Susanne Kaluza

Susanne Kaluza

Ekspert på digitale kampanjer og mangfold

Fra kr 35.000,-

For 45 min. oppdrag nær talers hjemsted. Reise, evt. overnatting og mva kommer i tillegg.
Send forespørsel

Om Susanne Kaluza

Susanne Kaluza er et kjent ansikt i norsk samfunnsliv, og en tydelig stemme innen temaer som ledelse, likestilling, politikk og kultur. I foredragene sine fokuserer Susanne på å dele faktiske verktøy og eksempler du har nytte av i hverdagen. Hun deler sin brede kunnskap og smittende engasjement, og tilpasser alltid foredraget til kunden.

Til daglig er Susanne daglig leder på Litteraturhuset. Tidligere har hun ledet et selskap som som rådgir næringslivet om likestilling og mangfold, jobbet med samfunnsansvar i Trigger, vært redaktør i Egmont, journalist i Dagbladet, drevet en topplistet blogg og skrevet fire bøker. Mest kjent er hun for sine mange vellykkede kampanjer, blant dem #postitgeriljaen, Sunn Fornuft-plakaten og Kryss Kvinner Inn. For arbeidet har Kaluza blitt belønnet med flere priser, blant annet Årets Meningsbærende Redaktør av Oslo Redaktørforening og en av landets 10 største ledertalenter av E24.

Susanne holder foredrag om ulike temaer og er også god til å lede samtaler og debatter.

Hjemsted
Oslo
Foredrag på engelsk
Ja

Foredrag med Susanne Kaluza

Hvordan skape en viralkampanje på 24 timer? (Med 0 i budsjett)

I dette foredraget deler Kaluza erfaringene fra å ta initiativ til og gjennomføre digitale grasrotkampanjer som Gå For Sumaya, Sunn Fornuft plakaten, Kryss Kvinner Inn og kampen mot reservasjonsretten. Hun snakker om virkemidler, oppbygning, og gir konkrete råd for hvordan du kan bruke digitale medier til å engasjere flere til å bry seg om saker du eller din organisasjon er opptatt av.

Hvorfor investere i kvinner?

I dette foredraget tar Susanne dere gjennom status q på kjønnsbalanse i næringslivet. Hun forklarer hvorfor det er økt fokus på å få flere kvinnelige gründere og investorer, hva slags virkemidler som brukes og deler best practise eksempler fra inn- og utland. Til slutt gir hun råd om enkle grep du og ditt selskap kan ta for å bli bedre på dette selv.

Hvordan få brukere som bryr seg? Kraften i å stå for noe.

Å ta målgruppen din og samfunnsproblemene de møter på alvor er en nøkkel for å få lojale kunder. Samtidig er tiden da virksomheter kunne skrive ut en sjekk til et barnehjem i Afrika og føle de hadde var ferdig med "samfunnsansvar" for lengst forbi. I dette foredraget får du konkrete eksempler på problemløsning som funker. I tillegg får du praktiske råd for hvordan du bør gå frem for å lykkes.

Metoo, hva nå?

I dette foredraget ser Susanne på konsekvensene av metoo, forklarer hvordan bevegelsen artet seg og de viktigste lærdommene. Hun kommer inn på hva metoo er, -og minst like viktig hva det ikke er- og viser hvordan de bedriftene som håndtert slike saker vellykket har jobbet. Foredraget er fullt med praktiske råd for organisasjoner og selskaper som vil lykkes med å skape gode arbeidsplasser for begge kjønn.

Hvem skal få plass rundt bordet?

I dette foredraget lærer du om en av de viktigste tingene din bedrift må klare for å lykkes i fremtidens næringsliv. Kaluza deler oppdatert forskning om mangfold og ledelse og viser hvordan alt fra store tech-selskaper til vellykkede start-ups oppnår vesentlige konkurransefortrinn ved å ha en bevisst strategi på alt fra rekruttering til ledertrening. Du går ut igjen med konkret eksempler og ideer du kan implementere i din bedrift med en gang.

Talerlisten mener

Susanne er tydelig og engasjert på scenen Hun har velformulerte observasjoner, gode eksempler og glimrende formidlingsevne. Hennes foredrag er aktuelle og hennes innhold oppleves som ferskvare.

2024 © Talerlisten AS