Astrid Valen-Utvik

Anerkjent foredragsholder i sosiale medier

Fra kr 30.000,-

For 45 min. oppdrag nær talers hjemsted. Reise, evt. overnatting og mva kommer i tillegg.
Send forespørsel

Om Astrid Valen-Utvik

Astrid Valen-Utvik er en av Norges mest brukte og anerkjente foredragsholdere innen sosiale medier og digital kommunikasjon. Hun holder foredrag, kurs og workshop, basert på lang og praktisk erfaring med sosiale medier, inkluderte innholdsproduksjon, strategi- og kampanjejobbing med de faste kundene i Valen-Utviks byrå. Hun leverer alle sine tjenester også digitalt, via webinar m.m. Astrid er siviløkonom fra NHH, har arbeidserfaring innen salg, ledelse og rekruttering, og startet kommuikasjonsbyrå innen sosiale medier i 2009. I 2012 ble Astrid kåret til en av Norges mektigste kvinner innen media og kommunikasjon av Kapital, i 2016 ble hun kåret til Årets Sosiale Medie-ildsjel og i 2017 Årets Sosiale Medie-personlighet. Astrid lager inspirerende foredrag, workshop eller kurs, skreddersydd til hver enkelt kunde, basert på konkret erfaringer fra å produsere, strukturere og analysere innhold i sosiale medier, forankret i din virksomhet sine behov, verdier, utfordringer og muligheter.

Hjemsted
Viken
Foredrag på engelsk
Nei

Foredrag med Astrid Valen-Utvik

Hvordan skape godt innhold i sosiale medier?

Hvordan skal du sikre at dere produsere godt innhold over tid i deres sosiale kanaler, basert på deres strategier, visjoner og mål - uten at det skal koste dere det hvite ut av øyet, verken økonomisk, tidsmessig eller personalmessig? Hvilke kanaler skal ha hvilket innhold, hvem skal lage innholdet, hvordan bør strukturen være og hvordan kan hverdagskommunikasjon i sosiale medier bygge oppunder investeringer i tradisjonelle medier?

Strategisk og målrettet innholdsproduksjon i sosiale medier

Jobber dere strategisk og målbevisst med innhold i sosiale medier og digitale kanaler? I dette foredraget gis dere nyttige verktøy, gode tankesett og hjelp til å sette konkrete, relevante målsettinger for hvordan dere kan sørge for at dere jobber godt i sosiale medier. Foredraget kan handle generelt om sosiale medier eller være spesifikt for en bestemt kanal, som Facebook, Instagram, blogging, Snapchat e.a. Foredraget kan være basert på en analyse av deres sosiale kanaler, gjort i forkant.

Krisehåndtering i sosiale medier

Når krisen først inntreffer, er det nyttig å ha tenkt gjennom ulike scenarier på forhånd og ha en plan for hvordan dette skal håndteres. Astrid har stått i stormen på vegne av deres kunder, flere ganger - og har håndtert mange hundre kommentarer i ukesvis. Hva gikk galt, hva fungerte godt og hvordan kan vi sørge for at vi er best mulig forberedt til en ny eventuell krise?

Sosiale medier - trender og tendens, hvordan blir fremtiden?

Lurer du på hvilke kanaler dere bør satse på? Hva slags innhold vil ha størst sjanse til å 'gå viralt'? Hva kan vi lære fra utlandet og på hvilke områder ser utlandet til oss her i Norge? Hva er ungdommene opptatt av, og hvordan vil det påvirke norske markedsførere og kommunikatører? I dette foredrag tar Astrid pulsen på det norske markedet, samt tar en kikk til utlandet og presenterer dere for potensielle trender og tendenser som vil gi dere et fortrinn i deres kommunikasjon i sosiale medier.

Analyse av deres sosiale medie-kanaler - og veien videre

Lurer du på hvor bra / dårlig deres tilstedeværelse i sosiale medier, egentlig er? Her gis dere en analyse av profiler på Facebook, Instagram og evt andre sosiale kanaler, med konkrete forbedringspunkter som er lett å ta med seg i hverdagen videre. Poster dere på riktige dager? Ofte nok, eller for ofte? Hva slags tekst bruker dere og hvilke bilder fungerer best? Her får dere en god øyeblikksanalyse som kan gi dere konkrete forbedringspunkter for videre utvikling.

Kurs med Astrid Valen-Utvik

Kom i gang med sosiale medier

Uansett om din virksomhet har bedrifter eller forbrukere som målgruppe, og uansett om dere har jobbet lenge med sosiale medier eller akkurat har begynt; det er alltid behov for å lære noe nytt! Enten du ønsker at din virksomhet skal bli bedre på Facebook, Instagram, LinkedIn, TikTok, Snapchat eller noe helt annet, så vil Astrid lage et praktisk og engasjerende kurs som er helt skreddersydd til din virksomhet og deres kompetansenivå.

Hvordan sette gode mål, og analysere effekten av sosiale medier?

Hvordan skal du vite om sosiale medier har effekt, om du ikke måler? Og hvordan kan du måle, om du ikke vet hva du skal måle? I dette kurset diskuterer vi oss frem til hva deres relevante og konkrete mål kan være, og hvordan vi helt praktisk og tydelig kan etablere gode skjemaer og rapporteringsmuligheter, som gir dere svar på akkurat det dere trenger. Sosiale medier handler i stor grad om prøving og feiling, men da må vi vite når vi feiler eller får til noe bra, slik at vi kan lære av det.

Sosiale medier - avansert nivå

Har du jobbet med sosiale medier lenge allerede, og synes alle kurs og foredrag du går på kun presenterer selvfølgeligheter? Da vil jeg utfordre deg til å booke dette kurset her, så skal jeg gjøre alt i min makt til å gi deg ny, relevant og konkret kunnskap som du kan ta i bruk i din virksomhet dagen etterpå! Game on - er du med?

Talerlisten mener

Astrids store styrke som foredragsholder er at hun deler veldig gode og konkrete tips til hvordan å lykkes med sosiale medier generelt og Facebook spesielt. Hun er kunnskapsrik, erfaren og engasjerende og hennes foredrag er både matnyttige og morsomme.

2024 © Talerlisten AS