Morten Grandal

Jurist med spesialfelt i markedsføringsrett

Fra kr 15.000,-

For 45 min. oppdrag nær talers hjemsted. Reise, evt. overnatting og mva kommer i tillegg.
Send forespørsel Bli kontaktet

Om Morten Grandal

Morten har tidligere jobbet som advokat i Forbrukertilsynet, og jobber nå med markedsføringsrett i Barne- og familiedepartementet. Han har spesialkompetanse i markedsføringsrett. Morten er en erfaren foredragsholder, og han bruker konkrete eksempler som engasjerer og involverer tilhørerne. Formålet er å formidle praktisk nyttig juss som kan brukes i hverdagen – for næringsdrivende, reklamebyråer, advokater og studenter. Morten har prosedert en rekke saker for Markedsrådet, og han er medforfatter av boken «Markedsføringsrett i et nøtteskall» og kommentarutgaven til markedsføringsloven i Rettsdata Norsk Lovkommentar. Han er utdannet jurist fra Universitetet i Oslo i 2006, fikk advokatbevilling i 2008, og har tidligere jobbet i Advokatfirmaet Steenstrup Stordrange.

Hjemsted
Oslo
Foredrag på engelsk
Nei

Foredrag med Morten Grandal

Praktiske tips til hvordan du kan følge markedsføringsloven – unngå bøter og negativ medieomtale

Morten deler sine beste tips til hvordan du kan følge markedsføringsloven, og hva som skjer hvis du bryter loven, og hvor høye bøter du risikerer. Vi ser også på EU-forslaget om inntil 4 prosent av årsomsetningen i bot.

Markedsføringsrett i et nøtteskall

Foredraget gir deg en pedagogisk og enkel innføring i de viktigste reglene du bør kjenne til i markedsføringsretten, herunder ferske saker fra Forbrukertilsynet og Markedsrådet.

Markedsføring i sosiale medier

Foredraget gjennomgår reglene om skjult reklame, innholdsmarkedsføring, annonsøransvaret og reglene om markedsføring rettet mot barn.

Direktemarkedsføring og GDPR

Foredraget gjennomgår reglene om markedsføring via telefon, e-post og SMS. Hvilke muligheter gir loven? Hva kreves av samtykke fra forbrukerne etter GDPR?

Muligheter og utfordringer med markedsføringsloven

Jeg går gjennom praktiske eksempler som viser hvilke muligheter markedsføringsloven gir, men også hvilke utfordringer og begrensninger du må kjenne til for å unngå misfornøyde kunder, sanksjoner og negativ medieomtale.

2024 © Talerlisten AS