Covid 19-tilpasning: Vi har god erfaring med digitale foredrag, og har råd og løsninger!

Anders Erikson

Ekspert på forbrukertrender og kommunikasjon

Fra 20.000,- per foredrag

Send forespørsel Hjelp meg

Om Anders Erikson

Jeg er ikke den aller mest sprudlende foredragsholderen på Talerlisten. Futurist er jeg heller ikke, MEN jeg er en tydelig, engasjert og faglig sterk foredragsholder som: har holdt 50+ foredrag på store arrangementer som Virkes handelskonferanse, Den store annonsørdagen, Merkevaredagen, og hos Tine, Orkla, Ringnes, Red Bull, Choice Hotels og Freia m.fl, og markedsføringsdager landet rundt. Jeg ble nominert til Årets foredragsholder hos ANFO i 2018 og vant æresprisen Årets birøkter i 2018 for arbeidet med Effektboken. Er opptatt av at publikum skal sitte igjen med praktisk anvendbar kunnskap. Har holdt kurs og sertifisert 450+ ansatte hos Schibsted og holdt kurs sammen med Kampanje som 9 av 10 anbefaler videre. Er ekspert på forbruker, merkevarer og kommunikasjon. Er utdannet økonom ved NTNU Handelshøyskolen med MSc. i markedsføringsledelse ved Høyskolen Kristiania og årsstudium i psykologi ved NTNU.

Foredrag med Anders Erikson

Effekt: 10 grunnleggende regler for å lage reklame som virker

Dette foredraget tar for seg en gjennomgang av innholdet i Effektboka. Foredraget oppsummerer internasjonal beste praksis til ti tommelfingerregler og hver regel forklares med et norsk markedsføringscase. Sentrale tema som belyses i foredraget: - Balansen mellom kortsiktige- og langsiktige tiltak. - Bruken av kreativitet som virkemiddel. - Bruken av mål i norske annonsørers arbeid med kommunikasjon. Foredraget kan holdes i 30 mins og 60 mins versjon.

Hjernen er lat

Foredraget tar for seg sammenhengen mellom hvorfor menneskehjernen er lat og hvordan det påvirker hvordan vi navigerer som forbrukere og hvorfor vi kjøper de merkevarene vi gjør. Foredraget tar oss med på en reise gjennom flere land og flere personligheter på en underholdende måte. Foredraget ble holdt for første gang på INMA´s 8 minutes-konferanse i 2019. Foredraget er 30 minutter langt.

Anders Erikson har 1 vurdering

Aranya Rusli

11. januar 2021

Fagskolen Kristiania

5

Den som våger vinner!
Hvordan lage reklame som virker? Det fikk reklamestudentene på Fagskolen Kristiania en innføring i, da Anders Erikson som til daglig jobber for reklamebyrået Kitchen var på besøk hos oss. Anders er medforfatter av “Effektboka” som foredraget «Effekt: 10 grunnleggende regler for å lage reklame som virker» oppsummerer. Et sentralt budskap er at kreativitet er et håndverk som det må investeres i. Våger man å satse på dette, så vil man vinne! Gjennom eksempler lærte vi hva som funker, hva som ikke funker og hvordan man kan unngå en smell. Anders er engasjert, grundig, og en veldig behagelig foredragsholder som vet hva han snakker om! (anmeldt av studentene Millie Kverneland og Frode Østhus)

Legg igjen en vurdering

Jeg bekrefter at denne vurderingen er basert på min egen erfaring. Jeg får ikke betalt for å skrive den, og er ikke i slekt med, god venn med eller i en arbeidsrelasjon med personen jeg har vurdert. Jeg er innforstått med at talerlisten.no sletter vurderinger som ansees som uekte og kan utestenge personer som skriver falske vurderinger.

2021 © Talerlisten AS