Om Rune Brynhildsen
Rune Brynhildsen er erfaren og profilert PR-rådgiver, mediekrisehåndterer, TV-programleder, foredragsholder – og kommersiell manager for noen av våre fremste idrettshelter. Han har mer enn 20 års fartstid som journalist/reporter fra lokalavisen Sandefjords Blad, Aftenposten og TV2. Han har som programleder på Tv-kanalene TV2, TV3 og MAX ledet over 300 direktesendinger. Toppledererfaring har han gjennom to år som ansvarlig redaktør og administrerende direktør i det daværende børsnoterte P4 Radio Hele Norge ASA, og som PR-byråleder. Som PR-rådgiver har han gjennom snart tre tiår jobbet i, og ledet, tre av landets mest fremgangsrike PR-byråer. Han har siden 2008 drevet personlig rådgivningsvirksomhet for et bredt spekter av norske og internasjonale oppdragsgivere og toppledere – innenfor næringsliv, samfunnsliv, media, sport og underholdning.
Agder
Nei
Foredrag med Rune Brynhildsen
Når blodtåka senker seg
Pressen skal verne om enkeltmennesker. Men hvem skal verne om enkeltmennesker og bedrifter når blodtåka senker seg, og pressen jager i flokk? På kort sikt er det knapt noe som skader et omdømme mer enn negativ presseomtale. Hvordan tenker og agerer journalistene? Hvordan bidra til at omdømmeskadelige saker håndteres på en god måte? Hvordan ta regien og sikre at vårt budskap blir hørt? Dette er noen av temaene i foredraget, som gir et verdifullt innblikk
Man Up. På innsiden av krisen
Dette er en personlig beretning om det store fallet – og veien tilbake. Om fokus, bevissthet og hardt arbeid som kan bringe oss alle tilbake i en normalsituasjon etter motgang og nedturer. Nedturer som alle på et eller annet stadium i livet garantert kommer til å oppleve – privat eller profesjonelt. I foredrag forteller Rune Brynhildsen om fremgang og suksess, om ledelse og selvledelse, om oppturer og nedturer. Om hvordan vi alle vil møte kriser - og hvordan vi kan beseire dem.
Medie- og krisekommunikasjon
Jeg har selv stått midt i utallige, medieeksponerte kriser. Som journalist har jeg dekket dem, og som rådgiver har jeg rådgitt og ledsaget flere hundre ledere og bedrifter gjennom stormen. Mine erfaringer og metoder deles med tilhørere. Alle bedrifter, organisasjoner og ledere risikerer å rammes av kriser som påvirker virksomhetens profil og omdømme. Kriser er ekstreme situasjoner, som stiller strenge krav til kunnskap og erfaring om krisens faser, dramaturgi, virkemidler og muligheter.
Den vanskelige sponsingen
Sponsorenes krav til sponsorobjektene endres radikalt. Den nye mediehverdagen skaper nye behov, og nye krav. Hva er (god) sponsing? Hvordan skal vi forankre dette i bedriften verdier og strategi? Hvordan måler vi effekten av sponsingen, og hvilke krav bør vi stille til den eller de vi sponser?
Konferansier, debattleder, moderator
Brynhildsen tar også konferansier- og debattlederoppdrag, og har lang erfaring som moderator/fasilitator av seminarer, workshops mv.