Om Tom Erik Frydenlund
Tom Erik er en meget erfaren leder med bred erfaring fra blant annet 9 år i Forsvaret som offiser, 5 år som innkjøper for politiet og i ulike roller i IT-bransjen siden 1999. Hans brede erfaring gir ham god kunnskap i hva som skal til for å bygge fungerende team, og viktigheten av relasjoner for å oppnå målsetninger. Dette er noe Tom Erik formidler på en lettfattelig og inspirerende måte i sine foredrag.
Tom Erik har hatt lederroller i Ementor, Avenir, EDB, Sopra Steria, Webstep, Konsulentselskapet Enso og nå i Nova Consulting Group. Han er sertifisert som relasjonsleder og holder foredrag om relasjonsbygging, kommunikasjon og ledelsesfaget.
Som leder møtte Tom Erik veggen, og var utenfor arbeidslivet i 6 måneder. Denne opplevelsen deler han av i sine foredrag, hvor han snakker om faresignalene man må være på utkikk etter, veien tilbake til lederrollen, og tips for å unngå å bli utbrent. Det er viktig at også ledere er åpne om slikt og at det blir akseptert som tema på ledernivå.
Book et foredrag med Tom Erik for å få økt kunnskap om hvordan gode relasjoner mellom ledelsen og ansatte, og hvordan bygge velfungerende team
Oslo
Nei
Foredrag med Tom Erik Frydenlund
Relasjonsledelse og tillitsbasert ledelse samt kulturbygging
I dette foredraget snakker jeg om hvordan man kan påvirke sine medarbeidere gjennom å bygge opp tillit via dialog. Som leder så er hovedjobben å legge forholdene til rette for de ansatte så de kan utvikle seg og trives på arbeidsplassen. Hovedprinsippet er at man må kjenne de man skal lede og da må man ha mye jevnbyrdig dialog og kommunikasjon. Mange av elementene er tuftet på gjensidig tillit mellom ansatte og ledelse.
Veien tilbake etter å ha møtt veggen.
Dette er et personlig foredrag basert på min egen historie etter å ha møtt veggen som leder, og veien tilbake til lederrollen. Jeg identifiserte endel av faresignalene man må være oppmerksom på for å prøve å unngå å møte veggen, som jeg deler med dere i foredraget. Foredraget tar også for seg endel om respekt for at veien tilbake kan ta lang tid og kreve mange egne selverkjennelser..
Medarbeidersamtalen
Dette foredraget tar for seg hvordan man bør jobbe med medarbeiderutvikling. Fokuset er man ønsker å fjerne seg fra den tradisjonelle medarbeidersamtalen og jobbe mer kontinuerlig med jevnlige interaksjoner mellom leder og medarbeider. For å få til den gode medarbeiderutviklingen, og de gode relasjonene, må vi møtes på ulike arenaer fjernt fra møteromspreget!
Jeg er en GJETER for mine ansatte
Hva er det som kjennetegner en god gjeter? En god gjeter: Passer på og tar vare på flokken sin – Styrker de svake og syke, og leter etter de som har gått seg vill – Leder med hjerte og varme -Gir sitt beste for flokken – Leter etter de beste områdene hvor flokken kan trives – Rydder unna hindringer så flokken beveger seg trygt. En flokk som har en god gjeter trives, yter og har en behagelig og trygg hverdag. Bytt nå ut ordene gjeter med leder og flokk med ansatte i teksten. I hvor stor grad er du en gjeter for dine ansatte?