Om Sidsel Winther Storaas
Sidsel Winther Storaas er en annerledes og kløktig leder med nysgjerrighet og lidenskap for ledelse og kvalitet. Hun er utdannet sivilingeniør fra NTNU i marin teknikk og har jobbet i maritim industri og i olje & gass. I tillegg er hun Master Black Belt i forbedring og har en mastergrad i ledelse fra BI. Hun gløder for å formidle sin kunnskap og oppleves som inspirerende og underholdende. Sidsel har lang erfaring med alt fra krevende fag- og lederoppgaver innen kvalitet og forbedringsledelse i store virksomheter, til foredrag, kurs og som podcastvert for «Kvalitetsprat» og «I flytsonen». Hun er universitetslektor på Universitetet i Sør-Øst Norge på master-programmet i Systems Engineering.
Som foredragsholder har Sidsel egenskaper som gjør at hun klarer å levere foredrag og kurs med engasjement og inspirasjon, med høyt nivå på det faglige. Dette har gjort at hun får topp score som inspirator, formidler og foreleser på konferanser og kurs. Kombinasjonen av anvendbare modeller, solid faglig innhold og underholdende historier gir et varig inntrykk hos publikum. Sidsel er ekspert hos «Videocation.no» og sto bak de to mest sette kursene i 2021 og to på topp-5 i 2022. Sidsel skreddersyr gjerne kurs og foredrag til ditt formål.
Viken
Ja
50% rabatt
Foredrag med Sidsel Winther Storaas
LEAN, Prosesser og prosessforbedring
Hvordan lykkes med LEAN-reisen? Hva skal til for å komme i mål med å endre kultur og struktur i selskapet for å jobbe godt med prosesser?
Bestillerkompetanse
Bestillerkompetanse er noe du trenger for å kunne levere godt og med kvalitet. Om du er klar, tydelig, direkte og blid når du gjør en bestilling, setter du leverandøren din i stand til å gjøre deg fornøyd. For i neste ledd er det du som skal kunne levere godt og med kvalitet. Opplevd kvalitet er leveranse delt på forventning. Foredraget leveres også som kurs.
Bli kvitt "tull-og-tøys" kostnadene!
De uønskede kvalitetskostnadene kan utgjøre så mye som 25% av omsetningen i selskapet. Hvordan kan vi beregne kostnadene og hva kan vi gjøre for å bli kvitt det?
Kvalitet i små bedrifter og startups
Alle interessenter - ansatte, partnere, kunder, brukere, leverandører, eiere og samfunnet rundt oss, forventer stadig høyere kvalitetsnivå. For å nå disse kvalitetsnivåene må produktene, tjenestene og prosessene som brukes til å oppnå dem, utformes og forbedres til det absolutt beste og høyeste kvaliteten tenkelig. I dag er det ikke lenger umulig å oppnå perfeksjon. Vi går gjennom 9 grunnleggende spørsmål rundt din virksomhet.
Selvledelse
Før du kan lede andre må du lede deg selv! Nøkkelen til et godt arbeidsliv med trivsel, handlingsrom, gjensidig tillit, gode leveranser og effektivitet ligger i selvledelse. I dette foredraget får du mange tips til selvledelse - og om du er leder av andre - hvordan du kan bli en "superleder" for et team av selv-ledende medarbeidere.
Kurs med Sidsel Winther Storaas
Lean og forbedring
Innføring i Lean og andre metoder for forbedringsledelse.
Kultur for kvalitet
Vi lærer om skal til for å skape en kultur i et selskap som får alle med på en reise der læring, forbedring og innovasjon preger kulturen. Vi ser også på hva som skjer når kulturen tar en negativ retning og hva som skal til for å snu den.
Prosessbasert styringssystem
Her kan du lære hvordan du kan etablere og forbedre et prosessbasert styringssystem. Vi vil snakke om hva du må gjøre og legge til rette for å lykkes med å ta steget vekk fra lange prosedyrer over til lettbente prosesser.