La oss være ærlige. Mange foredrag og presentasjoner er både intetsigende og kjedelige. Her er 10 tips til hvordan du kan fange og holde på ditt publikums oppmerksomhet i en presentasjon eller et foredrag.
– Mens vi venter på å møtes for fysiske foredrag igjen, velger mange å streame foredrag fra et studio. Her har våre foredragsholdere unike erfaringer, sier Nils Apeland i Talerlisten. Les hans tre tips til hvordan å arrangere fengende, digitale foredrag her.
Hvert år må en rekke gründere kaste inn håndkleet. Den gode ideen var ikke økonomisk levedyktig. En viktig grunn er at gründeren ikke fokuserer nok på salg. Carl Erik Thomsen lyktes med sin idé CVideo. Les hans tips om salg her.
Ny by. Stille gater. Som dagens første gjest trår jeg forsiktig over terskelen til et kunstgalleri. Dørklokka gir fra seg et lite pling. Vel innenfor åpner vakre og fargerike gjenstander i glass, keramikk, porselen og tekstil alle sansene mine, og jeg kjenner på en tilstand av indre ro og balanse.
Vi har alle opplevd det: Å lytte til presentasjoner som er så utmattende at vi kun vil rømme. Men også; presentasjonen som gløder og engasjerer. Hva skal så du gjøre for å prestere når du selv presenterer? Her er tre enkle svar på hvordan du kan levere magi uten å være magiker.
Maraton er som livet, meir enn distansen frå start til mål. Å bruka av seg sjølv er essensen. Dette er ei reise gjennom løypa i New York. Bruk atmosfæren frå turen til inspirasjon til jobb eller personleg engasjement. Blir du med?
Jeg kjente det krølle seg i magen. Året var 2010, klokka var 06:00, og jeg satt på lokaltoget med noen få trøtte ansikter rundt meg, jeg selv helt våken. På vei til å møte mitt nye team. Jeg kjente en uro, en frykt for å feile, en av de største fryktene vi har ifølge forskere.
Høres det gøy ut? Fint. For det er akkurat det klima- og miljødebatten trenge nå: Mer gøy. Mer positivitet. Mer framtidstro. Mer begeistring. Og ikke minst mer mestringsfølelse.
Innen helse- og omsorgsyrker er det stort fokus på å skille mellom det å være privat og personlig. Privat er temaer som ikke egner seg å ta opp på jobb. Personlig er det man kan ta med fra dagliglivet, som er positivt for kommunikasjonen med pasienter, brukere og kolleger. Dette er noe ledere i næringslivet […]