Petter Gulli

Bærekraft møter markedsføring og kreativitet

Fra 30.000,- per foredrag

Send forespørsel Bli kontaktet

Om Petter Gulli

Petter Gulli har jobbet i over 30 år med reklame og markedsføring, eller turboen på forbrukermaskineriet som han selv kaller det. Han er en mye brukt foredragsholder kjent for sitt store engasjement på scenen. I 2019 sa han opp jobben som partner i et av Norges ledende digitalbyråer for å konsentrere seg 100% om det han brenner for: Hvordan vi skal få engasjert folk flest i det grønne skiftet. Hvordan man kan skape konkurransefortrinn ut av bærekraft. Og sist men ikke minst hvordan vi skal hindre grønnvasking og misbruk av bærekraftsmålene. Oppdragsgivere spenner fra Zerokonferansen, Miljøledelseskonferansen og Merkevaredagen til Posten, Storebrand og Norsk Sjømatråd. Han er grunnlegger og strategisk rådgiver i 12YEARS, styremedlem i WWF Verdens Naturfond og mentor for Young Sustainable Impact . Foredrag kan være fra 10-60 minutter. Rabatt til NGOer forhandles ut fra omfang/sak.

Foredrag med Petter Gulli

Markedsføring i bærekraftens tid

Både i Norge og internasjonalt etterspør stadig flere forbrukere produkter som er mer bærekraftige. Samtidig er det svært få her hjemme som bruker bærekraft aktivt for å skaffe seg konkurransefortrinn. 7 av 10 norske forbrukere sier at bærekraft påvirker hva de kjøper likevel sover mange markedsfører i timen. Merkevarer som tidlig nok tar konsekvensen av det grønne skiftet vil bli framtiden vinnere. Men når er du klar? Og hva må du passe deg for?

PANNEKAKER KAN REDDE VERDEN - fra klimakommunikasjon til klimamotivasjon.

Et foredrag om hvorfor vi i klimakommunikasjonen har skapt avstand i stedet for nærhet til folk. Her får du høre hvorfor vi må se opp for fundamentalistiske miljøfantaster i hjemmeheklede urtetøfler, hva som skjedde da Petter møtte en klimafornekter og hvilke fantastiske muligheter som finnes for organsisasjoner og bedrifter som vil bidra positivt inn i det grønne skiftet. Kort sagt: Vi må gi folk lyst til å bli med i det grønne skiftet. Vi må gå fra klimakommunikasjon til klimamotivasjon.

Burde vi si opp jobbene våre alle sammen?

Jobber du med markedsføring eller salg, så sitter du i turboen på forbrukermaskineriet. Og det i den del av verden som har et forbruk som er langt utover hva som er bærekraftig. Så hva kan du gjøre, si opp jobben, eller bli en del av løsningen? Foredraget er en tankevekker, og spissformulerer problemstilling rundt forbruk av ressurser og bærekraft norske bedrifter må forholde seg til. Passer veldig godt som start på seminar/workshops.

Hvordan snakker vi om bærekraft?

Bærekraft og samfunnsansvar er kompliserte områder der det er er vanskelig å navigere og lett å trå feil. Vil alt bare bli tomme løfter og falske påstander når "alle" skal kaste seg på trenden. Hvilke krav burde vi sette til oss selv, og hva kan vi lære av kommunikasjonen til de store merkene som faktisk tar dette på alvor og har suksess?. Og ikke minst, hva kan vi lære av språket og markedsføringen til de små utfordrerne som starter med bærekraft i kjernen?

Hvorfor gjemmer bærekraften seg?

Forbrukerne etterspør bærekraftige produkter og tjenester. Forskning viser at bærekraftige bedrifter er mer lønnsomme. Og merkevarer som tidlig nok forstår konsekvensen av det grønne skiftet kommer til å bli framtidens vinnere. Så hvorfor gjemmer så mange seg? I foredraget ser vi på merkevarenes rolle i det grønne skiftet, hvordan merkevarer bruker bærekraft aktivt i markedsføring, og hva som skal til for å skape konkurransefortrinn av bærekraft. Og ikke minst hvordan du unngår grønnvasking.

Kurs med Petter Gulli

Markedsføring i bærekraftens tid

Et kurs som går mer i dybden, og har praktiske oppgaver underveis. Innholds fortegnelse tilpasses oppdragsgiver. 1.Vi har et problem, men hvor kommer det fra? 2. Bærekraft lønner seg, og nå er det forretningskritis. 3. Folk vil ha merkevarer som står for noe. 4. Bærekraft vs Purpose vs Samfunnsansvar vs Goodvertising 5. Hvordan få konkurransefortrinn ut av bærekraft 6. Hva kan vi lære av de nye og de beste? 7. Hvordan snakker vi om bærekraft? Fra 3 - 6 timer. Pris fra 45.000,-

Hvordan snakker vi om bærekraft?

Kurset handler om hvorfor skal du bruke alle andre ord enn bærekraft når du har noe viktig å si, hvor lett det er å gå i fella og bli tatt med buksene nede, hva forbrukerene faktisk forventer og ønsker seg, og hvordan vi finner fram til de beste budskapene og ideene. 2-3 timer. Pris fra 40.000,- Kan være smart å utvide med en intern workshop direkte etterpå for å jobbe med reelle problemstillinger man står oppe i.

Talerlisten mener

Petter Gulli har et sterkt engasjement på scenen og holder høy energi gjennom hele foredraget. Han har gode bilder, eksempler og oppfordringer når det gjelder bærekraft, og pakker det hele inn i en personlig ramme. Han er tydelig og kunnskapsrik, og provoserer gjerne om det viktige temaet han snakker om.

Petter Gulli har 15 vurderinger

Nina Gade Tenvik

30. juni 2019

Kampanje

6

Petter Gulli holdt både foredrag på vår Merkevaredag i mars 2019, samt to kurs om markedsføring i bærekraftens tid kort etter dette. Petter fikk toppkarakter på samtlige foredrag/kurs. Petter Gulli er en inspirerende foredragsholder som er både meget kunnskapsrik, motiverende og ikke minst engasjerende! Han får med seg salen og jeg tør påstå at alle som har hørt Petter vil bli enda mer opptatt av bærekraft og kloden vår ,og gå ut med både mer kunnskap og engasjement rundt disse viktige spørsmålene. Jeg anbefaler Petter Gulli på det varmeste ikke minst fordi han også er en skikkelig sympatisk og hyggelig fyr!

Terje Gulbrandsen

6. mai 2019

Nordic Council of Shopping centers

6

Petter Gulli bruker ikke den moralske pekefingeren når han snakker om de klimautfordringene vi står overfor. Han evner derimot, med en god porsjon humor og en meget god formidlingsevne, å sette problemstillingen i en positiv kontekst der hver og en av tilhørerne til slutt ønsker å bidra. Petter Gulli lykkes både med å nå gjennom med sitt klimabudskap, og demonstrerer med sitt foredrag viktigheten av god kommunikasjon for å skape endring.

Monica Solberg

25. april 2019

Posten Norge AS

6

Vi engasjerte Petter til å holde et foredrag om markedsføring i bærekraftens tid, og de dilemmaene vi som markedsførere møter på i den forbindelse. Hans kreative bakgrunn fra reklame- og mediebyråbransjen i kombinasjon med stort miljøengasjement, gir ham en tidsaktuelt og spennende profil. Petter engasjerer og utfordrer med stor innlevelse og underholdningsverdi, og overbeviser med sin faglige tyngde. Anbefales varmt!

Robert Bjerknes Hansen

27. februar 2019

Oslo kommune Næringsetaten

6

Petter Gulli holdt foredrag om miljø på Næringsetatens etatsseminar 2019. Alle deltakerne syntes foredraget var strålende og at Petter Gulli fremførte materiellet sitt på en underholdene og engasjerende måte. Anbefaler Petter Gulli hvis du vil ha et foredrag som er spennende og engasjerende.

Christopher Vonheim

25. januar 2019

Norwegian Seafood Council

5

Petter Gulli ble engasjert av oss til å holde et foredrag om bærekraftskommunikasjon. Han gjorde en strålende jobb, og vi fikk gode tilbakemeldinger på foredraget hans. Han klarer å engasjere samtidig som han konstruktivt utfordrer sjømatselskaper til å kommunisere enda tydligere ut til forbrukere hva man gjør innenfor bærekraft!

Anette Maltun Koefoed

24. september 2018

Berg-Hansen

5

Petter klarer å inspirere rundt et viktig og alvorlig tema. Han har energi og humor – og klarer å få med forsamlingen. Han passer både til å sette tema for dagen – men også som inspirasjon på større konferanser. Jeg gleder meg til å høre ham igjen!

Christoffer Bouwer

4. september 2018

Young Sustainable Impact

6

Vi driver Young Sustainable Impact, et innovasjonprogram for topp talenter på verdensbasis som foregår online i 4,5 måneder og som avsluttes med to uker i Oslo. Etter å ha sett Petter på Energiseminaret i 2018 var jeg svært overbevist over hans evner som foredragsholder, og bestemte meg for at han skal holde foredrag for våre deltakere. Det gjorde han med glans, og attpåtil på god britisk engelsk! Dette er en mann med innsikt i svært viktige områder for enhver som ønsker å bevege seg inn i området bærekraft, og som kommer til å kommunisere rundt det. Enten du trenger inspirasjon eller forståelse så kommer Petter til å levere verdi.

Camilla S. Gramstad

27. juni 2018

Hovedorganisasjonen VIRKE, ansvarlig for Miljø- og CSR

6

Jeg har brukt Petter som foredragsholder i flere anledninger, og han leverer alltid et engasjerende og inspirerende foredrag som utfordrer. Med faglig tyngde og erfaring fra reklamebransjen ser han på bærekraft og klimakommunikasjon med nye øyne, og med humor, innlevelse og gode eksempler får han folk både til å bli engasjert og se muligheter i det grønne skiftet.

Cornelia Ebbesen

26. juni 2018

Zero Emission Resource Organisation

6

Petter Gulli ble invitert til å holde foredrag for Zeroakademiet, et samlingsbasert nettverk for unge beslutningstakere i politikk og næringsliv, og senere på Zerokonferansen 2018. Petter er en fantastisk foredragsholder som snakker med innlevelse og engasjement, og som evner å holde på publikums oppmerksomhet fra start til slutt. Som foredragsholder tilfører Petter nye perspektiver, noe alvor og en god dose humor, samtidig som han utfordrer og skaper spennende diskusjoner. Jeg anbefaler Petter Gulli på det varmeste.

Ståle Almenning

26. juni 2018

Markedsforum i Aust-Agder

5

I anledning arrangementet Suksess Smitter 2018, var Markedsforum Aust-Agder på jakt etter ein foredragsholder som kunne snakke om bærekraft slik at temaet vart relevant for markedsførarar og næringslivsfolk. Av Trondheim Markedsforening fekk vi anbefalt Petter Gulli som ein mann for oppgåva. Petter levde opp til forventningane. Han leverte eit faglig interessant innhold med glød og entusiasme. Underholdningsverdien passa godt for våre hundre gjester, og den visuelle presentasjonen var kveldens beste. Som arrangør opplevde vi Petter som ein hyggelig kar det var lett å samarbeide med.

Linn Grøtberg

30. mai 2018

Stiftelsen Miljøfyrtårn

6

Petter Gulli har en enestående evne til å sette bærekraft og lønnsomhet på dagorden på en engasjerende måte. Med humor og kraft setter han i gang innovative tanker hos tilhørerne, og motiverer til grønn omstilling. Som en av hovedtalerne på Miljøledelseskonferansen 2018 ga deltakerne han en evalueringsscore på 5,4 av 6 mulige. Med andre ord en suksess!

David Kollsete

30. mai 2018

Styreleder, Trondheim Markedsforening

5

Trondheim Markedsforening har hatt gleden av å ta imot Petter til flere av våre konferanser. Han har gang etter gang blitt en av de best mottatte foredragsholderne og medlemmene våre melder tilbake at han er relevant, faglig dyktig og et fyrverkeri på scenen! Anbefales på det varmeste.

Havard Bakken

30. mai 2018

Fagdirektør og konferanseansvarlig i ANFO - Annonsørforeningen

5

Få kan snakke om samfunnsansvar og miljøutfordringer i relasjon til markedsføring som Petter Gulli. Han er ærlig og svært engasjert. I formidlingen bruker han sitt privatliv og erfaringen fra tiår i reklamebransjen. Tilhørerne sitter alltid igjen med refleksjoner og inspirasjon til action i sin egen arbeidshverdag.

Tone Svendsen Endal

30. mai 2018

Energiseminaret 2018

6

Petter holdt avslutningsforedraget for Energiseminaret ved NMBU 2018 og vi er veldig glad for at det var akkurat han som gjorde det. Hans livlige vesen klarte å holde koken i publikum som begynte å bli slitne etter 2 dager med foredrag. Med en god blanding av humor og en seriøs tone fikk vi en perfekt avslutning på seminaret. Temaet klimakommunikasjon passet utmerket som en avrunding på et seminar med mye avansert og teknisk informasjon. Det understreket viktigheten av hvordan man kommuniserer de andre temaene seminaret tok for seg. Analogien til at pannekaker kan redde verden var en morsom vri og ga en ny innfallsvinkel for mange om hvordan man kan videreformidle kunnskapen man tilegner seg. Petter var også foredragsholderen vi fikk flest positive tilbakemeldinger på, noe som tyder på at publikum også var veldig fornøyd med foredraget. Med høy underholdningsverdi og godt faglig innhold anbefaler vi Petter Gulli og hans foredrag varmt videre.

Elisabeth Kollerød

30. mai 2018

Grønt Punkt Norge

6

Petter Gulli ble booket til vår Grønn Konkurransekraftdag i Oslo den 1. mars 2018. Vi opplevde Gulli som svært engasjerende, interessant og kunnskapsrik, med et foredrag som passet godt innenfor vårt felt som er grønt skifte, resirkulering og miljø. Vi synes det er spennende med Gulli som jobber i reklamebransjen, og som på et vis «snakker sin egen bransje imot» ved å ta opp emnet bærekraft. Dersom man ønsker et inspirerende foredrag som også gir til tilhørerne noe å tenke på når de går hjem, så er Petter Gulli midt i blinken!

Legg igjen en vurdering

Jeg bekrefter at denne vurderingen er basert på min egen erfaring. Jeg får ikke betalt for å skrive den, og er ikke i slekt med, god venn med eller i en arbeidsrelasjon med personen jeg har vurdert. Jeg er innforstått med at talerlisten.no sletter vurderinger som ansees som uekte og kan utestenge personer som skriver falske vurderinger.

2019 © Talerlisten AS