Talerlisten

Øivind Breen

Strategisk provokatør og Tekstforfatter | Oslo

Pris / 45 min

NOK 15.000,- (eks. mva)

Pris / hel dag

NOK 20.000,- (eks. mva)

Veldedighet

50% rabatt

Engelsk

Ja

Beskrivelse

Et kritisk og alternativt blikk på ting er Øivind sitt varemerke. Inspirasjon. Provokasjon. Aha-opplevelser. Ettertanke. «Mitt mål er å åpne dører», sier han, «eksakt kunnskap kommer ikke fra foredrag, men inspirasjon til å tenke nytt kan gjøre det.» Øivind har bakgrunn fra strategi, ledelse og utøvelse innen kreative yrker som premiert tekstforfatter, kreativ leder, strategisk leder, merkevarebygger, reklamefilmregissør og gründer. I tillegg har Øivind fire år som leder av to ulike arkitektkontorer samt vært rådgiver i designbyrå. Øivind er tilknyttet Copenhagen Institute for Future Studies – der fremtidsstudier og scenariotenking er sentralt.

Foredrag

Visjonær eller opportunist?

Om strategier i endringsprosesser. Forskjellen på visjonær tenking og den opportunistiske tenking. "Skal vi bli noe vi tror på" eller "skal vi løpe etter alle penger som triller?". Begge deler kan være riktige veier å gå, men betinger helt forskjellig tilnærming...

Start med hvorfor

Forholdet mellom hvorfor, hvordan og hva. Hvordan kontekst skaper motivasjon for adferd og aktiviteter og om adferds-påvirkning gjennom å forstå sammenheng mellom funksjon(alitet), følelser og estetikk.

Likhet er verdens dyreste strategi

En logisk erkjennelse: Der det ikke er forskjeller, 
er det likhet. Likhet er dyrt, men lettvint. Likhet byttes ut uten skrupler. Likhet krever å vinne oppmerksomhet. Likhet må vinne på pris eller late innkjøpere. Likhet lager merkelig markedsføring. De fleste organisasjoner snakker om differensiering…uansett om deres bunnlinje er penger, holdninger eller en god sak, så handler det om å være forskjellig fra konkurrentene. Likevel bruker de fleste organisasjoner metodikk som fører til likhet…

Kreative prosesser er styrt kaos

Det er ikke noe mytisk og mystisk, men kreative prosesser har sin black box...

Hvis du tror du er interessant er slaget tapt

En innføring i presentasjonsteknikk der det ikke er "du" som er budskapet, men "budskapets relevans for den du snakker til". Teknikker. Huskeregler. Metodikk. Vurdering av målgrupper.

Nyhetsbrev

Meld deg på vårt nyhetsbrev for arrangører og få spesialtilbud, nyheter og nyttig informasjon!

Øivind Breen har 2 vurderinger

Jan Morten Drange

18. juli 2017

ANFO

6

Jeg kjenner Øivind gjennom mange år. Både som tidligere kollega og ikke minst som samtalepartner og samarbeidspartner jevnlig. Øivind er en mann som trives på scenen. Han har også en egen evne til å «ta» rommet når han har ordet, enten det som foredragsholder eller i en samtale. Med sin bakgrunn både fra den kreative siden og den mer strategiske, har han solid bakgrunn for sine velformulerte betrakninger. Det er kloke tanker denne karen presenterer på sin svært engasjerte og sjarmerende måte. I min jobb har jeg gleden av å høre mange gode foredragsholdere jevnlig. Øivind er definitivt blant de aller beste.

Victor Barrera

15. juli 2017

Place

6

Øivind er et fyrverkeri av en foredragsholder. Om du eller dine kollegaer vil få inspirasjon og kunnskap om å bygge merkevare med sjel, er Øivind mannen som skal holde et foredrag for dere.

Legg igjen en vurdering

Jeg bekrefter at denne vurderingen er basert på min egen erfaring. Jeg får ikke betalt for å skrive den, og er ikke i slekt med, god venn med eller i en arbeidsrelasjon med personen jeg har vurdert. Jeg er innforstått med at talerlisten.no sletter vurderinger som ansees som uekte og kan utestenge personer som skriver falske vurderinger.

© 2018 Talerlisten AS