Om Steinar B. Christensen
Steinar B. Christensen er en engasjerende formidler som brenner for service og de små detaljene som skaper store kundeopplevelser. Han gir virksomheter oppskriften på å begeistre kunder – og på å gjøre gode opplevelser til et konkurransefortrinn.
Gjennom levende historier, fulle av innsikt, gjenkjennelse og humor, setter Steinar spor som varer. Publikum får konkrete verktøy og enkle grep som kan tas i bruk allerede neste dag – og som gir resultater umiddelbart.
Steinar er spesielt opptatt av samspillet mellom teknologi og kunstig intelligens – og mennesker. Steinar viser hvordan virksomheter kan bruke teknologi smart, men samtidig bevare den menneskelige nærheten – og finne den riktige balansen i forhold til kundenes preferanser. I tillegg er han svært opptatt av å bygge kultur og skape lag som drar i samme retning. En positiv, prestasjonsorientert kultur er, ifølge Steinar, et av de viktigste konkurransefortrinnene – uavhengig av bransje.
Han holder foredrag for både privat næringsliv og offentlige virksomheter over hele Norge, og tilbakemeldingene er entydige: Steinar skaper engasjement, energi og motivasjon til å løfte kundeopplevelsen til et nytt nivå.
Med tidligere lederroller som markedsdirektør i Fjordkraft, daglig leder i Vest Næringsråd, eksportsjef i BKK og, kombinert med erfaring som daglig leder i CustomerTrends og redaktør i Kundeserviceavisen, har Steinar en unik ballast. Han har også vært rådgiver og partner i flere konsulentselskaper, og var initiativtaker til Bergen Kundeserviceforum. Helt siden 2005 har han ledet konferansen Kundeservicedagene i Bergen, og han ble allerede i 2005 kåret til Årets serviceambassadør i Bergen.
I dag driver han Ziel Consulting AS, skriver bloggen servicehelten.no, og har flere styreverv hvor han sørger for at kundenes stemme blir hørt i styrerommet. Steinar har gjennomført flere hundre kundemålinger og vet nøyaktig hva som påvirker kundeopplevelsen. Han hjelper virksomheter å sette mål – og nå dem – i arbeidet med å bygge sterke, langsiktige og lønnsomme kunderelasjoner.
Kort sagt: Når du booker Steinar, får du både energi, inspirasjon og verktøy – og en tydelig forståelse av hvordan teknologi, mennesker og kultur sammen skaper bedre kundeopplevelser, sterkere lag og økt lønnsomhet.
Hjemsted
Vestland
Språk
Norsk
Foredrag med Steinar B. Christensen
Ingen tribuneplass!
Hvem er ansvarlig for å bygge selskapets omdømme? Hvem er ansvarlig for et godt arbeidsmiljø? Hva er ditt bidrag til en positiv prestasjonskultur? Spiller du dine kollegaer gode slik at de lykkes best mulig i sin jobb? Er du en lagspiller som jobber for å nå felles mål? Dette er noen av spørsmålene og temaene som blir berørt i foredraget «Ingen tribuneplass!».
Steinar sier han kan lukte kulturen i en bedrift når han kommer innenfor inngangsdøren. Han mener alle uansett rolle er stedfortreder for direktøren – sett fra kundens ståsted. Skal en bedrift virkelig lykkes med å skape langsiktige og lønnsomme kunderelasjoner, må alle bidra i den rollen de har, og ta ansvar for egen utvikling og god samhandling.
Steinar bruker en rekke praktiske eksempler som underbygger hans poenger på en enkel og morsom måte, og han formidler budskapet med stort engasjement.
Gjør kundene til dine fans!
Hvordan skaper du kunder som ikke bare er fornøyde – men som er begeistret, snakker varmt om deg, og velger deg igjen og igjen? Dette foredraget gir deg innsikt i hvordan kundenes følelser påvirker lojalitet, og hva som skiller en kunde som blir av vane fra en fan som blir fordi de virkelig vil. Du får en praktisk og engasjerende gjennomgang av forskjellen på kalkulativ og affektiv lojalitet – og hvorfor det er den emosjonelle koblingen som gir deg ambassadører. Vi ser på hvordan du kan bygge en servicekultur som begeistrer, med riktig balanse mellom teknologi og menneskelig varme.
Steinar har også en rekke gode eksempler og historier formidlet på engasjerende og morsom måte som bygger opp under budskapet. Foredraget viser også hvilke nivåer du må levere på innen sentrale KPI-er som kundetilfredshet, innsats og opplevd verdi, dersom målet er å skape ekte fans – ikke bare kunder. Enten du jobber med ledelse, kundeservice, salg eller kundeopplevelse, får du konkrete råd og inspirasjon til å ta kundeopplevelsen til neste nivå.
Fremtidens kundeservice
Fremtidens kundeservice er et foredrag om hva som er sentrale suksesskriterier for å lykkes med god kundeservice fremover. Steinar har vært med å gjennomføre en rekke studier om trender og fremtidens kundeservice, og blant annet vært med på studien «Lær av de beste!».
God kundeservice og gode kundeopplevelser har aldri noen gang vært viktigere, og påvirker direkte en bedrifts konkurransekraft. Foredraget bygger på innsikt fra oppdaterte analyser og studier. Steinar bruker en rekke praktiske eksempler som underbygger hans poenger på en enkel og morsom måte, og han formidler budskapet med stort engasjement.
Mot til endring
I dag er det ingen bedrifter eller offentlige virksomheter som kan gjøre akkurat det samme som de gjorde i fjor. Alt er i endring – endring er «default». Det er derfor viktig å skape forståelse, aksept og engasjement for nødvendige og positive endringer som skal styrke virksomhetens posisjon fremover.
Steinar er en av de første som var med å innføre arbeidsmetodikken «Løftebasert ledelse» i Norge. I denne sammenheng er gjennomføringsevne og -kraft en viktig suksessfaktor.
Mot til endring er en «cut the crap» metode for hvordan drive endringsledelse i praksis. Foredraget er inspirert av sitatet fra Charles Darwin: «Det er ikke den sterkeste arten som overlever, heller ikke den mest intelligente, men den som er mest tilpasningsdyktig for endring». Steinar bruker en rekke praktiske eksempler som underbygger hans poenger på en enkel og morsom måte, og han formidler budskapet med stort engasjement.
Tilpassede foredrag og workshops
Steinar har i mange år fasilitert utviklings- og endringsprosesser i en rekke virksomheter. Han har lang erfaring som prosjekt- og prosessleder, og har gjennomført utallige workshops. Steinar tilpasser foredrag og opplegg etter bedriftens ønske, og bruker gjerne e-dialog / surveys som verktøy i forberedelser og gjennomføring av workshops/samlinger.
Ta gjerne kontakt for en nærmere dialog rundt dine ønsker og hva du ønsker å oppnå. Steinar tar også oppdrag som konferansier/møteleder.
Talerlisten mener
Steinar B. Christensen engasjerer fra første stund. Hans foredrag bygger på inngående innsikt i temaet han holder foredrag om. Med stor innlevelse tar han oss med inn i gode historier og eksempler, som kombinert med humor og gjenkjennelse gir stor inspirasjon og refleksjon. Hans pedagogiske måte å presentere tema på, gjør at vi husker hans illustrerende eksempler, som dermed kan ha stor verdi for tilhørerne. En proff og engasjerende foredragsholder med stor faglig troverdighet.