Petter Gulli

Bærekraft. Merkevarebygging. Kommunikasjon.

Fra kr 35.000,-

For 45 min. oppdrag nær talers hjemsted. Reise, evt. overnatting og mva kommer i tillegg.
Send forespørsel Bli kontaktet

Om Petter Gulli

Petter Gulli er en underholdende og inspirerende foredragsholder som er kjent for sitt unike engasjement, noe som også kommer tydelig gjennom i digitale kanaler. I mer enn 30 år har han jobbet med reklame og markedsføring, eller turboen på forbrukermaskineriet som han selv kaller det. I 2018 sa han opp jobben som partner i et av Norges ledende digitalbyråer for å konsentrere seg 100% om det han brenner for: Hvordan vi skal få engasjert folk flest i det grønne skiftet, hvordan man kan skape konkurransefortrinn ut av bærekraft, og sist men ikke minst hvordan man hindrer grønnvasking og misbruk av bærekraftsmålene. Petter er grunnlegger og strategisk rådgiver innen bærekraftig merkevarebygging i 12YEARS, en av initiativtakerne til Grønnvaskingsplakaten, styremedlem i WWF Verdens Naturfond og forfatter av boka «HÅP – en praktisk guide for klimaoptimister». Petter vant prisen «Årets ildsjel 2020», for hans utrettelige jobb med å formidle kunnskap, erfaringer og løsninger fra sitt fagfelt, og for å bidra til å en mer bærekraftig framtid. Et foredrag med Petter kan vare alt fra 10 – 90 minutter og kan skreddersys dine behov. Han holder også kurs og kan bookes som konferansier.

Foredrag med Petter Gulli

Bli bærekraftig eller forsvinn!

Det grønne skiftet byr på store utfordringer, men også fantastiske muligheter for virksomheter som ønsker å skape konkurransefortrinn ut av bærekraft. Grønne startups og bedrifter med bærekraft i kjernen endrer allerede i dag måten vi kjøper og selger varer og tjenester, mens 8 av 10 nordmenn sier de ønsker å leve mer bærekraftig. Så hva venter du på? Et foredrag godt egnet for deg som ønsker å inspirere og motivere ansatte, eiere eller en hel bransje til innsats.

Markedsføring i bærekraftens tid

Nordmenn har det nest høyeste personlige forbruket i Europa. Samtidig sier 8 av 10 at de ønsker å leve mer bærekraftig. Så hvordan opptrer man som markedsfører i en verden der både kunder og leverandører setter nye krav, og utfordrere med nye bærekraftige forretningsmodeller popper opp i alle bransjer? Det hjelper i hvert fall ikke å skrive bærekraft i annenhver setning. Først må du finn en tydelig, relevant og ikke minst troverdig rolle for merkevaren din. Det kanskje lettere enn du tror.

Hvordan bør man snakke om bærekraft?

Hvilke krav bør vi sette til oss selv, og hva kan vi lære av kommunikasjonen til de store merkene som faktisk tar dette på alvor og har suksess? Hva kan vi lære av språket og markedsføringen til de små utfordrerne som starter med bærekraft i kjernen? Og sist men ikke minst, hvordan unngår vi grønnvasking? Passer spesielt godt for alle som jobber med kommunikasjon og markedsføring.

Hvorfor er bærekraft viktig for akkurat dere?

Omm selskapet ditt skal integrere bærekraft i strategien, er ikke den viktigste og mest verdifulle målgruppen er ikke de beste kundene dine, eller de mest bevisste forbrukerne. Det er dine egne ansatte. Petter tilpasser alltid foredragene sine til oppdragsgiver (se anmeldelser) nForedraget forteller om både om hvorfor verden trenger mer bærekraftige løsninger, og hvilke fantastiske muligheter som åpner seg for virksomheter som tar dette på alvor. Enda mer tilpasset deres bransje og virkelighet e

Pannekaker kan redde verden

Kanskje er det ikke så vanskelig å leve litt mer klimavennlig som mange tror? Foredraget er basert på Petter's bok "HÅP - en praktisk guide for klimaoptimister" og handler litt om de brutale sannhetene vi alle må forholde oss til, men enda mer om alle de fantastiske mulighetene som finnes i det grønne skiftet. Og så blir det mange tips til hva helt vanlige folk kan bidra med, uten å måtte endre livet sitt noe særlig. Kort sagt et klimaforedrag å bli håpefull og glad av.

Kurs med Petter Gulli

MasterClass i Bærekraft, Merkevarebygging og Markedsføring.

Et kurs som går mer i dybden, og har praktiske oppgaver underveis. Sammen med Kampanje har Petter holdt dette i flere år til fantastiske tilbakemeldinger ? Fra 3 - 6 timer. Pris fra 45.000,-

Hvordan bør vi snakker vi om bærekraft? (Workshop/foredrag)

Foredraget "Hvordan snakker vi om bærekraft" spesielt tilpasset din bransje og virksomhet, med oppgaver og intern workshop i etterkant med Petter som moderator/deltaker. 2-3 timer. Pris fra 40.000,-

Hvordan unngå grønnvasking (Workshop/foredrag)

Petter er en av initiativtakerne til, og arkitekten bak, Grønnvaskingsplakaten, og kanskje en av de i Norge som kan mest om denne problematikken. Med utgangspunkt i plakatens ti punkter løfter Petter fram eksempler og caser til diskusjon. Spesielt godt egnet for markeds- og kommunikasjonsavdelinger og gjerne i samarbeid med deres byråer. Laget spesielt tilpasset din bransje og virksomhet, med oppgaver og intern workshop i etterkant med Petter som moderator/deltaker. 2-3 timer. Pris fra 40.000,-

Talerlisten mener

De fleste foredragsholdere brenner for et spesielt tema. Enkelte lyser opp litt ekstra. Petter Gulli er en slik person. Forfriskende eksempler, sans for detaljer og en gjennomtenkt visuell stil er noen av nøklene til hans suksess. Petter spruter smittende energi når han formidler, og får førsteklasses tilbakemeldinger fra kunder og deltakere. Verden trenger flere formidlere med samme flammende engasjement. Han er tydelig og kunnskapsrik, og provoserer gjerne om det viktige temaet han snakker om.

Petter Gulli har 45 vurderinger

Knut Skeie Solberg

29. november 2022

Gründer/Arrangør Bærekraftkonferansen Hamar

6

Petter Gulli leverte på alle parameter. Fengende formidling, superrelevant faglig, krydret med akkurat passe dose underholdningsverdi. Og på toppen av dette var kanskje det aller mest imponerende hvordan han tilpasset innholdet vårt publikum – både i forkant og faktisk underveis i konferansen. Måten han plukket opp relevant info fra sin lyttende posisjon i forkant av foredraget – og plasserte dette elegant inn i sin formidling – gav åpenbart en slående merverdi. Var drivkraften i en konkluderende paneldebatt, var han også. Bærekraftkonferansen på Hamar hadde ikke vært dem samme – eller hatt det etterlatte inntrykket av å være vellykket på samme måte – uten Petter Gulli. Toppscore fra oss. Vi vil ha mer.

Jan Helge Viste

24. oktober 2022

GCE NODE

6

Kjempebra foredrag av Petter Gulli under Techpoint Global Impact -konferansen i Kristiansand 29.sept. 2022!

Helene Melby Brodersen

21. oktober 2022

EcoOnline

6

Terningkast 6! Vi hadde gleden av å ha Petter Gulli som inspirator på EcoOnlines årlige fagseminar om HMS og bærekraft. Med over 200 deltakere i salen, fra hele Norge, representert av en rekke ulike bransjer og størrelser, er det en krevende oppgave å få med seg publikum. Ikke minst når det i tillegg var siste foredraget etter to intense dager med seminar. Men her briljerte Petter, og gjennom 75 minutter mestret han kunsten å holde alle hoder løftet opp fra mobilen!

Med sine fantastiske retoriske evner tok han publikum med på en reise om hvorfor bærekraft er viktig, til hvilke fantastiske muligheter det nye paradigmeskiftet byr på. Petters budskap om at det er HÅP og at det i bunn og grunn handler om å gjøre det enklere for folk flest å ta bærekraftige valg, treffer godt i et ordskifte som er preget av brutale fakta og kriser. Som konferansier var det en drøm å samarbeide med Petter, både i forkant av seminaret med alle forberedelsene som kreves, men også i etterkant med råd til spørsmål som har dukket opp.

Majken Hauknes

22. september 2022

Sparebank 1 Helgeland

6

Vi booket Petter Gulli til å holde innlegg om bærekraft på vår årlige næringslivskonferanse. Petter er engasjerende, reflekterende og utfordrer på temaet bærekraft. Dette gjør han på en måte som får fram alt vi faktisk kan lykkes med, samtidig som de reelle utfordringene ikke sminkes. Han har bredde i sin kunnskap og sin tilnærming og han kan garantert brukes på mange scener. Peter Gulli er en du kan stole på: Han gjør sine forberedelser godt og tilpasser seg målgruppen. Du får garantert ikke et foredrag han holdt i går, men ferskvare og mye engasjement.

Maria Antonsen

9. mai 2022

Senter mot marin forsøpling (Marfo)

6

Petter Gulli hadde oppdraget som konferansier på vår internasjonale konferanse «Lighthouse Lofoten» i med temaet, «forebygging av marin forsøpling fra sjøbaserte kilder». Vi er utrolig fornøyde med Petter i forbindelse med forberedelser og selve gjennomføringen. Han ledet oss gjennom 2 dager på engelsk, i tillegg til å lede en panelsamtale. Vi fikk mange gode tilbakemeldinger fra deltagerne, som ble inspirert og fikk påfyll av pågangsmot. Han var definitivt med på å løfte konferansen, og ivaretok alle fysiske og digitale deltagere. Petter er enkel å samarbeide med, profesjonell og veldig engasjert – som gjør det ekstra gøy å jobbe sammen! Anbefales virkelig!

Legg igjen en vurdering

Jeg bekrefter at denne vurderingen er basert på min egen erfaring. Jeg får ikke betalt for å skrive den, og er ikke i slekt med, god venn med eller i en arbeidsrelasjon med personen jeg har vurdert. Jeg er innforstått med at talerlisten.no sletter vurderinger som ansees som uekte og kan utestenge personer som skriver falske vurderinger.

2022 © Talerlisten AS