Stig Arild Pettersen

Stig Arild Pettersen

Journalist, forfatter og gründer

Fra kr 7.500,-

For 45 min. oppdrag nær talers hjemsted. Reise, evt. overnatting og mva kommer i tillegg.
Send forespørsel Bli kontaktet

Om Stig Arild Pettersen

Stig Arild Pettersen (f. 1983) er statsviter med Master of International Affairs fra Columbia University i New York. Han har jobbet som journalist i Dagens Næringsliv og NRKs utenriksredaksjon, og står bak podkastene «Du verden!» og «Ja, de penga». I 2016 stiftet han podkastproduksjonsselskapet Podster, og i november 2016 kom han med sin første bok: biografien om motstandsmann, prinsessegemal og industripionér Erling Lorentzen. Stig Arild er en svært erfaren panel-, møte- og debattleder med særlig kompetanse på økonomi, politikk og utenriks. Han tar også oppdrag som konferansier for store og små konferanser og arrangementer, og er god til å holde publikums oppmerksomhet gjennom bruk av humor. Honorar varierer etter oppdragets art.

Foredrag med Stig Arild Pettersen

Erling Lorentzen: Vilje og motstand

Foredraget baserer seg på biografien "Erling Lorentzen: Vilje og motstand", publisert på Cappelen Damm november 2016, og forteller historien om unggutten som lekte katt og mus med Gestapo, fikk ansvaret for å lære opp 800 Milorg-soldater i Hallingdal i geriljakrig, og hva dette lærte ham om ledelse. Basert på denne erfaringen vant ikke Erling Lorentzen bare prinsesse Ragnhilds hjerte, han ble en av verdens beste konkurranseseilere og en av Norges mest suksessfulle og rikeste forretningsmenn.

Podkast: Hvordan få det til?

Hvordan lage en podkast som er verdt å lytte til, enten som journalistisk produkt, eller til markedsføring? Foredraget tar for seg produksjon, publisering, finansiering og markedsføring av et fantastisk lydmedium som gjennomgår en eksplosiv vekst i Norge.

Podkast: En reklamekanal?

Podkastmediets popularitet har eksplodert i Norge det siste året. Foredraget tar for seg podkastens fordeler og ulemper som markedsførings- og reklamekanal, hvordan podkastannonser og -reklamer skal utformes best mulig, og hva vi egentlig vet om podkastmarkedet, lytterne og effekten. Et perfekt foredrag for bedrifter og selskaper som lurer på om podkast kan være noe for dem, der du får svar på alle spørsmålene du kanskje ikke tør å stille, som hva forskjellen egentlig er på podkast og radio?

2022 © Talerlisten AS