Talerlisten
Susanne Kaluza

Susanne Kaluza

Rådgiver i Trigger, snakker om digitalisering, millennials, journalistikk

Pris / 45 min

Kr 30 000,-

Beskrivelse

Susanne Kaluza mener bedrifter som skal klare å være relevante i framtida må løse reelle problemer for målgruppene og samfunnet de opererer i. I foredragene sine snakker hun om hvordan du kan bruke digitale verktøy for å oppnå det. Hun snakker om samfunnsansvar, grasrotkampanjer, likestilling, sosiale medier og ledelse. Tidligere jobbet Susanne som redaktør i Kvinneguiden og for alle digitale tjenester rettet mot foreldre i Egmont Publishing. Hun har drevet en topplistet blogg, skrevet tre bøker, laget en matboks, vært journalist i Dagbladet i ti år og dratt i gang flere samfunnsendrende initiativer, blant dem Sunn Fornuft-plakaten og Kryss Kvinner Inn. For arbeidet sitt har Susanne blitt belønnet med flere priser og utmerkelser. Hun er kåret til Årets Meningsbærende Redaktør av Oslo Redaktørforening, en av landets en av landets 10 største ledertalenter av E24, Årets Ledertalent av Medienettverket, årets navn av Fett og en av landets viktigste dagsordensettere av Dagbladets maktpanel.

Foredrag

Hvordan få brukere som bryr seg? Kraften i å stå for noe.

Å ta målgruppen din og samfunnsproblemene de møter på alvor er en nøkkel for å få lojale brukere. Samtidig er tiden da virksomheter kunne skrive ut en sjekk til et barnehjem i Afrika og føle de hadde var ferdig med "samfunnsansvar" for lengst forbi. I dette foredraget får du konkrete eksempler på problemløsning som funker. I tillegg får du praktiske råd for hvordan du bør gå frem for å lykkes.

Hvordan bruke digitale medier for å skape endring?

I dette foredraget deler Kaluza erfaringene fra å ta initiativ til og gjennomføre digitale grasrotkampanjer som Sunn Fornuft plakaten, kampen mot reservasjonsretten og Kryss Kvinner Inn. Hun snakker om virkemidler, oppbygning, og gir konkrete råd for hvordan du kan bruke digitale medier til å skape endring i sakene du selv brenner for.

Hvordan engasjere og lede millennials (råd nummer 1: slutt å kalle oss millennials)

I Trigger er 40 prosent av de ansatte under 30 år. I dette foredraget deler Kaluza erfaringer med å være en del av og lede generasjonen demografene kaller millennials. Hvem er de? Hva motiveres de av? Og ikke minst: Hvordan kan du best engasjere denne målgruppa?

Fra klikk til journalistikk

I dette foredraget forsvarer Kaluza det gode innholdets plass i en digital tidsalder. Hun forteller om den redaksjonelle snuoperasjonen som tok Kvinneguiden fra “Smink deg som stjernene” til longreads om ufrivillig barnløshet, en omlegging som ga flere lesere, lenger lesetid og mer engasjement. Hun kommer til å gi konkrete råd for å ta både journalister og lesere på alvor, en motstemme til alle som tror at nettavisenes fremtid er artige autoplay videoer av katter.

Susanne Kaluza har 2 vurderinger

Ståle Johansen

9. februar 2017

6

Vissa AS

Vissa AS benyttet Susanne Kaluza som foredragsholder på vår lanseringsfest. Susanne grep oss alle med sitt foredrag om hvordan vi skal klare å motivere og engasjere millenials. Hun er nærværende på scenen og kommer i god kontakt med sitt publikum, samtidig som hun engasjerer oss i temaet på en innsiktsfull og morsom måte. Selv med et tema som er så omfangsrikt evnet hun å gjøre dette konkret og ga oss og våre kunder gode verktøy for hva vi bør gjøre og fokusere på. Vi anbefaler Susanne på det varmeste!

Gerd Stilloff Løland

3. februar 2017

5

Netlife Research

Vi benyttet Susanne Kaluza som foredragsholder på Webdagene 2016 i Oslo Spektrum og var meget fornøyd. Susanne er kunnskapsrik, godt forberedt, personlig, uhøytidelig og sjarmerende. På Webdagene 2016 snakket hun om viktigheten av å stå for noe – som virksomhet, som enkeltperson. Det temaet kan hun naturlig nok mye om og derfor fenget det også våre over 1000 deltagere. Jeg kan virkelig anbefale Susanne Kaluza som foredragsholder.

Legg igjen en vurdering

Jeg bekrefter at denne vurderingen er basert på min egen erfaring. Jeg får ikke betalt for å skrive den, og er ikke i slekt med, god venn med eller i en arbeidsrelasjon med personen jeg har vurdert. Jeg er innforstått med at talerlisten.no sletter vurderinger som ansees som uekte og kan utestenge personer som skriver falske vurderinger.