Talerlisten
Preben Carlsen

Preben Carlsen

Grunnlegger og konsernsjef i Trigger, snakker om innovasjon og kommunikasjon

Pris / 45 min

Kr 45 000,-

Proff

Talerlisten Proff er håndplukkede foredragsholdere med lang erfaring og svært gode vurderinger. De er alle evaluert og anbefalt av Talerlistens ledelse, og vil være et trygt valg til ditt seminar. Ta gjerne kontakt med på nils@talerlisten.no hvis du har spesielle behov du vil diskutere.

Beskrivelse

Preben Carlsen er grunnlegger og konsernsjef i Trigger. Han startet byrået for seks år siden og til tross for kort levetid, har Trigger blitt kåret til verdens beste kreative PR-byrå, Europas mest innovative PR-byrå og Årets PR-byrå i Norge de tre siste årene. Trigger har nylig åpnet et nytt kontor i Stockholm, og før sommeren lanserte de en Akselerator som skal jobbe med merkevareinnovasjon for oppstartsbedrifter og eksisterende virksomheter. Preben er Norges mest prisbelønte PR-rådgiver, han har blitt kåret til årets foredragsholder og den mest populære lederen i medie- og kommunikasjonsbransjen. Han har også blitt kåret til en av de 25 mest innovative personene i den europeiske kommunikasjonsbransjen. Preben har lang erfaring som rådgiver for flere av Norges sterkeste merkevarer og offentlige virksomheter. Han jobber i dag primært med strategi, innovasjon, konsept- og forretningsutvikling og rådgivning innen organisasjon og ledelse.

Foredrag

Hva skjer når digitaliseringen kommer og tar deg?

Nye krav fra forbrukere, disruptiv teknologi og forretningsmodeller, verdikjeder og konkurrenter er i ferd med å endre spillereglene i bransje etter bransje. Hør hvilke grep du må ta for å møte den fjerde teknologiske revolusjonen i rekken.

Ikke vent til det gjør vondt: Med endringsglede som ledelsesfilosofi

Ikke ett år har gått uten at Trigger har snudd opp ned på det meste. Dette er den åpenhjertige historien om hvordan kultur og kontinuerlig transformasjon har løftet Trigger fra null til verdens beste kreative PR-byrå på fem år.

Posisjonering i en disruptiv fremtid

Kampen om oppmerksomheten øker, medievirkeligheten blir mer kompleks og tradisjonell kommunikasjon og markedsføring mindre effektivt. Posisjonering i fremtiden krever mer enn kommunikasjon. Preben forteller hvilke grep du kan ta for å lykkes.

Fra produktleverandør til samfunnsaktør

Produktkvalitet har blitt en hygienefaktor for kresne forbrukere. Skal du få deres lojalitet må du bety mer for dem. Du må ta skrittet fra produktleverandør til samfunnsaktør. Her får du vite mer om hvordan du bør gå frem for å lykkes.

Troverdighet til salgs

Stadig flere selger troverdigheten sin på billigsalg i en medievirkelighet som har blitt kommersiell. Preben deler innsikt om hvilke konsekvenser kommersialiseringen får for alle som opererer i en medievirkelighet i enorm endring.

Talerlisten mener

Preben har en lavmælt stil på scenen, men fascinerer med sine gode betraktninger, ferske eksempler og framsynte meninger om hva som skaper engasjement, påvirkning og relevant kommunikasjon. Ikke uten grunn er han et attraktivt navn på mange konferanser for tiden.

Legg igjen en vurdering

Jeg bekrefter at denne vurderingen er basert på min egen erfaring. Jeg får ikke betalt for å skrive den, og er ikke i slekt med, god venn med eller i en arbeidsrelasjon med personen jeg har vurdert. Jeg er innforstått med at talerlisten.no sletter vurderinger som ansees som uekte og kan utestenge personer som skriver falske vurderinger.