasjon, enten det er reklame, underholdning eller informasjon. I dette foredraget tar Ivar et humoristisk og metodisk oppgjør med farene knyttet til navlebeskuelsen og selvopptattheten hos annonsører. Han viser at å utvikle gode konsepter og engasjerende kommunikasjon kanskje er lettere enn det mange av «ekspertene» og teoretikere vil ha det til. Mye morsommere også. Foredraget kan oppleves på 1 – 1,5 timer – men gjerne utvides til en grundigere gjennomgang av metodikk som kan brukes, med eksempler og workshops – fra 2 timer til en hel dag.

Det er ikke rart folk er lei reklame. Annonsørene snakker jo bare om seg selv!

Et foredrag om at det ikke er forskjeller på digitale eller analoge konsepter når det kommer til utviklingen av engasjerende budskap. 7 enkle regler kan styre deg i riktig retning. Evnen til å utvikle engasjerende kommunikasjon forutsetter at både annonsør og byrå deler en felles forståelse av noen spilleregler som må ligge til grunn for å utvikle gode konsepter og engasjerende uttak. Foredraget kan oppleves på 20 – 40 minutter.

2024 © Talerlisten AS