Om Mirha Sunagic
Mirha Sunagic holder engasjerende og forskningsbaserte foredrag om kommunikasjon og ledelse på arbeidsplassen. I sine foredrag forteller hun om hvordan ledere og ansatte skaper et positivt og innovativt ytringsklima i sine team og organisasjoner. Hun involverer deltagerne. Mirha er førsteamanuensis ved Handelshøyskolen BI, med en doktorgrad i ledelse og organisasjon fra samme institusjon. Hun forsker aktivt på ytringer, varsling og ledelse, samt bidrar til samfunnsdebatten om dette. Før hun påbegynte sin akademiske karriere jobbet Mirha i en årrekke i ulike stillinger innen regnskap og økonomi, i flere private og offentlige, små og store organisasjoner, i Oslo og på Sørlandet.
Oslo
Ja
Foredrag med Mirha Sunagic
Hvordan unngå dyre og ofte lite hyggelige, formelle varslingssaker? Sats på å skape et positivt ytringsklima!
Varsling har blitt et veldig populært tema. Mediene melder kontinuerlig om dyre og vanskelige varslingssaker. Hva kan ledere gjøre for å forbedre situasjonen? Mitt forslag er: Sats på å skape et positivt ytringsklima i din avdeling, ditt team, og din organisasjon. Da kan problemer og utfordringer diskuteres og etter hvert løses, uten at disse blir til betente, dyre, formelle varsler. I løpet av dette foredraget vil du lære hvordan du skaper et positivt ytringsklima i din organisasjon.
Ydmyk ledelse – ditt verktøy for et mer inkluderende, innovativt og lærende samarbeid med ansatte
Dette foredraget handler om hvordan ledere kan bruke ydmykhet som et verktøy for å skape tillitsfulle og lærende forhold til sine ansatte. Forskning viser at ydmyk ledelse fører til økt arbeidsprestasjon og kreativitet. Ydmyke ledere anerkjenner egne begrensninger, samtidig som de fremhever ansattes innsats og kunnskap. De lytter til ansattes ytringer. De oppfordrer ærlige samtaler om feil og utfordringer som et viktig steg i en felles læringsprosess.
Talerlisten mener
Mirha er en fagekspert som er flink til å holde innsiktsfulle foredrag om hva som skaper et godt ytringsklima på en arbeidsplass. Hennes innhold er forskningsbasert og hun gir råd om hva både ledere og medarbeidere kan gjøre for å skape trygghet og gjensidig tillit på jobben.