
Om Steinar B. Christensen
Steinar B. Christensen er en engasjert formidler som er brennende opptatt av god service og de gode kundeopplevelsene. Han gir din bedrift knepene som skal til for å gi kunden en best mulig opplevelse. Steinar holder foredrag for bedrifter innen en rekke bransjer samt offentlige virksomheter rundt om i hele Norge.
Han har tidligere erfaringer som daglig leder i næringslivsorganisasjonen Vest Næringsråd, eksportsjef i BKK og markedsdirektør i Fjordkraft. Han har også vært partner og rådgiver i konsulentselskapene ID Capital, ID Management og Differ. Steinar var også initiativtaker til etableringen av Bergen Kundeserviceforum, og har siden 2005 vært prosjektleder for konferansen Kundeservicedagene i Bergen. Han ble også kåret til årets serviceambassadør i Bergen i 2025.
Dette gjør han til en ettertraktet formidler og ekspert innen kundeservice, kundeopplevelser og digitalisering.
I dag er Steinar daglig leder i CustomerTrends og redaktør i kundeserviceavisen.no der han blant annet gjennom spalten «Lørdagsgjesten» intervjuer toppledere fra næringslivet om betydningen av kundeopplevelser, kundeservice og den friksjonsfrie kundereisen. Han har også styreverv, der kan er kundenes stemme inn i styrerommet.
Steinar har gjennomført flere hundre kundemålinger, og er svært opptatt av hva som påvirker kundeopplevelsene for å bygge sterke, varige og lønnsomme relasjoner til kundene. CustomerTrends har fra 2023 overtatt ansvaret for KSIndeks, Norges viktigste måling av kundeservicetilfredshet, og har dermed løpende tilgang på oppdatert og verdifull kundeinnsikt. CustomerTrends hjelper bedrifter med å sette mål, og nå mål i arbeidet med å bygge sterke kunderelasjoner.
Vestland
Norsk
Foredrag med Steinar B. Christensen
Ingen tribuneplass
Fremtidens kundeservice
Morgendagens servicehelt
Mot til endring
Tilpassede foredrag og workshops