Cecilie Rochstad

Nasjonal salgssjef, rå på salg, salgledelse

Fra 15.000,- per foredrag

Send forespørsel Bli kontaktet

Om Cecilie Rochstad

Cecilie Rochstad har gjennom sin karriere skapt enestående resultater innen salg. Hun startet samme stedet som Petter Stordalen; med å selge jordbær. Hun lever samme filosofi som Stordalen fortsatt: Om å selge de bæra man har. Det hun brenner for er salg og ett godt arbeidsmiljø. Hun er tidligere salg- og markedsjef i Redningsselskapets sjøredningsskole, og Bedriftsforbundet. Cecilie jobber nå som nasjonal salgssjef i Adecco. Cecilie har jobbet med salg og som selger de siste 20 årene, både med direktesalg, telefonsalg, oppsøkende salg og som key account i flere av Norges største bedrifter. Hun har flere ganger vært kåret til årets selger, årets møtebooker og årets bidragsyter i noen av Norges største salgsorganisasjoner. Som leder har hun skapt ville resultater. Cecilie har bachelor i markedsføring og strategi, hun har tatt lederskolen i offentlig ledelse. Samt at hun har tatt utdannelse innen strategisk ledelse. Hun er opptatt av å gi deg verktøy du kan bruke i din bedrift.

Foredrag med Cecilie Rochstad

Hvordan bli en superselger? Hvordan skal du bli en god møtebooker?

Hva slags inntrykk gir du kunden? Foredraget tar for seg verbal og ikke-verbal kommunikasjon, superselgerens kjennetegn, salgsprosessens faser, AIDA-modellen , og tips til å bli en enda bedre selger. Foredraget tar for seg hva slags inntrykk gir du kunden, hva som er no-no, verbal og ikke-verbal kommunikasjon, superselgerens kjennetegn og booking-prosessens faser. Dette fordraget kan deles i to

Kvinner og ledelse og hersketekniker

Foredraget tar for seg kvinner i ledelse. Jeg driver selv en blogg som heter alternativ karrierremamma. Jeg prøver gjennom dette, og mine faste lesereåvise at kvinner kan være både en god mamma OG en rivende dyktig karrierrekvinne. Kvinner trenger ikke være en av delene. Jeg viser litt til statistikk med kvinner i lederstillinger, jeg viser til hvordan mange kvinner opplever hersketeknikker mer enn det motsatte kjønn. Jeg går gjennom de ulike hersketeknikkene, hvordan gjennkjenne dem og bekjempe

Hvordan øke salget hos kundeservice på telefon og Chat

Litt fakta om kundeservice, og hvorfor kundeservice er enhver bedriftsin viktigste funksjon. Hva er tipsene til suksess når man skal nå kundene over telefon, hvordan kan kundeservice øke salget i bedriften, salgsprosess for kundeservice over chat og telefon, 10 bud for å øke salget via kundeservice. Hvordan konverterer man kundeservicehenvendelser til salg i bedriften. Hvorfor kundeservice i seg selv bør se på seg selv som selgere.

Arbeidsglede, arbeidsmotivasjon, stress og trivsel på arbeidsplassen

Hva er arbeidsglede, hva betyr dette for den ansatte, og for arbeidsgiveren. Hva gjør arbeidsglede for effektiviteten på en arbeidsplass. Hvordan kan man skape arbeidsglede. Hvordan skal du finne arbeidsmotivasjon og egenmotivasjon? Hvordan kan stress påvirke denne prosessen. Gode og effektive tips for å skape arbeidsglede og øke arbeidsmotivasjon på arbeidsplassen. Hva gjør stress med disse faktorene, og hvordan bekjempe stresset slik at arbeidsglede og effektivitet kan få plass

Hvordan øke salget i butikk

Hvordan er salgsprosessen i butikksalget. Hvordan styre kunden med åpne/ lukkede spørsmål. Hvordan øke salget via bedre kundeservice, hvordan lese kundens kroppsspråk, hvordan skape en rask relasjon med kunden i en kundesetting. Hvordan kan vi øke mersalget, og er dette kundeservice?

Kurs med Cecilie Rochstad

Den store salgsprosessen med goal setting, metode og motivasjon som fokus

Ett eget kurs der vi ser på salgsprosessen rent faglig. Jeg er nøye i opplæringen av goal setting. Dette er en prosess der jeg lærer bort viktigheten av å sette mål, og hvordan man bør sette de.. Etter dette gjennomgår de ulike salgsmetodene som for eksempel kroppsspråk, speiling, stemmebruk, åpne og lukkede spørmål samt closing. Til slutt ser vi på motivasjon og viktigheten av å ha motivasjonen i bånn som selger. Kurset tar ca to timer, og avluttes med rene arbeidsoppgaver

Dyptgående kurs i kroppspråk og stemmebruk i møte med kunden.

Dette kurset gjelder både mot telefonsalg, kundeservice, butikksalg og i rene b2b kundemøter. Her går jeg dyptgående inn i hvordan man kan lese kroppsspråketog stemmen til kunden. Her går jeg gjennom alle kroppspråkene, hva de ulike faktene betyr, og hvordan man kan lese dette. Gjennom dette kurset vil man lære hvordan man kan lese om kunden er oppriktig, ærlig, om kunden liker det du sier, når selger bør forklare mer dyptgående mm. Jeg vil lære bort alle hemmelige triks i boken

Møtebooking, hvordan få flere og ikke minst bedre kvalitet på dine møter

Jeg har selv vært kåret til årets møtebboker flere ganger. Jeg har ett eget kurs i dette med mange gode tips, triks og rene metoder på hvordan du skal klare å overmanne ringeskrekken, hvordan du skal klare å få flere møter. Hvordan skal du klare å booke bedre møter.

Cecilie Rochstad har 4 vurderinger

Thomas Johannesen

15. august 2019

OPAK

6

Cecilie var konferansier under Seed Conferense i Den Norske Opera. Hun styrte konferansen med full kontroll og sitt sprudlende vesen. Jeg kan helt klart anbefale henne videre.

Elin Marie Holst

6. november 2018

L'Oréal Norge

6

Vi benyttet av oss Cecilie under et salgsmøte, og er kjempefornøyde. Masse god energi, humor og faglig påfyll for å bli en superselger.

Mads Vold

9. april 2018

Exhibition Management AS

6

Vi har benyttet Cecilie som konferansier på flere arrangement, og er svært fornøyd. Cecilie forbereder seg godt og er en person vi er trygg på vil lede konferansen, publikum og foredragsholderne på en god måte. Cecuilie byr på mye positiv energi og loser publikum gjennom konferansen med gode innledninger, humor og godt humør. Vi benyttet Cecilie på Gründermessen i 2017 og nå sist på Bergen Business Expo i mars 2018.

Eivind Antonio Johansen

23. mars 2018

Dipper AS

6

Cecilie skaper positiv energi fra scenen, og sørger for at alle i salen smiler flere ganger ila dagen. Som konferansier har hun evnen til å «nullstille» publikum mellom foredragene, uansett tema.

Legg igjen en vurdering

Jeg bekrefter at denne vurderingen er basert på min egen erfaring. Jeg får ikke betalt for å skrive den, og er ikke i slekt med, god venn med eller i en arbeidsrelasjon med personen jeg har vurdert. Jeg er innforstått med at talerlisten.no sletter vurderinger som ansees som uekte og kan utestenge personer som skriver falske vurderinger.

2019 © Talerlisten AS