Om Preben Carlsen
Preben Carlsen har vært involvert i oppstarten av over 10 ulike selskaper og bygget i sin tid opp Trigger til å bli verdens beste kreative PR-byrå med 60 ansatte i Norge og Sverige på bare seks år. Han har jobbet som rådgiver for selskaper som DNB, IKEA, H&M, Telenor, Orkla, Finn.no og Dagbladet, og han er initiativtakeren til problemverkstedet Folk Oslo, Charge, en inkluderingsinkubator for flyktninger og No hate, som er Norges første organisasjon som jobber fulltid med å bekjempe netthat. Preben er også kåret til den mest populære lederen i mediebransjen to år på rad, årets foredragsholder, årets tankeleder og en av de 25 mest innovative personene i kommunikasjonsbransjen i Europa. I dag driver Preben Sandkassa, hvor han jobber med å konvertere samfunnsproblemer til nye forretningsmuligheter med teknologi som verktøy og partnerskap som ressurs.
Oslo
Ja
Foredrag med Preben Carlsen
Posisjonering for fremtiden: Hvordan være relevant i en ny tid?
Ny teknologi stimulerer fremveksten av revolusjonerende forretningsmodeller, partnerskap og arbeidsmetoder. Klimaendringene utfordrer etablerte modeller for forbruk og produksjon. Problemer som før ble håndtert av myndighetene er i ferd med å gi grobunn for fremtidens vekstselskaper. Dette foredraget handler om hvilke grep dagens selskaper må ta for å posisjonere seg for en utvikling som stiller nye krav til bærekraftige forretningsmodeller, smidige organisasjoner og sømløse kundeopplevelser.
Ikke vent til det gjør vondt: Slik bygger du en endringsglad kultur
Det finnes tre typer organisasjoner. Endringsmotstanderne, de endringsvillige og de endringsglade. I en tid hvor endring er den nye konstanten, er det de endringsglade organisasjonene som kommer til å vinne. I dette foredraget får du innblikk i hvor vanskelig det er å lykkes med store endringsprosesser, hvor inspirerende det er når man lykkes og du får oppskriften på hvordan du kan skape en endringsglad kultur i praksis.
Å drive innovasjon i tre horisonter samtidig
I en tid hvor endringene går stadig raskere og de fleste organisasjoner sliter med å snu seg raskt nok, har tempo blitt en kritisk konkurransekraft. Samtidig blir etablerte virksomheter stadig utfordret av ny teknologi, nye konkurrenter og forventninger fra omverden. Dette foredraget handler om hva som kreves for å forbli konkurransedyktig i morgendagens markedssituasjon og hvordan du kan gå frem for å drive innovasjon i tre horisonter på en gang.
Samfunnsposisjonering i praksis: Fra produktleverandør til samfunnsaktør
Moderne forbrukere er ikke lenger fornøyd med at merkevarer kun leverer gode produkter til konkurransedyktige priser. Pris og produktkvalitet er i ferd med å bli en hygienefaktor. I tiden fremover kommer forbrukerne til å stille større krav til at merkevarene de velger bidrar til å løse relevante problemer i samfunnet rundt seg. Dette foredraget kombinerer inspirerende caseeksempler og konkret metodikk for virksomheter som ønsker å gå fra å være en produktleverandør til å bli en samfunnsaktør.
Talerlisten mener
Preben har en lavmælt stil på scenen, men fascinerer med sine gode betraktninger, ferske eksempler og framsynte meninger om hva som skaper engasjement, påvirkning og relevant kommunikasjon. Ikke uten grunn er han et attraktivt navn på mange konferanser for tiden.