
Om Bjørn Richard Johansen
Bjørn Richard Johansen er et kjent navn i norsk næringsliv. Med lang og variert erfaring fra oppdrag i Norge og utlandet, har han omfattende og bred erfaring med PR, krisekommunikasjon, mediehåndtering og ledelse.
Johansen hadde ideen til First House, som ble etablert i 2009. Han var «motoren» i startfasen, og spilte en viktig rolle når det gjaldt salg, relasjonsbygging og allianser med andre fagmiljøer, som meglere, advokater, næringsforeninger, ambassader, handelskamre og andre grupperinger. Han er nå kommersiell direktør i Geelmuyden.Kiese, og jobber med å bygg kultur og relasjoner i Norge og utlandet.
Bjørn Richard har en rekke interessante rådgivningsoppdrag i bagasjen. Han har hjulpet rederier med skip på grunn, topp-politikere i tilltskrise og næringslivsledere i mediestorm. Han var ansvarlig for krisestaben da Islands økonomi kollapset i 2008 og var senere med å gjenreise turismen til Island med den effektfulle kampanjen «Inspired by Iceland». Bjørn Richard er fra Telemark og er en ivrig motorsykkelkjører.
Oslo
Norsk
Foredrag med Bjørn Richard Johansen
Når krisen kommer!
Å skape et selskap - hvordan tenker man. Hvordan går man frem?
Mediehåndtering - Hvordan etablere og bygge relasjon med medier i Norge og internasjonalt?
Salg og salgsledelse i konsulent-, advokat og rådgivningsbransjen
Talerlisten mener
Bjørn Richard har svært allsidig erfaring, og har gjort alt fra å håndtere internasjonale kriser i utlandet til å bygge opp Norges mest kjente PR-byrå. Han har sett og vært med på oppturer og nedturer, og vært med å skape mye. På scenen er han en god historieforteller med tyngde og troverdighet.