Om Sinan Softic
Sinan Softic, en av Norges fremste UX-designere, holder foredrag om å skape fantastiske brukeropplevelser. Han formidler de nyeste trendene innen design og teknologi – hvordan AI revolusjonerer flere bransjer, hvordan den kan forbedre (og utfordre!) dagens tjenester og redde liv! Han kombinerer dette gjennom sine egne erfaringer og innsikt.
Med mer enn 10-års erfaring har Sinan designet produkter og tjenester for noen av Norges største merkevarer. Alt fra design av dashboard for Politiet, emballasjedesign for Mills Majones til utviklingen av digitale løsninger for DNB, Sparebank1 og Nordea. Han har også jobbet med AI-verktøy Lexolve, en innovativ AI-basert juridisk tjeneste som utfordrer den tradisjonelle advokatbransjen ved bruk av kunstig intelligens.
På scenen tar Sinan deg med på sin personlige reise fra å være krigsflyktning til vellykket gründer, fra problembarn til problemløser, fra å kjempe mot angst til å finne motivasjon. Hans historier gir et sterkt, menneskelig perspektiv som fletter seg sammen med hans faglige ekspertise.
Som en ettertraktet foreleser ved flere høyskoler (AHO, OsloMet, Kristiania) og en etterspurt foredragsholder har han begeistret og inspirert mange mennesker. Sinan vet hvordan tilpasse seg publikum og har fått svært gode tilbakemeldinger fra tidligere arrangementer. Enten han snakker til et auditorium på 20 studenter eller en forsamling på 400, tilpasser Sinan hvert foredrag for å sikre at alle sitter igjen med læring og praktiske råd som kan tas i bruk umiddelbart.
Ta del i hans lidenskap for mer meningsfulle brukeropplevelser og bli med på en reise som vil forandre måten du ser på design og teknologi for alltid.
Oslo
Ja
Foredrag med Sinan Softic
Design som sorgprosess
Design som sorgprosess Velkommen til et unikt og tankevekkende foredrag med Sinan, en modig formidler som tar oss med på en reise gjennom sorgens kompleksitet – sett fra et designperspektiv. I dette foredraget utforsker Sinan ikke bare sin personlige historie med tapet av et barn, men også den ofte oversette dynamikken i vårt system når det gjelder å møte mennesker i sorg. Han reflekterer over viktigheten av rask tilgang til støtte og omsorg, og behovet for å bli veiledet i riktig retning i denne sårbare tiden. Med åpenhet og ærlighet bryter Sinan ned tabuer og berøringsangst knyttet til sorg. Han viser hvordan menneskelig støtte og ansvar fra ens nærmeste ikke alltid handler om å gjennomføre nye rutiner, men snarere om å være til stede og støtte i hverdagen. Gjennom Sinans fortelling får vi innblikk i den emosjonelle reisen gjennom sykehus, møter med helsepersonell og begravelsesbyråer. Han utforsker hvordan designere kan være kritiske bidragsytere i arbeidet med å forbedre rutiner og opplæring av ansatte ved norske sykehus. Dette er mer enn bare et foredrag – det er en opplevelse som gir dype inntrykk og inspirasjon til handling. Ta del i Sinans historie og la deg inspirere til å se på sorg og empati fra et nytt perspektiv. Kræsjkurs – eller Konkurransefortrinn med brukerdrevet design Ønsker du å løse de utfordringene sluttbrukerne dine stadig klager på? Vil du lære hvordan du kan skape en bedriftskultur som er mer konkurransedyktig og har mer lojale kunder? Da er dette foredraget akkurat det du trenger! Bli med på en hands-on-læringsopplevelse og få praktiske eksempler på hvordan du kan drive en design thinking-prosess internt i din bedrift. Vi tar deg gjennom trinnene for å gjennomføre brukerdrevet design, slik at du kan forstå og imøtekomme behovene til dine kunder på en mer effektiv måte. I dette foredraget lærer du ikke bare teorien bak design thinking, men også hvordan du kan sette den i praksis for å løse reelle problemer i din organisasjon. Du vil oppdage hvordan du kan identifisere og løse utfordringer som dine sluttbrukere står overfor, og hvordan du kan skape produkter og tjenester som virkelig resonnerer med dem.
Kræsjkurs i Design Thinking - Konkurransefortrinn med brukerdrevet design
Ønsker du å løse de utfordringene sluttbrukerne dine stadig klager på? Vil du lære hvordan du kan skape en bedriftskultur som er mer konkurransedyktig og har mer lojale kunder? Da er dette foredraget akkurat det du trenger! Bli med på en hands-on-læringsopplevelse og få praktiske eksempler på hvordan du kan drive en design thinking-prosess internt i din bedrift. Vi tar deg gjennom trinnene for å gjennomføre brukerdrevet design, slik at du kan forstå og imøtekomme behovene til dine kunder på en mer effektiv måte. I dette foredraget lærer du ikke bare teorien bak design thinking, men også hvordan du kan sette den i praksis for å løse reelle problemer i din organisasjon. Du vil oppdage hvordan du kan identifisere og løse utfordringer som dine sluttbrukere står overfor, og hvordan du kan skape produkter og tjenester som virkelig resonnerer med dem.