Om Tonje Elisabeth Aarøe
Tonje Elisabeth Aarøe har jobbet som utøvende og industriell leder i bedrifter som Microsoft og Google. Nå deler hun sin unike erfaring i foredrag om arbeidskultur, digital endring og innovasjon! På bakgrunn av sin unike erfaring fra disse bedriftene holder hun tankevekkende workshops med fokus på hvordan vi alle kan ta ansvaret for å skape arbeidsglede og engasjerende bedriftskulturer hvor vi trives. Det er ikke alltid like lett i en tid med endring, disrupsjon og automatisering av arbeidsoppgaver. Hun hjelper bedrifter med effektivisering, forbedret produktivitet, lavere sykefravær og forbedring av resultater ved bruk av velutprøvde metodikker og en praktisk tilnærming til utfordringene hver bedrift har. Hun er også bestselgende forfatter med boken “Ignite Your inner Game Changer” i USA, Canada og Australia.
Vestfold og Telemark
Ja
Foredrag med Tonje Elisabeth Aarøe
Utvikling av ansatte og kultur - adferdsendring i en tid med stor usikkerhet
Pandemien har initiert et stort og intenst digitaliserings- og endringsprosjekt i Norge og globalt. Forretningsmodeller har blitt utfordret og endret «over natten», kravet til effektivisering øker og konkurransen blir tøffere. Hvordan kan vi hjelpe kundene våre enda mer enn det vi gjør i dag? • Statistikken er ikke med oss, 70% av endringsprosjekter mislykkes; og hva er det som har endret seg nå i forhold til å lede gjennom endring? Det faktum at mange ledere ikke har mulighet til å lese kroppsspråk og høre hvordan det går over en kaffe på lunsjrommet, gjør at vi må ty til andre verktøy for å lede både oss selv, våre medarbeidere og organisasjonen gjennom endringskurven. • Som sertifisert endringsleder deler jeg av mine erfaringer fra å hjelpe både offentlige og private organisasjoner gjennom endring, også etter pandemien og i en verden med mye usikkerhet. • Dette er et foredrag som gir deg aha-øyeblikk, inspirasjon og en praktisk tilnærming til å gå gjennom endringene på en varig god måte som også skaper bærekraftige resultater.
Hvordan går det med arbeidskulturen og arbeidsgleden?
Mange står i mange og omfattende endringer. Hva opplever vi egentlig når vi går gjennom en endring, av tap av familiaritet til arbeidet, tap av ekspertise og andre tap i forhold til jobben vår. • Og hvordan kan vi få alle godt gjennom endringene og være med å styrke arbeidskulturen? Hvordan kan vi hjelpe ledere og teamene med å videreutvikle en kultur av tillit og inspirasjon? • Kun 15 % var engasjerte på jobb globalt før pandemien inntraff. Etter pandemien har vi sett en bølge av oppsigelser og det er vanskelig å finne og beholde de rette menneskene. • Du som leder har 50-70% påvirkning på arbeidsmiljøet i et team med en virkning på + – 28% på bunnlinjen, hvordan kan du bygge tillit og inspirasjon og lede menneskene gjennom endringskurven best mulig? • Hvordan gå fra usikkerhet til selvtillit og økt produktivitet gjennom endring • Og ikke minst, hvordan kan vi mer effektivt hjelpe kundene eller sluttbrukerne våre • Dette er et foredrag som gir deg aha-øyeblikk, inspirasjon og en praktisk tilnærming til å gå gjennom endringene på en varig god måte som også skaper bærekraftige resultater.
7 Gode Vaner for effektive mennesker - selvledelse i den hybride arbeidshverdagen
Som daglig leder i FranklinCovey Norge deler jeg innsikt og erfaring fra våre kunder ut i fra en av verdens mest solgte lederbøker 7 Habits Of Highly Effective People • Hvordan vi leder oss selv og andre for å oppnå et bedre og bærekraftig resultat • Gi folk verktøyene og strategiene de trenger i sitt arbeid og til å samarbeide med andre • Utvikle økt modenhet, økt produktivitet og evne til å lede seg selv • Gjennomfør de viktigste prioriteringene med sylskarpt fokus og nøye planlegging • Øke engasjement, lagånd og samarbeidsevner Forbedre kommunikasjonsevner og • styrke relasjoner • Skape struktur for å utvikle en organisasjons kjerneverdier og forme en effektiv kultur • Utvikle deg selv til å bli en rollemodell, både i karakter og kompetanse • Konkrete råd og praktiske eksempler fra vår erfaring med å hjelpe bedrifter gjennom pandemien og inn i en ny hybrid arbeidsplass. • Dette er et foredrag som gir deg aha-øyeblikk, inspirasjon og en praktisk tilnærming til selvledelse fra en bok som har hjulpet over 50 millioner mennesker verden over.
Fra stresset til effektiv og produktiv
Definere og forstå prinsippene for effektivitet og for velvære på arbeidsplassen. Hva bruker vi tiden vår på, på jobb og hvordan kan vi gjøre et skift over til en mer effektiv og produktiv hverdag hvor vi får tid til det som virkelig betyr noe for oss? De 7 vanene til effektive mennesker og hvordan du kan tilpasse dem i din organisasjon og arbeidshverdag.