Talerlisten
Erik Eskedal

Erik Eskedal

Chief Technology Innovation Officer i IPG | Oslo

Pris / 45 min

NOK 10.000,- (eks. mva)

Pris / hel dag

NOK 35.000,- (eks. mva)

Engelsk

Ja

Beskrivelse

Erik Eskedal er tidligere digital strateg og leder av Iteo Digital og jobber nå som Chief Technical Innovation Officer i IPG Mediabrands Norge som er morselskapet til mediebyrået IUM hvor han blant annet har ansvaret for programmatic enheten Cadreon og performance byrået Reprise. Han har 15 års erfaring fra B2B markedsføring, digital kommunikasjon og strategier. Iteo er et markedskommunikasjonsbyrå som leverer hele bredden innen markedsføring, kommunikasjon og digitale tjenester.Erik har erfaring fra Visma, Affecto og har jobbet med kunder som Formuesforvaltning, Virke, Euro Business School, Essenticon, Teknisk Ukeblad, VirtualWorks og Icopal. Han har holdt mer enn 100 foredrag, workshops og kurs de siste årene.

Foredrag

Death of a B2B Salesman

Internett har gjort at tilgangen på informasjon har blitt enorm. Mer og mer av beslutningsprosessen, også i B2B, gjøres ved hjelp av digitale kanaler. Når kundene har forandret seg, så må selskapene som selger også forandre seg, og det nå! Flere og flere er involvert i en beslutning, det er ikke lenger bare en beslutningstager. Hvordan skal vi nå frem til de riktige menneskene med budskapet vårt og hvordan skal vi kunne selge til kunder som ikke vil snakke med selgerne. Salgsrollen er i end

Sosiale medier i B2B

Sosiale medier er ikke bare for B2C. Kundene er digitale, selv om de jobber med B2B. I dette foredraget forteller Erik hva og hvordan B2B selskaper må jobbe med sosiale medier for å skape nye salgsmuligheter og dialog med kundene gjennom sosiale medier.

Sosiale medier og ROI

Hvordan skal man måle resultatene av det man gjør via sosiale medier? Foredraget tar for seg metodikken og hvordan man må jobbe for å bevise at det man gjør i sosiale medier skaper faktiske resultater.

Hvilken markedsføringsteknologi skal jeg velge?

Teknologi er nå den viktigste driveren for markedsføring, men hvilken teknologi skal jeg velge? Hvem skal eie dataene? Hva skal vi gjøre og hva skal byrået vårt gjøre? Og hva med IT, må de alltid involveres? Digitaliseringen skjer raskt og kanskje raskere innen markedsføring enn noe annet sted. Nye regler som GDPR og samtykke skaper utfordringer. Hvordan skal man orientere seg i teknologijungelen og hvilke verktøy er rett for oss.

Tilpasset foredrag

Med 15 års erfaring med kommunikasjon, markedsføring og digitale kanaler kan Erik tilføre enhver bedrift ny innsikt og erfaring basert på alle de feil og suksesser han har hatt. Sammen finner vi vinkling og verdi.

Nyhetsbrev

Meld deg på vårt nyhetsbrev for arrangører og få spesialtilbud, nyheter og nyttig informasjon!

Legg igjen en vurdering

Jeg bekrefter at denne vurderingen er basert på min egen erfaring. Jeg får ikke betalt for å skrive den, og er ikke i slekt med, god venn med eller i en arbeidsrelasjon med personen jeg har vurdert. Jeg er innforstått med at talerlisten.no sletter vurderinger som ansees som uekte og kan utestenge personer som skriver falske vurderinger.

© 2018 Talerlisten AS