Astrid Valen-Utvik

Årets sosiale medier-personlighet 2017

NOK 45.000,- per time

Send forespørsel

Om Astrid Valen-Utvik

Astrid Valen–Utvik holder foredrag om Facebook og om praktisk bruk av sosiale medier i salg og markedsføring. Hun er siviløkonom fra NHH, har arbeidserfaring innen salg, ledelse og rekruttering, og startet kommuikasjonsbyrå innen sosiale medier, Valen–Utvik AS, i 2009. Valen-Utvik AS ‘er’ ulike virksomheter i sosiale medier og jobber konkret, praktisk og målrettet med tilstedeværelse på Facebook, Instagram, blogg og andre sosiale kanaler. Astrid er opptatt av bedrifters hverdagskommunikasjon i sosiale medier, og hun ble i 2012 kåret til en av Norges mektigste kvinner innen media og kommunikasjon, ble i 2016 kåret til Årets Sosiale Medie Ildsjel og ble i 2017 kåret til Årets sosiale medie-personlighet. Hun er en tydelig stemme i fagmiljøet rundt sosiale medier, og holder workshop, foredrag og kurs, i tillegg til innholdsproduksjon for faste kunder. Med Astrid får du inspirerende foredrag, workshop eller kurs, basert på konkrete erfaringer med å produsere, strukturere og analysere innhold i sosiale medier og alltid forankret i din virksomhet sine behov, utfordringer og muligheter.

Foredrag

Hvordan skape godt innhold i sosiale medier

Hvordan skal du sikre at dere produsere godt innhold over tid i deres sosiale kanaler, basert på deres strategier, visjoner og mål - uten at det skal koste dere det hvite ut av øyet, verken økonomisk, tidsmessig eller personalmessig? Hvilke kanaler skal ha hvilket innhold, hvem skal lage innholdet, hvordan bør strukturen være og hvordan kan hverdagskommunikasjon i sosiale medier bygge oppunder investeringer i tradisjonelle medier?

Strategisk og målrettet innholdsproduksjon i sosiale medier

Jobber dere strategisk og målbevisst med innhold i sosiale medier og digitale kanaler? I dette foredraget gis dere nyttige verktøy, gode tankesett og hjelp til å sette konkrete, relevante målsettinger for hvordan dere kan sørge for at dere jobber riktig i sosiale medier. Foredraget kan handle generelt om sosiale medier eller være spesifikt for en bestemt kanal, som Facebook, Instagram, blogging, Snapchat eller annet.

Krisehåndtering i sosiale medier

Når krisen først inntreffer, er det nyttig å ha tenkt gjennom ulike scenarier på forhånd og ha en plan for hvordan dette skal håndteres. Astrid har stått i stormen på vegne av deres kunde, flere ganger - og har håndtert mange hundre kommentarer i ukesvis. Hva gikk galt, hva funket og hvordan kan vi sørge for at vi er best mulig forberedt til en ny eventuell krise?

Sosiale medier og digital, helhetlig kommunikasjon

Er sosiale medier godt integrert i virksomhetens øvrige kommunikasjonsstrategier - eller håndteres sosiale medier som en "øde øy" uten særlig tilknytning til resten av organisasjonen? Her gis dere konkrete forslag og løsninger til å bedre dette. Dette kan veldig gjerne gjennomføres som en praktisk workshop der dere både får økt kompetanse for alle involverte, men samtidig får konkrete hjelpemidler og rutiner lagt, som gjør at dere kan håndtere sosiale medier på en bedre måte i fremtiden.

Analyse av deres sosiale medie-kanaler - og veien videre

Lurer du på hvor bra / dårlig deres tilstedeværelse i sosiale medier, egentlig er? Her gis dere en analyse av profiler på Facebook, Instagram og evt andre sosiale kanaler, med konkrete forbedringspunkter som er lett å ta med seg i hverdagen videre. Poster dere på riktige dager? Ofte nok, eller for ofte? Hva slags tekst bruker dere og hvilke bilder fungerer best? Her får dere en god øyeblikksanalyse som kan gi dere konkrete forbedringspunkter for videre utvikling.

Talerlisten mener

Astrids store styrke som foredragsholder er at hun deler veldig gode og konkrete tips til hvordan å lykkes med sosiale medier generelt og Facebook spesielt. Hun er kunnskapsrik, erfaren og engasjerende og hennes foredrag er både matnyttige og morsomme.

2018 © Talerlisten AS