Alle kan kjøpe godt design, ikke alle kan bygge et godt omdømme.
Omdømmet ditt er ikke en kampanje — det er summen av alt du gjør, og alt du unnlater å gjøre. Ledere som ikke tar eierskap til omdømmet sitt, lar andre definere det. Kundene dine sammenligner deg ikke bare med konkurrentene — de sammenligner deg med de beste opplevelsene de har hatt, uansett bransje. Hva sier markedet om deg når du ikke hører på? Hva skal til for å bygge et omdømme som tiltrekker de beste kundene, de beste hodene og tåler en krise?
Det er forskjell på god kjennskap og et godt omdømme. Du må ta din posisjon der ute og se på deg selv som en merkevare, uansett om det er som leder, ansatt, selskap eller kommune. Vet du hva som ligger i Google?
Selger 2025 – bygger du digitale relasjoner?
Det å være selger i 2025 krever ny kunnskap om digitale verktøy og kanaler - er du en synlig ambassadør for bedriften og merkevaren? Det handler konkret om å gjøre leads «halvvarme» før de kan kontaktes. Ingen ønsker kalde telefonsamtaler - allikevel er dette fortsatt hovedstrategien til veldig mange selgere og organisasjoner i dag. Foredraget/kurset gir praktisk og konkret tilnærming til hvordan du som selger kan bygge nettverk og relasjoner digitalt via kanaler som LinkedIn, Facebook, YouTube, Instagram og TikTok. Dette er både et foredrag og et kurs. Innholdet tilpasses tiden som er avsatt, og kan bestilles både som et engasjerende foredrag og som hel-eller halvdags-kurs.
Employer Branding – henger du med?
Sorry til alle millennials, dere er ikke lenger «The next generation». Gen Z er født etter 1995 og de er nå verdens største forbrukergruppe. De lever sine liv på YouTube og TikTok, og blir oppriktig opprørt hvis det rokkes med deres verdensbilde. De setter nye krav til bedrifters holdning til bærekraft og klima og mener at merkevarers viktigste oppgave er å være menneskelige, empatiske og vise at de bryr seg ovenfor kundene. Denne selvtenkende og nettverksøkende generasjonen lar seg ikke forføre av tradisjonelle merkevarer eller populære kjendiser. De er ekstremt opptatt av at ting skal være autentisk, ærlig, transparent og rettferdig. Kravet til dagens ledere og selgere om å være digitalt synlige er en viktig del av strategien når man jobber med employer branding, og du må se på deg selv som en merkevare og bygge deg opp et godt omdømme. Henger du med? Og hva gjør du når også den helt nyeste generasjonen Alpha plutselig dukker opp? Vær nysgjerrig og bli med på reisen.
Historiefortelling som virkemiddel i strategisk kommunikasjon
«Alle» snakker om at historiefortelling er det kraftigste kommunikasjonsverktøyet vi har. Men hva er egentlig god historiefortelling i 2025? I dette kurset lærer du hvordan du kan bruke historiefortelling som virkemiddel i markedsføringen og vi ser på hvilke forskjeller det er på merkevarer og bedrifter som lykkes med historiefortelling kontra de som ikke gjør det. Hva kan vi lære av det? Hvordan finner du de gode historiene, og hvordan forteller du dem i sosiale medier? Et bevisst kanalvalg er viktig og kurset tar utg.pkt i de viktigste kanalene som; Facebook, Instagram, TikTok, Snapchat og LinkedIn. Vi jobber også med strategien rundt hele det digitale universet til din bedrift da det er viktig at hele markedsuniverset implementeres i kommunikasjonen. Kurset er en blanding av foredrag, diskusjoner og praktisk jobbing. Varighet: 5 timer inkl pauser
Kampen om oppmerksomheten og De 4 F-ene i detaljhandel
Hvordan jobber du strategisk med sosiale medier og hvordan forteller du historien din slik at kundene dine vil handle hos deg? Her får du de beste tipsene til hva du må tenke på når du skal produsere innhold til målgruppen og hvordan det hele settes inn i en plan som er lett å følge i hverdagen. Elise har utviklet en egen metodikk som heter «De 4 F-ene» og den vil gi deg verktøyene til å sette i gang med arbeidet når du kommer tilbake på kontoret/butikken.
I dette foredraget lærer du mer om hvordan du best når ut med budskapet ditt og hvordan du kan bruke sosiale medier til å yte eksemplarisk kundeservice og bygge et godt omdømme - akkurat der virksomheten din er. Kan også bestilles som et halvdagskurs for å ha mer tid til konkret jobbing.