Anna Heumrønningen

Sosiale medier og annen digital kommunikasjon

NOK 20.000,- per foredragCa. pris for 45 min. i foredragsholders hjem-region. Mva. kommer i tillegg.

Send forespørsel

Om Anna Heumrønningen

Anna Heumrønningen er en dyktig og engasjert foredragsholder, som formidler teknisk innsikt på en enkel og forståelig måte. Anna holder foredrag, kurs og workshops innenfor temaene sosiale medier, nettsider og annen digital kommunikasjon på et strategisk, teknisk og operativt nivå. Hun kobler gjerne kunnskap om digitale og sosiale plattformer opp mot omdømmebygging, krisehåndtering og merkevarebygging. Foredragene tilpasses alltid publikum, og eksempler på tema kan være: – Digital strategi og måling av effekt – Omdømmebygging – Krisehåndtering – Innholdsmarkedsføring – Hvordan håndtere kritikk? – Den digitale kundeopplevelsen – Digitale trender – Nyhetsbrev som gir effekt – Nettsider som konverterer. Anna har blant annet holdt foredrag på konferansene Social Media Days 2017 og 2018 og Omdømmedagen 2018. Anna er fagansvarlig for digital kommunikasjon i kommunikasjonsbyrået Apeland. Hun jobber med å forme løsninger og innhold for ulike digitale plattformer.

Foredrag

Slik tenker Facebook/Instagram/LinkedIn/Twitter

De sosiale mediene gjør stadig endringer i algoritmene. Dette får store konsekvenser for hvor mange man når ut til, og hvordan man bør jobbe for å få mest mulig effekt. Samtidig som det er viktig å forstå algoritmene, må man også forstå hva de sosiale mediene ønsker å oppnå, og hva folk egentlig vil ha. Kurset består av en kort, ikke-teknisk innføring i hvordan algoritmene fungerer og hva som skal til for å få god spredning i kanalene i dag.

Omdømmebygging i sosiale medier

Sosiale medier spiller en stadig viktigere rolle når forbrukere skal danne seg et bilde av en virksomhet. En fornøyd eller misfornøyd kunde som tidligere fortalte dette til noen få kjente, kan nå fortelle det til hele verden med noen få tastetrykk. Samtidig er kanalen som skapt for omdømmebygging. Vi ser på hva som driver omdømme, hvordan man kan benytte sosiale medier til å bygge et godt omdømme og hvordan man måler effekt av omdømmearbeidet.

Hvordan sette mål og måle effekt i sosiale medier?

Den største utfordringen for mange virksomheter er at det ikke finnes noen felles forståelse i organisasjonen for hva man skal oppnå og hvordan man måler suksess. De som jobber med sosiale medier har kanskje ikke god nok innsikt i selskapsstrategien, mens ledelsen ikke forstår hvordan sosiale medier kan bidra. Vi ser på hva som er viktig for sjefen, hvordan vi kan bruke sosiale medier for å bidra positivt på disse områdene, og hvordan vi kan måle effekten av aktivitetene vi gjør.

God kundebehandling i sosiale medier

Kundebehandling i sosiale medier kan være krevende. Samtidig forventer publikum i stadig større grad å få svar i alle kanaler. Vi ser på gode rutiner for håndtering av kritikk og nettroll, samt tips og strategier som kan bidra til å legge en demper på kritikken og snu misfornøyde kunder til ambassadører.

Digitale trender – hva betyr buzz-ordene og hvilke teknikker bør du satse på i dag?

Digital markedsføring har alltid vært preget av buzz-ord. Mens noen av trendene har forsvunnet, har andre blitt en naturlig del av markedsføringsmiksen. Få en oversikt over hvilke kanaler og teknikker som gir best effekt i dag.

Talerlisten mener

Anna er en stødig formidler med både lang og fersk førstehånds erfaring fra det hun snakker om, nemlig hvordan å jobbe systematisk og målrettet med digital markedsføring og sosiale medier. Hun er behagelig å høre på og legger vekt på å få fram praktiske konsekvenser for dem som hører på.

Anna Heumrønningen har 6 vurderinger

Anni Ostrø

20. september 2018

Kommunikasjonsstudent/UiA

6

Anna Heumrønningen var foredragsholder på Universitetet i Agder i forbindelse med Fagdagen som kommunikasjonsstudenrene arrangerer hvert år med temaet Sosiale medier som et verktøy i fremtiden. Med relevant erfaring leverte Anna et knallbra, engasjerende og inspirerende foredrag med gode tips og eksempler fra egen hverdag i bransjen. Hun vet hva hun snakker om, og det er tydelig at hun brenner for å videreformidle den kunnskapen hun sitter på, på en måte som gjør at publikum henger med. For oss studenter var det en glede og få bli inspirert av Anna. Anbefales på det varmeste!

Ghopi Prabbaharan

20. september 2018

PrabaMedia / NRK

6

Jeg har hørt Anna Heumrønningen ved flere anledninger bl.a under Social Media Day i Oslo, og under Fagdagen i Kristiansand. Anna som foredragsholder har mye kunnskap som hun klarer å simplifisere for oss som ønsker å lære, men også ta med hjem verktøy og kunnskap som vi klarer å fordøye uten at det blir for komplisert. Dette gjør Anna til en av de bedre foredragsholderne der ute. Jeg ville fulgt nøye med når hun snakker om omdømmebygging, måling av effekt. Det er spennende!

Hilde Rød

6. september 2018

Futatsu Industries

5

Frokostseminar hos Apeland med Anna Heumrønningen om dialog i sosiale medier var engasjerende, konkret og nyttig. Takk Anna for en inspirerende morgen!

Majken Hauknes

12. februar 2018

Helgeland Sparebank

5

Hørte Anna Heumrønningen under Social Media Days 2018. Hun engasjerende, tygg og snakket med innlevelse: Det resulterer i at hun får med seg salen – det er det ikke alle som gjør. Liker spesielt godt at det er en helthetlig kommunikasjonsbudskap i det hun formilder: Noen ganger er det bygging av omdømme du er ute etter og andre ganger er det mer salgsutløsende – også i sosiale medier.

Astrid Hovde

5. februar 2018

NOKAS

6

Jeg var på foredrag med Anna Heumrønningen under Social Media Days 2018. Som foredragsholder er hun engasjerende og trygg i det hun gjør. Hun har mye kunnskap, og er svært profesjonell. Jeg anbefaler henne på det sterkeste.

Samir Kolukcija

31. januar 2018

Statens vegvesen

6

Inspirerende foredrag om sosiale medier.

Legg igjen en vurdering

Jeg bekrefter at denne vurderingen er basert på min egen erfaring. Jeg får ikke betalt for å skrive den, og er ikke i slekt med, god venn med eller i en arbeidsrelasjon med personen jeg har vurdert. Jeg er innforstått med at talerlisten.no sletter vurderinger som ansees som uekte og kan utestenge personer som skriver falske vurderinger.

2018 © Talerlisten AS

Vi benytter cookies på talerlisten.no til analyseformål, tilpasning av innhold og annonser og for å videreutvikle våre tjenester. OK, jeg forstår.