Om Sigurd Herrlin Sørensen
Sigurd Herrlin Sørensen holder foredrag om retail, varehandel, kundeopplevelse og butikkmarkedsføring. Han startet sin karriere i Dressmann-butikk som ung gutt og har opp gjennom årene hatt en rekke ledende jobber innen retail. Han har jobbet med klær, sko, sportsklær og sisteledds-markedsføring for Mexx, Dobber, Voice-konsernet, Harley-Davidson og Kari Traa, og har både jobbet i Norge og ute i Europa. I reklame- og retail marketing bransjen har han hatt sentrale stillinger i Leo Burnett og DDB.
Sigurd Herrlin Sørensen har mottatt prisen: Årets Markedsfører for ledelsen og byggingen av merkevaren Kari Traa. Han er i dag eier og rådgiver i konsulent, analyse- og reklameselskapene Retail Consult, SeeYou og Retail Energy som jobber med å utvikle kommunikasjon, merkevare-, butikk- og kjedekonsepter, analyse og innsikt, nasjonalt og internasjonalt.
Sigurd Herrlin Sørensen er kjent som en engasjerende og inspirerende foredragsholder innen varehandel, trender, butikk og kommunikasjon. Han går alltid grundig til verks, og stiller på scenen med ferske analyser, konkrete observasjoner fra kundens verden og ikke minst konstruktive – og gjerne utfordrende – forslag til forbedringer innen det aktuelle området.
Oslo
Ja
Foredrag med Sigurd Herrlin Sørensen
Butikkmarkedsføring: Hvordan útnytte butikken som salgs- og kommunikasjonskanal
Foredraget tar utgangspunkt i hvordan utnytte den fysiske butikken som salgs- og kommunikasjonskanal. Butikken består av fantastisk mange muligheter for hvordan løfte salget, bygge kjennskap til butikken og hvordan optimalt bruke varer, egne- og leverandørenes merkevarer i salgs- og markedsarbeidet. Foredraget bygger på konkrete eksempler fra ulike bransjer, internasjonale caser, enkle modeller og bruk av bilder. Alt presentert på en engasjerende, underholdende og inspirerende måte.
Kjøpsadferd - i og utenfor den fysiske butikken
Foredraget tar utgangspunkt i hvordan kundene oppfører seg, beveger seg og forhåpentligvis handler i den fysiske butikken. Hvordan utnytte kundenes ulike adferdsmønstre i forhold til planløsning, vareplassering og ulike kampanje og kommunikasjonstiltak for å få dem til å kjøpe mest mulig. Foredraget bygger på konkrete eksempler fra ulike bransjer, caser, enkle modeller og bruk av bilder. Alt presentert på en engasjerende, underholdende og inspirerende måte.
Merkevarebygging med BUTIKKEN som utgangspunkt
Merkevarer som distribueres og selges gjennom fysiske butikker har et spesielt ansvar i hvordan merkevaren trygges på tvers av analoge, digitale og det fysiske møtestedet. Det fysiske møte med en merkevare/produkt er syretesten på om merkevarebyggingen evner å skape SALG. Det hjelper ikke med kreativ og god kommunikasjon dersom ikke den evner å levere "fra hylla og ut". Foredraget bygger på konkrete eksempler fra ulike bransjer, caser, enkle modeller og bruk av bilder.
Varehandels- og omnikanale butikktrender
Gjennom et omfattende internasjonalt nettverk, trendrapporter og reiser i inn og utland, presenteres suksessfulle- og mindre suksessfulle nye og innovative butikker og konsept på en underholdene og morsom måte. Det har aldri vært brukt så mye ressurser på å bygge spennende fysiske og digitale butikker - kreativiteten er stor og det er mange ideer og inspirasjon å hente for egen konsept- og idè utvikling. Foredraget bygger på konkrete eksempler fra ulike bransjer, caser og bruk av bilder.
Butikken og nettbutikken i et omnikanal landskap
Den fysiske butikken er utfordret som aldri før av netthandel og andre innkjøpskanaler. Netthandels aktører åpner fysiske butikker, og tradisjonelle butikkaktører starter nettbutikk som supplement til den fysiske butikken. Hvilke muligheter og utfordringer skaper dette for hvordan drive BUTIKK i dag og inn i fremtiden - begrep som crosschannel, multichannel og omnichannel og hvilke konsekvenser disse skaper. Foredraget bygger på konkrete eksempler fra ulike bransjer og caser.