Last ned bilde

Petter Gulli

Bærekraft. Merkevarebygging. Kommunikasjon.

Fra kr 35.000,-

For inntil 45 min. oppdrag nær talers hjemsted. Reise, evt. overnatting og mva kommer i tillegg.
Send forespørsel Bli kontaktet

Om Petter Gulli

Petter Gulli er en underholdende og inspirerende foredragsholder som er kjent for sitt unike engasjement for bærekraft og miljø. I mer enn 30 år har han jobbet med reklame og markedsføring, eller turboen på forbrukermaskineriet som han selv kaller det.

I 2018 sa han opp jobben som partner i et av Norges ledende digitalbyråer for å konsentrere seg 100% om det han brenner for: Hvordan vi skal få engasjert folk flest i det grønne skiftet, hvordan man kan skape konkurransefortrinn ut av bærekraft, og sist men ikke minst hvordan man hindrer grønnvasking og misbruk av bærekraftsmålene. Petter er grunnlegger og strategisk rådgiver innen bærekraftig merkevarebygging i 12YEARS, en av initiativtakerne til Grønnvaskingsplakaten, styremedlem i WWF Verdens Naturfond og forfatter av boka «HÅP – en praktisk guide for klimaoptimister».

Petter vant prisen «Årets ildsjel 2020», for hans utrettelige jobb med å formidle kunnskap, erfaringer og løsninger fra sitt fagfelt, og for å bidra til å en mer bærekraftig framtid. Et foredrag med Petter kan vare alt fra 10 – 90 minutter og kan skreddersys dine behov. Han holder også kurs og kan bookes som konferansier.

Konferansier
Paneldeltaker
Fagekspert
Inspirator
Hjemsted
Oslo
Foredrag på engelsk
Ja

Foredrag med Petter Gulli

Bli bærekraftig eller forsvinn!

Det grønne skiftet byr på store utfordringer, men også fantastiske muligheter for virksomheter som ønsker å skape konkurransefortrinn ut av bærekraft. Grønne startups og bedrifter med bærekraft i kjernen endrer allerede i dag måten vi kjøper og selger varer og tjenester, mens 8 av 10 nordmenn sier de ønsker å leve mer bærekraftig. Så hva venter du på? Et foredrag godt egnet for deg som ønsker å inspirere og motivere ansatte, eiere eller en hel bransje til innsats.

Markedsføring i bærekraftens tid

Nordmenn har det nest høyeste personlige forbruket i Europa. Samtidig sier 8 av 10 at de ønsker å leve mer bærekraftig. Så hvordan opptrer man som markedsfører i en verden der både kunder og leverandører setter nye krav, og utfordrere med nye bærekraftige forretningsmodeller popper opp i alle bransjer? Det hjelper i hvert fall ikke å skrive bærekraft i annenhver setning. Først må du finne en tydelig, relevant og ikke minst troverdig rolle for merkevaren din. Det kanskje lettere enn du tror.

Hvordan bør man snakke om bærekraft?

Hvilke krav bør vi sette til oss selv, og hva kan vi lære av kommunikasjonen til de store merkene som faktisk tar dette på alvor og har suksess? Hva kan vi lære av språket og markedsføringen til de små utfordrerne som starter med bærekraft i kjernen? Og sist men ikke minst, hvordan unngår vi grønnvasking? Passer spesielt godt for alle som jobber med kommunikasjon og markedsføring.

Hvorfor er bærekraft viktig for akkurat dere?

Om selskapet ditt skal integrere bærekraft i strategien, er ikke den viktigste og mest verdifulle målgruppen de beste kundene dine, eller de mest bevisste forbrukerne. Det er dine egne ansatte. Foredraget forteller om både om hvorfor verden trenger mer bærekraftige løsninger, og hvilke fantastiske muligheter som åpner seg for virksomheter som tar dette på alvor. Petter tilpasser alltid foredragene sine til oppdragsgiver (se anmeldelser)

Pannekaker kan redde verden

Kanskje er det ikke så vanskelig å leve litt mer klimavennlig som mange tror? Foredraget er basert på Petter's bok "HÅP - en praktisk guide for klimaoptimister" og handler litt om de brutale sannhetene vi alle må forholde oss til, men enda mer om alle de fantastiske mulighetene som finnes i det grønne skiftet. Og så blir det mange tips til hva helt vanlige folk kan bidra med, uten å måtte endre livet sitt noe særlig. Kort sagt et klimaforedrag å bli håpefull og glad av.

Se video

Talerlisten mener

De fleste foredragsholdere brenner for et spesielt tema. Enkelte lyser opp litt ekstra. Petter Gulli er en slik person. Forfriskende eksempler, sans for detaljer og en gjennomtenkt visuell stil er noen av nøklene til hans suksess. Petter spruter smittende energi når han formidler, og får førsteklasses tilbakemeldinger fra kunder og deltakere. Verden trenger flere formidlere med samme flammende engasjement. Han er tydelig og kunnskapsrik, og provoserer gjerne om det viktige temaet han snakker om.

2024 © Talerlisten AS