Covid 19-tilpasning: Vi har god erfaring med digitale foredrag, og har råd og løsninger!

Petter Gulli

Bærekraft. Merkevarebygging. Kommunikasjon.

Fra 25.000,- per foredrag

Fra 40.000,- per kurs

Send forespørsel Hjelp meg

Om Petter Gulli

Petter Gulli er en underholdende og inspirerende foredragsholder som er kjent for sitt unike engasjement, noe som også kommer tydelig gjennom i digitale kanaler. I mer enn 30 år har han jobbet med reklame og markedsføring, eller turboen på forbrukermaskineriet som han selv kaller det. I 2018 sa han opp jobben som partner i et av Norges ledende digitalbyråer for å konsentrere seg 100% om det han brenner for: Hvordan vi skal få engasjert folk flest i det grønne skiftet, hvordan man kan skape konkurransefortrinn ut av bærekraft, og sist men ikke minst hvordan man hindrer grønnvasking og misbruk av bærekraftsmålene. Petter er grunnlegger og strategisk rådgiver innen bærekraftig merkevarebygging i 12YEARS, en av initiativtakerne til Grønnvaskingsplakaten, styremedlem i WWF Verdens Naturfond og forfatter av boka «HÅP – en praktisk guide for klimaoptimister». Petter vant prisen «Årets ildsjel 2020», for hans utrettelige jobb med å formidle kunnskap, erfaringer og løsninger fra sitt fagfelt, og for å bidra til å en mer bærekraftig framtid. Et foredrag med Petter kan vare alt fra 10 – 90 minutter og kan skreddersys dine behov. Han holder også kurs og kan bookes som konferansier.

Foredrag med Petter Gulli

Hvorfor er bærekraft viktig for akkurat oss?

Et foredrag spesielt utviklet for å inspirere og motivere ansatte. For om selskapet ditt skal integrere bærekraft i strategien, er ikke den viktigste og mest verdifulle målgruppen er ikke de beste kundene dine, eller de mest bevisste forbrukerne. Det er dine egne ansatte. Foredraget forteller om både om hvorfor verden trenger mer bærekraftige løsninger, og hvilke fantastiske muligheter som åpner seg for virksomheter som tar dette på alvor. Naturligvis tilpasset deres bransje og virkelighet.

Markedsføring i bærekraftens tid

Nordmenn har det nest høyeste personlige forbruket i Europa. Samtidig sier 8 av 10 at de ønsker å leve mer bærekraftig. Så hvordan opptrer man som markedsfører i en verden der både kunder og leverandører setter nye krav, og utfordrere med nye bærekraftige forretningsmodeller popper opp i alle bransjer? Det hjelper i hvert fall ikke å skrive bærekraft i annenhver setning. Først må du finn en tydelig, relevant og ikke minst troverdig rolle for merkevaren din. Det kanskje lettere enn du tror.

Hvordan bør man snakke om bærekraft?

Hvilke krav bør vi sette til oss selv, og hva kan vi lære av kommunikasjonen til de store merkene som faktisk tar dette på alvor og har suksess? Hva kan vi lære av språket og markedsføringen til de små utfordrerne som starter med bærekraft i kjernen? Og sist men ikke minst, hvordan unngår vi grønnvasking? Passer spesielt godt for alle som jobber med kommunikasjon og markedsføring.

Bærekraft som konkurransefortrinn

Det grønne skiftet byr på store utfordringer, men også fantastiske muligheter for virksomheter som ønsker å skape konkurransefortrinn ut av bærekraft. Grønne startups og bedrifter med bærekraft i kjernen endrer allerede i dag måten vi kjøper og selger varer og tjenester, mens 8 av 10 nordmenn sier de ønsker å leve mer bærekraftig. Så hva venter du på? Et foredrag godt egnet for deg som ønsker å inspirere og motivere ansatte, eiere eller en hel bransje til innsats.

Pannekaker kan redde verden

Kanskje er det ikke så vanskelig å leve litt mer klimavennlig som mange tror? Foredraget er basert på Petter's bok "HÅP - en praktisk guide for klimaoptimister" og handler litt om de brutale sannhetene vi alle må forholde oss til, men enda mer om alle de fantastiske mulighetene som finnes i det grønne skiftet. Og så blir det mange tips til hva helt vanlige folk kan bidra med, uten å måtte endre livet sitt noe særlig. Kort sagt et klimaforedrag å bli håpefull og glad av.

Kurs med Petter Gulli

MasterClass i Bærekraft, Merkevarebygging og Markedsføring.

Et kurs som går mer i dybden, og har praktiske oppgaver underveis. Sammen med Kampanje har Petter holdt dette i flere år til fantastiske tilbakemeldinger ? Fra 3 - 6 timer. Pris fra 45.000,-

Hvordan bør vi snakker vi om bærekraft? (Workshop/foredrag)

Foredraget "Hvordan snakker vi om bærekraft" spesielt tilpasset din bransje og virksomhet, med oppgaver og intern workshop i etterkant med Petter som moderator/deltaker. 2-3 timer. Pris fra 40.000,-

Hvordan unngå grønnvasking (Workshop/foredrag)

Petter er en av initiativtakerne til, og arkitekten bak, Grønnvaskingsplakaten, og kanskje en av de i Norge som kan mest om denne problematikken. Med utgangspunkt i plakatens ti punkter løfter Petter fram eksempler og caser til diskusjon. Spesielt godt egnet for markeds- og kommunikasjonsavdelinger og gjerne i samarbeid med deres byråer. Laget spesielt tilpasset din bransje og virksomhet, med oppgaver og intern workshop i etterkant med Petter som moderator/deltaker. 2-3 timer. Pris fra 40.000,-

Talerlisten mener

De fleste foredragsholdere brenner for et spesielt tema. Enkelte lyser opp litt ekstra. Petter Gulli er en slik person. Forfriskende eksempler, sans for detaljer og en gjennomtenkt visuell stil er noen av nøklene til hans suksess. Petter spruter smittende energi når han formidler, og får førsteklasses tilbakemeldinger fra kunder og deltakere. Verden trenger flere formidlere med samme flammende engasjement. Han er tydelig og kunnskapsrik, og provoserer gjerne om det viktige temaet han snakker om.

Petter Gulli har 24 vurderinger

Ane Gjennestad

6. januar 2021

Itera

6

Bærekraft er en integrert del av Iteras forretningsstrategi. For å rette fullt fokus på temaet arrangerte konsernet i desember 2020 et heldigitalt bærekraftarrangement for alle konsernets ansatte i 5 land. Ved siden av konsernets egne ekspertrådgivere ble Petter Gulli leid inn som foredragsholder. Foredraget fikk svært gode tilbakemeldinger fra konsernets ansatte – engasjerende, relevant, lærerikt! Spesielt vil vi trekke frem Petters grundige forberedelser for å sikre at stoffet var tilpasset til vår og våre kunders virkelighet med relevante eksempler, begreper og scenarioer. Takk for bra levert jobb!

Jannicke Stenberg Mykkestue

2. desember 2020

7sterke

6

Industriklyngen 7sterke med 80 medlemsbedrifter, hadde i dag Petter Gulli som foredragsholder på «markedsføring i bærekraftens tid». Vi har umiddelbart etter foredraget fått masse tilbakemeldinger fra fornøyde deltakere som lovpriser Petter for både formidlingsevnen, engasjementet og det faglige innholdet!. Tusen takk, dette var helt topp!

Ane Marte Hammerø

18. november 2020

Nordveggen AS

6

Petters bidrag på Innovasjonsfestivalen 2020 ble en engasjerende og inspirerende seanse. Med klar tale, konkrete eksempler og gode utfordringer til deltakerne om grønnvasking fikk vi løftet problemstillinger som er relevante for alle bransjer.

Anne Marie Lofthus

16. oktober 2020

Klimapartnere Rogaland

6

Klimapartnere leide inn Petter Gulli for å holde et digitalt foredrag for våre partnere i temaet «Klimakommunikasjon – hvordan få folk med oss , og ikke mot oss i det grønne skiftet». Petter evner å formidle tema på en engasjerende og lærerik måte og med 30 års erfaring innenfor kommunikasjon og formidling benytter han nå denne erfaringen og kunnskapen til det beste for en grønn og bærekraftig fremtid. Petter evner å nå gjennom selv om dette var et digitalt foredrag, men vi gleder oss til en mer fysisk opptreden neste gang!

Legg igjen en vurdering

Jeg bekrefter at denne vurderingen er basert på min egen erfaring. Jeg får ikke betalt for å skrive den, og er ikke i slekt med, god venn med eller i en arbeidsrelasjon med personen jeg har vurdert. Jeg er innforstått med at talerlisten.no sletter vurderinger som ansees som uekte og kan utestenge personer som skriver falske vurderinger.

2021 © Talerlisten AS