Susanne Kaluza

Susanne Kaluza

Rådgiver i Trigger

NOK 35.000,- per time

Send forespørsel

Om Susanne Kaluza

Susanne Kaluza er et kjent ansikt i medie-Norge. Hun mener bedrifter som skal klare å være relevante i framtida må løse reelle problemer for målgruppene og samfunnet. I foredragene sine snakker hun om hvordan du kan bruke digitale verktøy for å oppnå det. Hun snakker om samfunnsansvar, grasrotkampanjer, likestilling, motivasjon, sosiale medier og ledelse. Tidligere jobbet Susanne som redaktør i Kvinneguiden og for alle digitale tjenester rettet mot foreldre i Egmont Publishing. Hun har drevet en topplistet blogg, skrevet tre bøker, laget en matboks, vært journalist i Dagbladet i ti år og dratt i gang flere samfunnsendrende initiativer, blant dem #postitgeriljaen, Sunn Fornuft-plakaten og Kryss Kvinner Inn. For arbeidet sitt har Susanne blitt belønnet med flere priser. Hun er kåret til Årets Meningsbærende Redaktør av Oslo Redaktørforening, en av landets en av landets 10 største ledertalenter av E24, Årets Ledertalent og en av landets viktigste dagsordensettere av Dagbladets maktpanel.

Foredrag

Hvordan få brukere som bryr seg? Kraften i å stå for noe.

Å ta målgruppen din og samfunnsproblemene de møter på alvor er en nøkkel for å få lojale brukere. Samtidig er tiden da virksomheter kunne skrive ut en sjekk til et barnehjem i Afrika og føle de hadde var ferdig med "samfunnsansvar" for lengst forbi. I dette foredraget får du konkrete eksempler på problemløsning som funker. I tillegg får du praktiske råd for hvordan du bør gå frem for å lykkes.

Hvordan bruke digitale medier for å skape endring?

I dette foredraget deler Kaluza erfaringene fra å ta initiativ til og gjennomføre digitale grasrotkampanjer som #postitgeriljaen, Sunn Fornuft plakaten og Kryss Kvinner Inn. Hun snakker om virkemidler, oppbygning, og gir konkrete råd for hvordan du kan bruke digitale medier til å skape endring i sakene du selv brenner for.

Hvordan engasjere og lede millennials (råd nummer 1: slutt å kalle oss millennials)

I Trigger er 40 prosent av de ansatte under 30 år. I dette foredraget deler Kaluza erfaringer med å være en del av og lede generasjonen demografene kaller millennials. Hvem er de? Hva motiveres de av? Og ikke minst: Hvordan kan du best engasjere denne målgruppa?

Fra klikk til journalistikk

I dette foredraget forsvarer Kaluza det gode innholdets plass i en digital tidsalder. Hun forteller om den redaksjonelle snuoperasjonen som tok Kvinneguiden fra “Smink deg som stjernene” til longreads om ufrivillig barnløshet, en omlegging som ga flere lesere, lenger lesetid og mer engasjement. Hun kommer til å gi konkrete råd for å ta både journalister og lesere på alvor, en motstemme til alle som tror at nettavisenes fremtid er artige autoplay videoer av katter.

Ansvar i en digital hverdag

Ny teknologi fører med seg nytt ansvar og nye etiske problemstillinger. I dette foredraget ser Kaluza på forskning knyttet til konsekvensene av sosiale mediebruk og gir konkrete råd for hvordan vi kan snu utfordringene til noe positivt.

Talerlisten mener

Susanne er tydelig og engasjert på scenen Hun har velformulerte observasjoner, gode eksempler og glimrende formidlingsevne. Hennes foredrag er aktuelle og hennes innhold oppleves som ferskvare.

2018 © Talerlisten AS