”Hva virker – Effektiv kommunikasjon, påvirkning og rådgivning”.

Hva slags kommunikasjon virker?

Publisert i Tips og råd av

Folks medievaner endrer seg stadig. For å nå målgruppen din må du vite hva de vil ha og hvordan de påvirkes av din kommunikasjon.

Folks medievaner endrer seg stadig. 8. juni kan du få en oppdatering på seminaret ”Hva virker – Effektiv kommunikasjon, påvirkning og rådgivning”.

En rekke kjente og flinke fagpersoner deler ny innsikt, når Talerlisten går sammen med Kampanje om dette aktuelle halvdagsseminaret i Vika kino fra kl. 12-17 torsdag 8. juni.

Talerlisten-gründer Nils M. Apeland er glad for bredden i det faglige programmet.
– Jeg er fornøyd med at vi kan presenterer to ferske studier om to viktige målgrupper: Unge jenter og urbane kvinner. Dette er gull for alle som vil påvirke og bygge dialog med kvinner, sier han.

Hvordan nå gjennom all støyen?

Arrangementet har først én felles del. Først på scenen er hjernetrener Frank Wedde, som snakker 8 språk og mener du kan lære det samme, om du bare bruker rett metode. Han vil forklare hvordan du kan skape påvirkning som virker og har potensial til å endre folks atferd, ved å snakke til hele hjernen.

Reklameveteran Paal Tarjei Aasheim vil så gi deg sin oppskrift på hvordan å nå gjennom med budskapet til folk som ikke lytter, ved hjelp av dramaturgi, retorikk og posisjonering. Kristin Undheim og Anita Broady Aasebø presenterer deretter fersk innsikt om hvordan å kommunisere med «Superkvinnen» som mange annonsører vil ha tak i.

Paal Tarjei Aasheim

DITT BUDSKAP: Paal Tarjei Aasheim holder foredraget ”Kunsten å snakke til folk som ikke lytter”

Tre saler, tre temaer

Deretter er det mulig å velge mellom tre temaer:

Hvordan synes enda bedre i Google og på Facebook?

Kampen om å være synlig på nettet har blitt mer tilspisset. I sal én handler det derfor om hvordan å få digitalt gjennomslag. Her vil Lise Tangen-Hansen presentere seks drivkrefter for å maksimere innovasjons- og markedsarbeid i dag. Lise har gjort seg bemerket som en klok og synlig rådgiver, som holder mange foredrag.

Leder av fortjente og eide medier i Red Performance, Magnus Strømnes Bøe gir så en innføring i hvordan å bli enda mer synlig i Google. Magnus er en av bransjens mest erfarne, og ble kåret til Årets foredragsholder 2016 hos ANFO. En annen prisbelønt rådgiver, Ingvild Moen i Resonate forklarer videre hvordan du maksimerer folks engasjement på Facebook, før Marie Brudevold gir innsikt i hvordan Snapchat kan brukes i markedsføring.

Nå unge gjennom bloggere og influencers

I sal to skal det handle om å nå unge. En viktig kanal for på påvirkning i dag er å bruke «influencers». For å gjøre det best mulig kan det være nyttig å vite hvordan målgruppen oppfører seg digitalt. Vikki N. Walle-Hansen er seniorkonsulent innen trendanalyse og innovasjon hos Opinion. Hun har helt ferske data på hvordan unge jenter og kvinner bruker digitale medier i sin kjøpsprosess, og har både gode og dårlige nyheter…

Så vil Julie Holst Berntsen og Camilla «Treningsfrue» Aastorp Andersen fra United Influencers fortelle hvordan du kan bruke Influencer marketing på en effektiv måte. Lars Istre fra SMFB og Monica Paulsen fra Mondelez vil vise caset ”Silcence of the blogs” der to av Norges mest populære bloggere logget av i en snau uke, på oppdrag for Freia Melkesjokolade. Så blir det rom for spørsmål og diskusjon.

Treningsfrue

POPULÆR: «Treningsfrue» er en av Norges mest kjente bloggere med nesten 300 000 følgere i sosiale medier.

Bli en bedre rådgiver

I sal tre er programmet vinklet mot alle som jobber med rådgivning i mediebyrå, reklamebyrå, PR-byrå, innen markedsanalyse og salg. Her vil Cecilie Ditlev-Simonsen, partner og seniorrådgiver i First House dele av sin erfaring etter å ha jobbet lenge på begge sidene av bordet, både som kunde og som konsulent. Ole-Bengt Moe fra Moementum vil videre lære deg om selgende rådgivning i en digital hverdag. Moe har 35 års erfaring, og har mange matnyttige tips til alle som vil bli bedre rådgivere.

Trond Albert Skjelbred og Nils M. Apeland vil til slutt samtale rundt hva som skal til for å bli en god rådgiver, med utgangspunkt i Skjelbreds bok «Hvordan lykkes som konsulent». Til sammen har de to over 50 års erfaring som rådgivere.

Trond Albert Skjeldbred

Robotene kommer!

I plenum vil til slutt Lars Rinnan fra NextBridge Group tegne et bilde av hvordan kunstig intelligens vil påvirke kommunikasjonsbransjen. Han mener vi er ved et «tipping-point» av den teknologiske utviklingen og at det er viktig å være forberedt på det som kommer.

Nils M. Apeland er ikke i tvil om at de som deltar på seminaret vil sitte igjen med et stort utbytte. Han mener at «Hva virker?» kan hjelpe folk til å gjøre jobben sin bedre.

– Alle som jobber med påvirkning vil gjerne gjøre det som virker best. På dette seminaret har vi plukket ut foredragsholdere fra Talerlisten som har fersk innsikt og god, praktisk kunnskap om nettopp det. Dette blir «kompakt læring», avslutter han.

Se hele programmet og meld deg på her.

Vil du ha hjelp?

Fyll ut skjemaet og vi kontakter deg raskt!

2024 © Talerlisten AS