Sidsel Winther Storaas

Hun der kvalitetsdama!

Fra kr 15.000,-

For 45 min. oppdrag nær talers hjemsted. Reise, evt. overnatting og mva kommer i tillegg.
Send forespørsel Bli kontaktet

Om Sidsel Winther Storaas

Sidsel Winther Storaas er en annerledes og kløktig kvalitetsleder. Hun har erfaring fra krevende fag- og lederoppgaver innen kvalitet og forbedringsledelse i store virksomheter. Hun har lang fartstid som foreleser, kursholder og podcastvert for «Kvalitetsprat» og «I flytsonen». Sidsel har egenskaper som differensierer foredrag og kurs med engasjement og inspirasjon, med høyt nivå på det faglige. Hun har topp score som inspirator, formidler og foreleser på konferanser og kurs, samt oppnådde resultater, tydelighet, målrettet anvendelse av fag. Sidsel skreddersyr gjerne kurs og foredrag og leverer også digitalt. Hun er ekspert hos «Videocation.no» og sto bak de to mest sette kursene i 2021. Hun har gitt ut boken «Start med kvalitet». Sidsel er utdannet sivilingeniør fra NTNU i marin teknikk og har jobbet i maritim industri og i olje & gass. Sidsel har en egen nysgjerrighet og lidenskap for kvalitet. Hun har en Master Black Belt i forbedring og gløder for å formidle sin kunnskap.

Foredrag med Sidsel Winther Storaas

LEAN, Prosesser og prosessforbedring

Hvordan lykkes med LEAN-reisen? Hva skal til for å komme i mål med å endre kultur og struktur i selskapet for å jobbe godt med prosesser?

Bestillerkompetanse

Bestillerkompetanse er noe du trenger for å kunne levere godt og med kvalitet. Om du er klar, tydelig, direkte og blid når du gjør en bestilling, setter du leverandøren din i stand til å gjøre deg fornøyd. For i neste ledd er det du som skal kunne levere godt og med kvalitet. Opplevd kvalitet er leveranse delt på forventning. Foredraget leveres også som kurs.

Bli kvitt "tull-og-tøys" kostnadene!

De uønskede kvalitetskostnadene kan utgjøre så mye som 25% av omsetningen i selskapet. Hvordan kan vi beregne kostnadene og hva kan vi gjøre for å bli kvitt det?

Kvalitet i små bedrifter og startups

Alle interessenter - ansatte, partnere, kunder, brukere, leverandører, eiere og samfunnet rundt oss, forventer stadig høyere kvalitetsnivå. For å nå disse kvalitetsnivåene må produktene, tjenestene og prosessene som brukes til å oppnå dem, utformes og forbedres til det absolutt beste og høyeste kvaliteten tenkelig. I dag er det ikke lenger umulig å oppnå perfeksjon. Vi går gjennom 9 grunnleggende spørsmål rundt din virksomhet.

Selvledelse

Før du kan lede andre må du lede deg selv! Nøkkelen til et godt arbeidsliv med trivsel, handlingsrom, gjensidig tillit, gode leveranser og effektivitet ligger i selvledelse. I dette foredraget får du mange tips til selvledelse - og om du er leder av andre - hvordan du kan bli en "superleder" for et team av selv-ledende medarbeidere.

Kurs med Sidsel Winther Storaas

Lean og forbedring

Innføring i Lean og andre metoder for forbedringsledelse.

Kultur for kvalitet

Vi lærer om skal til for å skape en kultur i et selskap som får alle med på en reise der læring, forbedring og innovasjon preger kulturen. Vi ser også på hva som skjer når kulturen tar en negativ retning og hva som skal til for å snu den.

Prosessbasert styringssystem

Her kan du lære hvordan du kan etablere og forbedre et prosessbasert styringssystem. Vi vil snakke om hva du må gjøre og legge til rette for å lykkes med å ta steget vekk fra lange prosedyrer over til lettbente prosesser.

2022 © Talerlisten AS