Trond Albert Skjelbred
Trond Albert Skjelbred
Last ned bilde

Trond Albert Skjelbred

Partner i Apriil PR

Fra kr 30.000,-

For inntil 45 min. oppdrag nær talers hjemsted. Reise, evt. overnatting og mva kommer i tillegg.
Send forespørsel Bli kontaktet

Om Trond Albert Skjelbred

Trond Albert Skjelbred er partner i kommunikasjonsbyrået Apriil PR og har 25 års konsulenterfaring. Han har vært rådgiver i Geelmuyden Kiese og PwC og har skrevet bøkene «Perspektiver på PR», «Hvordan lykkes som konsulent?» og «Idar Vollvik om PR». Skjelbred er siviløkonom fra Norges Handelshøyskole (NHH) og har i mange år vært PR-bransjens representant i bransjeorganisasjonen KOMMs Etiske råd. Han har omfattende undervisningserfaring, blant annet fra Handelshøyskolen BI, og er en etterspurt foredragsholder knyttet til sin bok om konsulentrollen, som han fikk Konsulentprisen for i 2014. Skjelbred ble samme år nominert til årets eksil GK-er blant over 500 tidligere ansatte i Geelmuyden Kiese. Skjelbred har vært fast gjesteskribent i Kapital siden 2009 og skriver jevnlige debattinnlegg i Bergens Tidende. Hans BT-innlegg «Er det forventet at jeg svarer på e-post etter kl. 16?» trendet på Linkedin i juli 2019 som det topp 3. mest leste innlegget i Norge.

Hjemsted
Vestland
Foredrag på engelsk
Nei

Foredrag med Trond Albert Skjelbred

Hvordan lykkes som konsulent?

Skjelbred har hatt over 30 foredrag i Norden om boken «Hvordan lykkes som konsulent». Undertittelen «Det enkle er ofte det vanskeligste» viser til at det er ofte de små tingene som avgjør om du lykkes. Skjelbred legger opp til en engasjert samtale med ansvarlig leder foran publikum, slik som selskapets ansatte, deres kunder eller samarbeidspartnere. Skjelbred har gjennomført opplegget for alt fra toppledere og advokater til IT-konsulenter og frivillige. Passer for alt fra 10 - 1000 deltakere.

Hvordan lykkes med salg?

Mange selskaper er vant til at oppdragene kommer mer eller mindre av seg selv. Krisen i oljenæringen viser hvordan dette kan endre seg på svært kort tid. Mange i næringen må selv ut i markedet for å selge sine produkter og tjenester. Hvordan gjør man det? Salg er et være eller ikke være for å overleve, men oppleves krevende for mange. Skjelbred er en dreven selger med over 20 års salgserfaring. Opplegget kan skreddersys fra et 45 minutters introduksjonsforedrag til en fire timers workshop.

Når mediene påvirker omdømmet

Blant Skjelbreds mer omtalte jobber er mediehåndteringen i forbindelse med Kevin Costners deltakelse på oljemessen i Stavanger i 2010 og som PR-rådgiver for Idar Vollvik og mobilselskapet Chess. I dette foredraget snakker han om hva som påvirker et omdømme og hvordan du kan bygge og vedlikeholde det over tid. Han viser også konkrete eksempler på hvordan du kan forholde deg til mediene på en profesjonell måte og hvilken effekt dette har for deg som leder og for selskapet ditt.

Perspektiver på PR

Hva er god PR? spør Skjelbred i dette foredraget, som er basert på hans nyeste bok. I foredraget diskuteres det ikke strategier eller teknikker, men overordnede prinsipper, verdier og holdninger. Blant bidragsyterne i boken er tidligere brigadesjef Arne Pran, First House-sjef Per Høiby, biskop Per Arne Dahl, HR-direktør i Grieg Seafood Kathleen O. Mathisen og NHH-professor Alexander W. Cappelen. Om ønskelig og mulig tar han gjerne med en eller flere av disse i et skreddersydd opplegg for deg.

Kunsten å lytte

Hva kjennetegner en god lytter og når møtte du en god lytter sist, spør Skjelbred i dette foredraget. Etter å ha tenkt seg om i fem minutter var det en deltaker som svarte følgende på det siste spørsmålet: "Det husker jeg ikke". Tankevekkende. Skjelbred benytter ikke PowerPoint i dette foredraget, men forteller historier og utfordrer publikum på en slik måte at alle føler seg inkludert.

Se video

Talerlisten mener

Trond Albert har bred strategisk og operativ bakgrunn, og snakker engasjert og tydelig om sine erfaringer. Hans foredrag "Hvordan lykkes som konsulent?" er spesielt lærerikt og matnyttig for alle typer rådgivere.

2024 © Talerlisten AS